Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YiL
#1910139
Hallo allemaal,

Ik zal me eerste even voorstellen:
Ik ben Yil gehuwd met Natasha, samen hebben we twee kids!
Ons gezin wordt vergezeld door 3 bloterikjes (sphynxen)

De reden dat ik hier terecht ben gekomen is omdat onze bloterikken het velen malen beter doen op rauw dan op brok!
Onze kittens zijn bij de fokster afgespeend op carnibest, maar vanwege het gemak toch ook brok bij genomen. Ik zie en snap het nut van de volledige overstap naar vers rauw voeding. Ik neig hier ook steeds meer naar.

Op de een of andere manier hebben de bloterikken moeite met het verteren van de brok, zachte breierige poep.
Ik zit nu een ruime week op alleen carnibest en dat gaat perfect! Gister weer beetje brok in gemengd en toch weer zachte drolletjes gevonden vandaag, bah!

Ik koop de carnibest per 10 kilo en dan krijg ik tenminste korting, ik wilde graag weten of het mogelijk is om zelf kant en klaar te maken, zoals carnibest! Kan ik die kwaliteit evenaren? En dat hopelijk tegen een beter prijskaartje!

Onze trio krijg 3 keer per dag eten, per keer krijgen ze 250 gram carnibest! Dus die rollen gaan in een rap tempo er doorheen!

Ik wil gewoon weten wie wat hoe, ben ik gewoon goed bezig? Of kan ik toch nog wat verbeteren

Alvast dank

Gr. 
Gebruikersavatar
Door koekje
#1910209
Welkom!

Ja, je kan zelf het menu samenstellen. Je zal zeker hogere kwaliteit daarmee bereiken, want jij weet precies dan in welke percentages en van welke kwaliteit jij voert, alles afgestemd op de behoefte van jouw bloterikken. En dat is meestal ook goedkoper, want je hoeft geen winkelier en fabrikant geld te geven voor malen en het in een worstverpakking te doen.
In dat geval voer je dus Barf (biologically appropiate raw food).
Malen is echt niet perse nodig, liever niet zelfs. Er kunnen uitzonderingen zijn waarom malen wel nodig kan zijn. Hele ongemalen stukken (hele orgaantjes, lappen vlees en hele vleesbotjes) geven meer voldoening, racen minder snel de ingewanden door, geven meer afleiding en dagbesteding en reinigen beter het gebit.

Neus even rond in de katten&barf-afdeling. Hier mag natuurlijk ook, evenals de rest van het forum.

Barfplaats wordt gesponsord door