Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sinaxy
#1907182
Terwijl ik dit schrijf is mijn man ons pupje naar de dierenarts in de hoop hem te kunnen redden na een maagtorsie. Hij had net lekker gegeten en een kippenbout/poot toe gehad, toen werd hij ineens heel dik. Mn man belde net en ze hebben een naald in zn buik gestoken om te ontluchten en gaan nu een rontgenfoto maken.....
Hij had in stukken gehakt konijn en de bout als botvlees, kan dit de oorzaak zijn? :'( :'( :'( :'(

Vervolg
Ik krijg net van mijn man te horen dat de rontgenfoto uitwijst dat het geen torsie is.
Sinbad is een verschrikkelijke vreetzak en heeft vandaag een oude zak brokken opengeknaagt en heeft zich daar tegoed aangedaan. We wisten dat ie wat had binnen gehad maar niet hoeveel. Schijnbaar was het best veel en in combinatie met zn vlees en zn toetjes kippebout heeft ie zich letterlijk klem gevreten. De DA forceert nu braken.... Het komt dus waarschijnlijk wel goed met ons kleine vreetzakje..

Nog een bewijs dat brokken niet oke zijn.......
Dank jullie voor de lieve berichtjes, ik laat weten hoe het nog verder is gegaan....

Weer thuis

De kleine man is weer thuis en kan geen boe of bah meer zeggen, hij ligt uit te buiken in de bench.
lHij heeft medicijnen gehad om zn spijsvertering te versnellen en we moeten nog wel in de smiezen houden.

Update

Met het kleine ventje gaat het een stuk beter, hij ziet er niet meer uit als een ballon, en is flink aan de dunne.....
Ondertussen is ie ook alweer naarstig opzoek naar eten, maar de brokken vind ie niet meer want die heb ik gisteravond nog weggegooid!
Laatst gewijzigd door sinaxy op vr 21 jan 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1907191
Ow gat :( Ik ga duimen voor een goede afloop.

Oorzaak is nu niet simpel aan te wijzen, dit soort dingen gebeuren ook op een lege maag en op een brokjesmaaltijd enz. Zo te zien is je puppie een Dog?  Die hebben er door hun bouw wel een sterk verhoogde aanleg voor :(

Eerst duimen dat pup weer gezond thuiskomt :-*
Gebruikersavatar
Door kira
#1907196
We duimen heel hard.

Helaas is onduidelijk waardoor torsie's ontstaan. Bepaalde rassen lijken vaker maagtorsies te hebben, maar of dat zo is is onduidelijk.
Door sinaxy
#1907204
Ik krijg net van mijn man te horen dat de rontgenfoto uitwijst dat het geen torsie is.
Sinbad is een verschrikkelijke vreetzak en heeft vandaag een oude zak brokken opengeknaagt en heeft zich daar tegoed aangedaan. We wisten dat ie wat had binnen gehad maar niet hoeveel. Schijnbaar was het best veel en in combinatie met zn vlees en zn toetjes kippebout heeft ie zich letterlijk klem gevreten. De DA forceert nu braken.... Het komt dus waarschijnlijk wel goed met ons kleine vreetzakje.. :)

Nog een bewijs dat brokken niet oke zijn.......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door