Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1909665
Hoi,

ik zit met een vraagje:
Een kennis van mij heeft een teefje (cavaliertje) dat voor de eerste keer loops is. Zij heeft een behoorlijk opgezette vulva. ik heb zelf ook teefjes maar zoiets heb ik ook nog nooit gezien. Hier de foto:
Afbeelding
Zij heeft hier zoveel last van dat ze ook pijn heeft bij het plassen en dat zowat niet meer durft te doen. Omdat er geen honingzalf voorhanden is op dit moment is mijn vraag of er ook wat vaseline op gesmeerd kan worden om het te verzachten....... of is er iets anders dat er aan gedaan kan worden. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want dit is niet leuk meer.... :'(

Alvast bedankt,
Marnou
#1909684
Ik heb het ook nog nooit zo gezien. De eigenaresse is all naar de dierenarts geweest. Het advies van de dierenarts is om haar te laten steriliseren omdat de baarmoeder ook niet goed aanvoelde, maar dat moet nog 3 maanden wachten vanwege de loopsheid.....verder krijgt ze al antibiotica voor onstoken anaalkliertjes, dus ja er kan nu alleen nog maar iets verzachtends opgesmeerd worden denk ik en dat heeft de dierenarts niet meegegeven.
#1909736
hier zijn ze met de hoogtij dagen ook een stukje groter , maar zo groot heb ik het nog niet gezien
bloed ze overmatig veel ?
is ze ook erg pieperig / aanhankelijk door de gierende hormonen?

ik zou af en toe er een vochtig warm washandje opleggen voor te ontspannen en daarna een verzachtend zalfje opsmeren .
zoeken naar een middel dat de hormonen een beetje rustig houdt ..

dikke  :-* voor t dametje
#1910295
Dit is echt geen normale vulva tijdens een loopsheid. Niet normaal zeg groot en rood het is, ben geen DA maar dit lijkt me een behoorlije ontsteking. Dat het pijnlijk is bij het plassen is ook niet normaal. Terug naar de Da of naar een andere gaan. Het beessie kan hier niet mee blijven lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door