Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door barbarella
#1909587
Mijn grote kleine vriend, ras onbekend en ergens rond de 3-4 jaar (is niet zeker, want ook deze is een afdankertje) is sinds het eind van de ochtend aan het spugen. Het is alleen geel vocht soms met een beetje wit. Normaal is hij een heel vrolijk en druk hondje, maar nu ligt hij al de hele tijd zielig te liggen. Hij is niet heel groot (10 kg bij laatste weging) en hij eet altijd Rodi (geen blikvoer of brokken). Hij wil nu ook niet eten, terwijl hij altijd als eerste erbij is. Aan het begin van de middag was hij een poos erg aan het bibberen, maar dat is nu weg. Ik heb hem uitgelaten en hij wou wel mee. Hij heeft gewoon geplast en gepoept. Hij drinkt wel als ik het voor hem houdt, maar hij spuugt het even later weer uit. Hij heeft geen koorts, maar hij is zichzelf niet. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft. Is dit zo'n typische 1-dags-kwaal of moet ik op zoek naar een spoed-DA (die ik altijd heb heeft geen dienst vandaag) of kan ik afwachten en kijken hoe het gaat? Heerst er iets? Of kan het zijn dat hij iets geks heeft opgegeten bijv. bij de ochtendwandeling? Help. Ik zie mijn kleine vriend niet graag zo ziek en treurig. En ik vind het altijd eng om de nacht in te gaan als 1 van mijn diertjes niet in orde is. En, ook belangrijk, zou het iets kunnen zijn wat besmettelijk is, want ik heb nog 3 hondjes en 2 katten.
Door barbarella
#1909627
vanaalst schreef: als ie geen koorts heeft, nog goed drinkt, poept en plast zou ik hem okugest geven en aankijken..
Okugest? Wat is dat, wat doet het en waar kan ik dat kopen?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1909682
Okugest en kindigest kan je bij de apotheek en drogist krijgen en is een middel om de misselijkheid en diarree tegen te gaan.

In dit geval zou ik zelf zo de nacht niet in gaan en even een arts bellen en tel. overleggen of je langs moet komen of aan kunt kijken.
Hijgen kan idd een uiting zijn van pijn. Heeft ie iets binnen kunnen krijgen van een speeltje van de katten oid?
Door barbarella
#1909741
Ik denk dat we op de goede weg zijn. Hij heeft zojuist een grote pluis haar uitgebraakt. Zou dat het kunnen zijn? Het hijgen is nu over en hij slaapt nu... Ik hoop zo dat hij nu ok is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door