Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1896033
Buddy is hier nu 4 maanden ongeveer en is van slecht eten naar beter eten gegaan en is met zn schammele 3.6 kilo naar 4.5 kilo gegaan).
Hij at weinig en werd door de vorige eigenaresse met de hand gevoerd.
Hij lust / eet bijna niks, maar smuldier (vlees compleet) kreeg ik er wel in.
Nu is het zo dat hij veeeeeel likt, bijna de hele dag door  :-\ en zn vacht is op sommige plaatsen ook oranje (zie foto ).
Hoe kan ik het het beste aanpakken, elimineren zie ik niet echt zitten, maar er moet wel wat veranderen.
Haas lust hij wel en ik heb nog een aantal kilo gemalen barf met hazenvlees, haaskarkas en eendenorganen.
Is het handig om dat te gaan geven samen met doils omega3?
Of hebben anderen hier goede tips?


Afbeelding
Laatst gewijzigd door BubbaBling op ma 24 jan 2011, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#1896060
Heeft hij jeuk en zie je iets op z'n huid of zou 't gewoon van stress zijn dat hij gaat likken. Ik zou toch proberen om hem op één vleessoort te krijgen, al was 't door bij z'n gewone voer met kleine beetjes iets toe te voegen en zo héél geleidelijk aan helemaal op één vleessoort te geraken. Tis echt wel tobben met zo'n pieterpeuter etertjes maar "stilletjes aan vooruit" is ook "vooruit".

En schitterend dat hij zoveel in gewicht is toegenomen, hij zal 't met dat koude weer ook best kunnen gebruiken hebben.
#1896129
vanaalst schreef: zal eens een reinigingskuur gaan doen..
kreeg ie bij de vorige eigenaar brokken of ook vers?
zou ook met ontgiften te maken kunnen hebben...
Hij  kreeg brokken en smuldier daar.
En hij krijgt nu bijna 4 maanden smuldier en af en toe verschillende soorten barf.
#1896170
het kan de overgang zijn denk ik ook. wil je uitzoeken of het een (vlees) allergie is dan ontkom je niet aan elimineren, een holistische da zal dat waarschijnlijk zeggen. (denk ik).

doet hij alleen likken, of ook krabben met de poten en bijten? ik zou zeggen (met mijn jeukjeuk Reus als ervaring), dat alleen likken eerder naar iets anders (stress/verveling, het vorige baasje missen, etc. of ander (fysiek) ongemak) wijst dan naar een allergie. in zo'n geval zou je het denk ik eerder kunnen zoeken in de hoek van Bach bloesems e.d., ook liefst via iemand die daar goed verstand van heeft.

is Buddy verder helemaal gezond? welke smaken smuldier geef je hem? en wat verder aan tussendoortjes?
#1896203
dan zou is het denk ik het verstandigste om op zoek te gaan naar een (gedrags)therapeut, holistisch DA of iets in die richting, het probleem voor te leggen en dan te kijken wat er te doen is.

om het zelfvertrouwen van het hondje een beetje op te krikken is het misschien nuttig (en leuk) om wat dingetjes met haar te 'trainen' ? simpele truukjes voor iets lekkers, eten of speeltje laten zoeken en haar flink prijzen als ze het gevonden heeft. mijn Reus knapt daar altijd erg van op als we bijvoorbeeld ergens nieuw zijn, even een paar commando's, wat lekkers, en hij weet weer dat het okee is. dat is met een hondje als Buddy (3 keer herplaatst, och arme!) wellicht moeilijker, maar wie weet helpt het een beetje!

succes!
#1896257
Ja, ik denk dat dus ook.
daarom had ik al geen vertrouwen in elimineren, mn gevoel zegt ook dat het zoiets is.
Aangezien ik er eentje heb met veeeeeel allergieen, lijkt dit er niet echt op ondanks het likken.
Ik zal er eens achteraan.  ;)
#1911414
Omdat hij nu begint te krabben ook en zijn okseltjes ook droog en kapot gaan, wil ik toch maar wel elimineren.
(zal wel niet van de visolie capsules komen die ik sinds een paar dagen geef neem ik aan?  :-\ )
Maar hij heeft zo'n beetje alle diersoorten wel gehad  :-\ (door elkaar en steeds wat van iets, al is het maar een snack geweest).
Nu valt hij snel af, dus het liefst moet ik vet vlees en heb ik straks lekker veel eend, is het een optie om dat een tijdje te gaan geven (heeft ie enkel een keer gehad).


Ik wil toch het liefst elimineren voor ik met Holistische dierenartsen begin enzo.
#1911506
eend is inderdaad wat vetter, dus dat is fijn voor hem als hij zo afvalt. het is niet per sé noodzakelijk om te elimineren met een diersoort die de hond nog nooit gehad heeft. dus als hij een heel enkele keer eend heeft gehad, kan je best nu 6 weken eend gaan geven. let er goed op dat hij wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt, en alles echt alleen van eend. Reus mag nog wel groente en fruit, maar ik weet niet of dat voor iedere hond verstandig is. er zijn van eend wel wat gedroogde snackjes te krijgen, want hondenkoekjes zijn helemaal verboden terrein. maak echt die 6 weken vol, het lijkt lang en op een gegeven moment krijg je er een beetje genoeg van, maar die 6 weken (of langer) zijn nodig om de hond 'schoon' te krijgen. je zou met de start van je dieet ook de hond een ontgiftingskuurtje kunnen geven, dan begint ie helemaal schoon. succes!
Laatst gewijzigd door nienk op ma 24 jan 2011, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door