Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door angeliquek
#187
hoi

ik vroeg me af :

hoe vaak per week kan je zelf een voeding maken zonder al te veel problemen te krijgen met het welke voedingstoffen de hond wel of niet binnen krijgt

mijn hond krijgt de hele week bibi met fytomix

maar stel nou dat ik zeg ik wil maandag en woensdag misschien zelfs vrijdag ofzo zelf voeding maken is dat te vaak

als je er niet zoveel verstand van hebt en dus niet al te veel wilt kijken naar het krijgt ie alles wel binnen

ik denk dan aan het door elkaar gooien van vlees van alles runder kip visje enzo

groente mixje

fruitmix is ie niet zo dol op tenzij ik het misschien toch anders moet doen misschien sinaasappel erbij daar is ie wel gek op :-)

groetjes

angeliquek
Door 202spots
#188
ik denk dan aan het door elkaar gooien van vlees van alles runder kip  visje enzo
groente mixje
fruitmix is ie niet zo dol op tenzij ik het misschien toch anders moet doen misschien sinaasappel erbij daar is ie wel gek op :-)groetjes angeliquek
Ik zou liever wat groentemix met maar 1 vlees soort tegelijk geven!!
Vlees met wat orgaan vlees gemengd kan wel,
OF kip met wat kip orgaan kan ook.
Maar geen kip en vlees en vis door elkaar!
Misschien krijg je 'n idee wanneer je in de Menu's van de anderen kijkt?

Geef je de fruitmix alleen of mix je er wat yohurt,kwark of cottage cheese doorheen?
Door angeliquek
#189
hoi

ik dacht meer aan runder gehakt met runder poulet met runder wat dan ook

en die kip tja filet en vleugels ofzo

vis ook zoiets als koolvis met andere vis

dus niet vlees vis en kip in 1 :-)

ik heb gisteren dus een bakje kwark gekocht en heb daar doorheen gegooid appen peer banaan en een komkommer (ok komkommer is geen fruit maar is ie gek op) wat walnoten erdoor maar hij vond het niet lekker :-(

wil dus gewoon een beetje wat gaan proberen omdat wij toch meestal in kilo's het vlees in huis halen
kijken wat ik wel en niet lekker vind en dan eerst zonder echt te hoeven gaan kijken van krijgt ie wel al z'n vitamientjes mineralen en weet ik wat

dus dat ie vaak genoeg z'n bibi met fyto krijgt zodat ik dalijk geen problemen krijg ermee dat ik zelf wat in elkaar wil flanzen

groetjes

angeliquek
Gebruikersavatar
Door chooky
#190
fruit / yoghurt maak ik lekker door er rauwe (!) honing doorheen te doen, dan eet ze het wel. (rauwe honing in de raat koop ik hier bij de islamiet.)
Door roger
#191
<< (rauwe honing in de raat koop ik hier bij de islamiet.)<<

Vraag aan je mam of ze niet een paar "jerrycans" honing van Turkije kan meebrengen.
Plus een emmer stuifmeelpollen, ik koop wel de helft over ;D ;D ;D
Rechtstreeks van bij de imker.
Geen probleem.


Gr.
Roger
Door angeliquek
#193
hoi

ik zal het gaan proberen met rauwe honing

morgen ga ik toch maar weer kijken of ik mijn hond kan blij maken met een zelf gemaakte groente hap een fruit hapje en een lap vlees

de groentes waren in de recklame
spinazie boontjes tauge andijvie sla rodekool en daarbij heb ik gepakt een wortel tomaatjes en ik had nog komkommer van mijn mislukte poging gisteren :-)

ik hoop dat de verhouding onder en boven de grond een beetje goed is eigenlijk :-)

lap vlees zal er ongetwijfeld snel in gaan de rest ook hopelijk :-)

groetjes

angeliquek
Door 202spots
#194
ik heb gisteren dus een bakje kwark gekocht en heb daar doorheen gegooid appen peer banaan en een komkommer (ok komkommer is geen fruit maar is ie gek op) wat walnoten erdoor maar hij vond het niet lekker :-(
angeliquek
Had je alles gepureerd of in stukken er doorheen???
Fruit moet OOK (net zoals de groentes) gepureerd worden hoor! ;)
Walnoten kan je ook fijn malen!
Door angeliquek
#195
ik had alles in de keukenmachine gegooid helemaal tot prut gemalen maar hij stond echt te kijken van moet ik dat echt opeten
terwijl hij alles los lust dus als ik appel geef eet hij ook stukje appel enzo banaan niet maar ok

moet je het vlees ook pureren ?? of gwoon in blokjes snijden?

groetjes

angeliquek
Laatst gewijzigd door angeliquek op di 14 okt 2003, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door