Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barf
#1909142
geadviseerd als een hond te mager is, persoonlijk zou ik zeggen dat ik de produkten die erin zitten nou bepaald niet echt gezond vind. Verder moet het probleem te mager toch op te lossen zijn met voeding ?
Ik heb sinds een paar maanden een nieuw windhondje erbij, die heeft altijd brokken gehad, hier op de barf en je zag hem afvallen, nou geef ik al wat vettere produkten maar echt dikker zie ik hem nog niet worden.
Hoe zien jullie dat, wel of geen satinballs als een hond te mager is ?
Door Barf
#1909235
vanaalst schreef: ik heb een hond gehad die graatmager was, leefde op 1 kippenpoot in de week, en ja die gaf ik satinballs........2 per dag, dan vrat ie iig nog wat..
Wat dat omdat hij ziek was dat hij niet at ? Ik bedoel eigenlijk gezonde honden die toch te mager zijn op barfvoeding zoals eigenlijk al mijn windhonden tot een jaar of drie waren.
#1909488
Barf schreef: Wat dat omdat hij ziek was dat hij niet at ? Ik bedoel eigenlijk gezonde honden die toch te mager zijn op barfvoeding zoals eigenlijk al mijn windhonden tot een jaar of drie waren.
ziek niet echt, maar ontzettend hyper!!
nu is ie in rustiger vaarwater gekomen en vreet de oren van m'n hoofd ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1909898
Wendi schreef: wat zijn satinballs?
Ongezonde graan/suikerballen :-X die ooit utgevonden zijn door windhondenhouders die hun honden voor show snel een kilo zwaarder wilden zien dan gewenst is op de racebaan.
Soms kan het even nuttig zijn, maar vaak worden ze gebruikt als goedkope bijvoedimg, om zodoende goed/duurder voer uit te sparen zonder een magere hond te hebben.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1910012
Baiko viel ook zienderogen af toen hij van de brok overging naar barf. Simpel meer voeren was bij hem het antwoord. Hij kreeg op een gegeven moment 4% gevoerd. Zeker toen hij veel aan het werk was. Nu is zijn gewicht stabiel en krijgt hij in het jachtseizoen toch nog 3,5%, maar daarbuiten 3%.

Ik heb nooit aan satinballs gedacht -> granen en suikers :-X
#1910018
Kjell heeft van BARF ook meer nodig dan van kvv, dus toen hij af begon te vallen na de overstap op BARF ben ik gewoon wat meer gaan voeren (van 500 naar 700 gram).
Ik heb niet het idee dat Satinballs hier nou zo vaak aanbevolen worden, volgens mij komt het maar heel af en toe voorbij toch?
Zou ze zelf in ieder geval niet voeren.
Door Lizzy
#1910024
Barf schreef: geadviseerd als een hond te mager is, persoonlijk zou ik zeggen dat ik de produkten die erin zitten nou bepaald niet echt gezond vind. Verder moet het probleem te mager toch op te lossen zijn met voeding ?
Ik heb sinds een paar maanden een nieuw windhondje erbij, die heeft altijd brokken gehad, hier op de barf en je zag hem afvallen, nou geef ik al wat vettere produkten maar echt dikker zie ik hem nog niet worden.
Hoe zien jullie dat, wel of geen satinballs als een hond te mager is ?
Geen. Ik vind het helemaal 10 keer niks. Teveel graan en teveel suiker en volgens mij in 99 van de 100% van de gevallen nergens voor nodig om te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1910159
Barf schreef: geadviseerd als een hond te mager is, persoonlijk zou ik zeggen dat ik de produkten die erin zitten nou bepaald niet echt gezond vind. Verder moet het probleem te mager toch op te lossen zijn met voeding ?
Ik heb sinds een paar maanden een nieuw windhondje erbij, die heeft altijd brokken gehad, hier op de barf en je zag hem afvallen, nou geef ik al wat vettere produkten maar echt dikker zie ik hem nog niet worden.
Hoe zien jullie dat, wel of geen satinballs als een hond te mager is ?
Dat afvallen na de omschakeling en het herstel daarvan kan enige weken/maanden in beslag nemen. Hier had ik er ook één van de 8 die draadjesmager werd. Die heeft tijdelijk gewoon meer gekregen, veel meer en dan ook het wat vettere stukje vlees. Ik gaf dat toen wel in 2 giften per dag, ondanks dat hij al ruim volwassen was. Uiteindelijk stabiliseerde hij en kon weer terug naar de voor hem normale 700/800 gram per dag. Satinballs kende ik toen nog niet, maar ik had ze denk ik ook niet gegeven. Heb niet de brokken overboord gegooid om stroopballen te gaan voeren, dan maar even wat magertjes, daar had hij zelf allerminst last van. (en ik ook niet, want door het haar zag niemand het :biggrin2:)
Door Barf
#1910367
Angelique schreef: Ongezonde graan/suikerballen :-X die ooit utgevonden zijn door windhondenhouders die hun honden voor show snel een kilo zwaarder wilden zien dan gewenst is op de racebaan.
Soms kan het even nuttig zijn, maar vaak worden ze gebruikt als goedkope bijvoedimg, om zodoende goed/duurder voer uit te sparen zonder een magere hond te hebben.
Kijk dat is nou ook mijn punt, hoe kan dit geadviseerd worden terwijl het superongezond is, ik lees het toch op meerdere forums als advies.
Mijn windhonden hebben het nooit gehad en gaan het ook niet krijgen, ik houd me bij het magermanskind dan toch maar aan wat meer, verspreid en wat vettere produkten.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1910485
Djilly krijgt het hier wel eens, maar ik maak ze zonder stroop of gelatine.
Maar dit is om een medische reden. Ivm een lever die niet altijd optimaal werkt, krijgt ze koolhydraten bijgevoerd. Dit om de lever te ontlasten.
Koolhydraten door vlees eet ze gewoon veel beter dan wanneer ik er pap van maak.

Zelf zou ik het ook nooit gebruiken als dikmakertje. Dan kan er wel meer gevoerd worden of desnoods wat vettere diersoorten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door