Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1909539
Hoi iedereen,

Ik krijg binnenkort een Ierse wolfshond pup, en ik wil hem overzetten op KVV.

De pup is 8 weken, dus vroeg ik me af of dit wel kon, en heb ik dit mijn dierenarts gevraagd- hij zegt dat als ik het ga geven, dat ik het moet mixen met puppy brokken.

Ikzelf zet hem liever alleen op KVV, wat vinden jullie?

-Esther
Laatst gewijzigd door Esther R op zo 23 jan 2011, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#1909543
Inderdaad alleen maar KVV, maar dit soort honden zullen zeker gek zijn als je barf gaat voeren. Ik weet zeker dat hij wel raad weet met wat botten als hij straks groter is natuurlijk. Wel eerst met de beginners botjes starten voor zodat hij het kan leren verwerken. We hebben onze pup ook gelijk op KVV gezet en gaf geen probleem, maar dat kan natuurlijk wel per hond verschillen.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op za 22 jan 2011, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#1909569
Hallo Esther, welkom !

Heel goed plan om pup meteen op vers te zetten,
zeker voor een pup is t wel belangrijk dat je een kvv kiest waar een natuurlijke calciumbron inzit

En dat mengen.... doe maar niet, in een  kvv zit alles wat je hond nodig heeft
#1909999
Welkom op Barfplaats  :)

Owww wat gaaf, een ierse wolfshond pup!
Ik zou zeker geen kvv met brokken mengen en lekker meteen overgaan op 100% vers.

Pups groeien veel gelijkmatiger op op vers dan op brokken, zeker voor een groot ras is dat heel belangrijk.
En inderdaad kijken voor een kvv met een natuurlijke calciumbron (gemalen botten).

Heb je al foto's van je (aanstaande) pupje? Vinden wij namelijk helemaal niet vervelend om naar te kijken  :biggrin2:
#1911218
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vandaag nog de brokjes van de fokker gegeven, en morgen ga ik dan over op Energique.

@ Angela: welke merken zijn beter dan Energique volgens jou? Ik ben hier nieuw in, dus alle advies is welkom!

@ Petra: Ik heb Floris uit Beerta gehaald.

Hier zijn wat foto's van Floris..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#1911234
@ Petra: Ik heb Floris uit Beerta gehaald.
Ai..dus toch....dat vermoeden had ik al ,n beetje  :-X
Floris is een hele lieve mooie pup en ik wens hem ,n lang mooi leven maar je had er wellicht beter aan gedaan om eerst bij de rasvereniging je licht op te steken voor advies.
Dan had je nl dit gezien :-[
Bij deze dierenarts die zichzelf ook fokker noemt zijn al eerder honden weggehaald.

http://www.stichting-ierse-wolfshond.co ... kt-verder-
En dan nog deze:
http://www.ierdie.net/Nieuws_%26_Formul ... ts.nl.html
#1911245
Ja, ik snap je reactie heel goed. Ik heb contact gehad met de stichting, en hun om advies gevraagd. Natuurlijk word het afgeraden om bij deze 'fokker' een pup te kopen, ondanks dat zijn we toch gaan kijken.

Ons hart brak toen we Floris zagen in een smerige koude schuur, en we moesten hem daar weg halen.

Dit is nu eenmaal onze keuze geweest, en we doen er alles aan om Floris een goed en vooral lang leven te geven.
#1911274
wat een schatje  :smitten:

Ik kan mij helemaal voorstellen als je zo een uk in een (op de foto's vd links) vieze schuur ziet, je deze meteen wilt redden. Helaas houd je de broodfokkers zo wel in leven...
Maar nu wil je natuurlijk wel het beste voor je pup :)
Er zijn veel KVV merken, waar je op moet letten is de toevoegingen. Rijst en oliën ed hebben honden niet nodig. Voor al voor een pup die nog zoveel moet groeien is een natuurlijke calciumbron belangrijk, gemalen botten en geen Ca-supplementen.
Haaksbarf is volgens mij wel een goed KVV merk, wel moet je over 1-2 weken 5verschillende smaken voeren om de voeding compleet te maken. Hoe meer smaken hoe lekkerder voor je pup :biggrin2:
Op het forum zijn nog veel meer KVV merken te vinden, probeer er eens een paar en kijk wat je hondje het lekkerst vindt.
Wil je uiteindelijk ook gaan Barfen? Je hebt er wel de ideale hond voor ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door