Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1901
die heb ik dus niet,
maar wil ik graag ontvangen.
Ace is een moeilijke, matige eter en een echte atleet (qua bouw)
het gevolg is dat hij mager oogt (je ziet zn ribben goed, maar ook duidelijk zn bespiering), graag zou ik iets meer massa (en spiermassa kan haast niet meer en dat helpt in elk geval niet voor het "magere" uiterlijk), wat voor vlees (geen kip, moet ie niet :() kan ik hem dan het beste voeren ???
oja, macaroni, witbrood, rijst etc moet ie ook niet (spuugt ie uit) dus dat helpt ook niet om aan te zetten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door crutz op wo 09 jul 2003, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#1902
die heb ik dus niet,
maar wil ik graag ontvangen.
Ace is een moeilijke, matige eter en een echte atleet (qua bouw)
het gevolg is dat hij mager oogt (je ziet zn ribben goed, maar ook duidelijk zn bespiering), graag zou ik iets meer massa (en spiermassa kan haast niet meer en dat helpt in elk geval niet voor het "magere" uiterlijk), wat voor vlees (geen kip, moet ie niet :() kan ik hem dan het beste voeren ???
oja, macaroni, witbrood, rijst etc moet ie ook niet (spuugt ie uit) dus dat helpt ook niet om aan te zetten.
Extra voeren helpt verder ook niet? Misschien zijn de satin balls iets voor Ace zij, als 't alleen om wat massa gaat?
Verder misschien wat extra (dierlijk) vet, zoals niervet en die troep die op hart zit :-X.
Gebruikersavatar
Door chooky
#1903
Die macaroni en zo helpen ook niet, behalve voor een dikke buik en ik geloof niet dat dat de bedoeling is toch?
Ik weet niet of die berichtjes nog leven, maar er was recentelijk een discussie over het nieuwe versvlees van carnibest voor actieve honden, wat dus extra aan zou zetten. Hier waren extra granen en vetten aan toegevoegd. Toen kwam er een discussie op gang over de granen die niet echt helepn, maar vet wat wel helpt.
Een en ander heeft te maken met de combi vet en granen, waarbij er een stofje wordt angemaakt dat verhindert dat de vetten goed verteerd worden en dus direct als vet worden opgeslagen zonder dat de hond er daadwerkelijk iets aan heeft.
Ik doe dit uit het blote hoofd, dus als ik het niet goed zeg moet iemand me even corrigeren.
De conclusie is me nog wel bijgebleven, een actieve hond die mager blijft, kun je het beste extra vet geven. hoogwaardig dierlijk vet. En in welke vorm je dit het beste kan geven, laat ik graag vertellen door mensen die daar iets meer ideeën over hebben dan ik.
groetjes Eva
Door Janet
#1904
Ik las op 't board kant-en-klaar-versvlees, vragen en problemen ook nog iets over het gebruik van schapenvet. Misschien heb je er wat aan?
Door oebaya
#1905
Hoi Janet,
Weet je, voor mij blijft de vraag of je je hond wel dikker moet maken. Hij is goed bespierd als ik zo je verhaal lees en dus heeft hij vet netjes omgezet in spierweefsel. Het is niet leuk natuurlijk als je ribben ziet en de mensen die er geen verstand van hebben commentaar geven, maar die moet je laten kletsen. De vraag is ook of het allemaal helpt om extra vet te voeren. Je hebt ook mensen daar gaat de hele dag eten in en ze zien eruit of ze anorexia hebben. Heb het ook trouwens al op een ander forum gezet (geloof dat jij daar ook vroeg naar voer om de hond dikker te krijgen): ik weet van een hond waar geen grammetje vet op zat en ook niet op te krijgen was. Toen bleek bij toeval bij een operatie dat de hond een te kleine maag had, maar dat hij de ruimte die hij daar overhad netjes met een vetreserve had gevuld. We kunnen helaas niet in onze hond kijken, maar als ik jou was, zou ik van dikker maken geen al te groot punt maken.
Door Lizzy
#1907
Nou, als je een magere hond toch wat meer body wenst te geven, dan zou dit met Satinball kunnen, maar inmiddels heb ik mijn twijfels bij dit recept... Ik heb zelf het idee dat het alleen maar tijdelijk wat vet op lijf levert...

Je kunt ook proberen om tussendoor dingen te geven die goed vet/koolhydraat-rijk zijn. Bijv. geweekte granen met heel erg volle yoghurt (bij de reformwinkel 5-granenvlokken kopen en deze minimaal 8 uur laten weken in water. Bij de reformwinkel verkopen ze ook yoghurt met heel hoge vetpercentages). Prak er lekker een banaan doorheen. Lust hij dat, banaan? De meeste honden vinden deze geweekte granen erg lekker in combinatie met yoghurt en fruit. Gooi er ook een dessertlepel rauwe yoghurt bij. (Granen combineren met vlees kan verzurend werken en vandaar dat ik zeg "combineer het met volle yoghurt). Dit zou een goed ontbijt kunnen zijn om af en toe mee te starten. Je kunt een paar uur later vlees geven.

Geef ook lekker vet lamsvlees. Als Ace dat lust. Lamsvlees is vaak vetter dan andere soorten vlees.

Geef ook lekker een paar rauwe sardientjes tussendoor (met kop en graat). Deze zijn ook lekker vet. Dit is goed te combineren met een groentemix en desnoods wat volle yoghurt. Mijn honden vinden dit dus HEERLIJK.

Je kunt natuurlijk ook gestoomde makreel of makreel uit blik geven. Of sardientjes uit blik of zalm. Allemaal vette vis. Veel honden vinden dit verrukkelijk... (al deze visjes zijn goed te combineren met groente).

Meng door de groentemix desnoods wat groente waar wat zetmeel in zit zoals pompoen en bataat (zoete aardappel). Ik kook deze twee zelf altijd heel kort en geef ze dus niet rauw (mijn honden krijgen daar diarree van).

Geef hem desnoods wat meerdere maaltijden verspreid over de dag (als hij niet zo makkelijk eet).

Denk je dat je hier wat aan hebt?

Groetjes, Lizzy
Door Janet
#1908
Hoi Janet,
Weet je, voor mij blijft de vraag of je je hond wel dikker moet maken. Hij is goed bespierd als ik zo je verhaal lees en dus heeft hij vet netjes omgezet in spierweefsel. Het is niet leuk natuurlijk als je ribben ziet en de mensen die er geen verstand van hebben commentaar geven, maar die moet je laten kletsen. De vraag is ook of het allemaal helpt om extra vet te voeren. Je hebt ook mensen daar gaat de hele dag eten in en ze zien eruit of ze anorexia hebben. Heb het ook trouwens al op een ander forum gezet (geloof dat jij daar ook vroeg naar voer om de hond dikker te krijgen): ik weet van een hond waar geen grammetje vet op zat en ook niet op te krijgen was. Toen bleek bij toeval bij een operatie dat de hond een te kleine maag had, maar dat hij de ruimte die hij daar overhad netjes met een vetreserve had gevuld. We kunnen helaas niet in onze hond kijken, maar als ik jou was, zou ik van dikker maken geen al te groot punt maken.
??? ??? ??? ???
Ik hoef mijn hond helemaal niet dikker te krijgen. Weet je zeker dat ik dat was?
Door crutz
#1909
Weet je, ik zie liever een gezonde 'magere' hond, dan zo'n dikke knoepert. En ik weet zeker dat die 1e langer leeft dan die 2e ;)
ook ik zie ze liever aan de magere kant dan te dik, alleen schrok ik toch wel toen ik die foto's zag (zal ze vanavond in dit topic plaatsen), vooral omdat hij in real-life niet zo toont als op de foto's.

En eh, Janet, ik kom vrijdag ff bij je buurten (bel nog wel) ff je slagertje leeg kopen ;D
Door jeanne
#1910

ook ik zie ze liever aan de magere kant dan te dik, alleen schrok ik toch wel toen ik die foto's zag (zal ze vanavond in dit topic plaatsen), vooral omdat hij in real-life niet zo toont als op de foto's.

En eh, Janet, ik kom vrijdag ff bij je buurten (bel nog wel) ff je slagertje leeg kopen ;D
bedoel je die foto die nu bij je berichten staat? Die vind ik wel meevallen trouwens, gewoon lekker atletisch figuurtje ;) Mooi hond trouwens
Door crutz
#1911
bedoel je die foto die nu bij je berichten staat? Die vind ik wel meevallen trouwens, gewoon lekker atletisch figuurtje  ;) Mooi hond trouwens

inderdaad, de hond die op de kist staat.
Die foto is bijna 6 mnd oud, de foto die bovenin staat is van afgelopen zondag.
Door oebaya
#1912
??? ??? ??? ???
Ik hoef mijn hond helemaal niet dikker te krijgen. Weet je zeker dat ik dat was?
Ben er achter dat jij het inderdaad niet was, ik begin de fora en de namen door elkaar te klutsen ???Zal op mijn leeftijd al een beetje Alzheimer ziin :-/
Door oebaya
#1913


inderdaad, de hond die op de kist staat.
Die foto is bijna 6 mnd oud, de foto die bovenin staat is van afgelopen zondag.
Ja bij de hond kan je inderdaad ribben tellen, maar hij straalt verder zo veel uit, dat ik zeker ben dat hij stik gezond is. Als de gegeven recepten dus niet helpen, zet het dan a.u.b. van je af, dat je hond dikker moet.
Door Lupa
#1914
ik vind hem inderdaad een beetje aan de magere kant, en ik hou van magere honden.
Maar ik ben een dombo dus ik weet niet hoe je hem op gewicht kan krijgen, ik zou denken dat hij te weinig eten(of beter gezegd betere voer die bij hem past) krijgt voor het werk dat hij doet,maar mischin is een tip van ordell beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door