Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1904609
Ik weet het even niet meer....

Samos eet nog steeds slecht en is echt graatje mager inmiddels.
Ik zal haar vanavond eens wegen (durf ik eigenlijk niet meer  :( ), maar ik denk dat als ze 2,8kg weegt, het nog veel is.
Ze woog altijd rond de 5 kilo...was daarmee wel wat zwaar, maar 3,5-4kilo zou haar niet misstaan.

Het is begonnen met gebitsproblemen. Daaraan geopereerd, maar daarna nog steeds niet lekker willen eten. Domme ikkie wilde haar toen meteen overzetten op vers, aangezien ze toch 14dagen zacht voer moest hebben.
Dat resulteerde in een geirriteerd maag-darmkanaal (overgeven en diarree).

Ze is totaal binnenste buiten gekeerd door de vrouwelijke poezenarts van de kliniek in Dodewaard (naam even kwijt).
Alles bleek goed, alleen tekort aan vitamines.
Conclusie was ontstoken dunne darm.
Vitamine-injecties en  ABkuurtje, dat hielp iets. Daarna kwam 't weer terug en heb ik dat bestreden met Aloe Verasap.

Inmiddels spuugt ze al een tijdje niet meer en diarree is ook over (soms nog weer eens wat dun, maar over het algemeen goed).
Ze drinkt veel en plast veel, maar eet ongelooflijk matig, terwijl ze wel een goede eetlust toont meestal.
Het enige wat ze tot nu toe steeds wel wil eten is runderpoulet, maar daar kan ze toch niet op leven  :(

De reden dat ik de laatste weken niet opnieuw naar de da ben gegaan, is dat is haar de stress wil besparen.
Maar er moet iets gebeuren, denk ik.

Ik overweeg om naar de Bilt te gaan bv, maar dat is zo'n eind rijden en dus stressvol.

Iemand nog een goede tip???  :-[
Door Emytje
#1904626
Is ze wel gewoon levendig?

De dingen die je beschrijft kunnen bij zowel een te snelle schildklierwerking als bij nierproblemen voorkomen. Hoe lang is het geleden dat ze door die DA is onderzocht?
Door Limpy
#1904645
Moest ook aan schildklier denken idd, daar kunnen ze uiteindelijk ook nierproblemen van krijgen (hoeft niet)

Jeetje meid, je hebt wel zorgen om je ouwe dametje zeg!  :-\
Door flin
#1905152
zoek n's opt I-net naar B-12 vitamine injectie,

heel vaak schijnt dit bij katten net weer een zetje in de goede richting te geven, kwa willen eten en beter voelen

dit zal wel herhaald moeten worden, en da's dus injectie, geen pillen

  je zegt dat alles onderzocht is...suikerziekte ook?

sterkte hoor!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1905730
[quote="Emytje"]
Is ze wel gewoon levendig?

De dingen die je beschrijft kunnen bij zowel een te snelle schildklierwerking als bij nierproblemen voorkomen. Hoe lang is het geleden dat ze door die DA is onderzocht?
[/quote]

De meeste tijd wel ja!
Soms oogt ze even wat minder lekker, maar meestal is ze goed levendig en wil ze nog steeds met het laatste rondje (met de hond) mee bv.

Ik vergeet te vermelden dat ze ook chronische nies heeft en dat speelt bij vlagen ook best heftig op!
Nu haar weerstand duidelijk minder is, snift ze dus weer veel. Ze zal dus niet goed ruiken en dus minder eetlust hebben daardoor misschien??

Ze is vorig jaar oktober, denk ik, onderzocht, maar ik ga dat even opvragen...ook welke onderzoeken er gedaan zijn, want dat weet ik niet meer precies...volgens mij wel heel veel!!!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1905739
[quote="flin"]
zoek n's opt I-net naar B-12 vitamine injectie,

heel vaak schijnt dit bij katten net weer een zetje in de goede richting te geven, kwa willen eten en beter voelen

dit zal wel herhaald moeten worden, en da's dus injectie, geen pillen

  je zegt dat alles onderzocht is...suikerziekte ook?

sterkte hoor!
[/quote]

Ze heeft 3 keer een injectie vit. B12 gehad, na de onderzoeken.
Ook toen bleef ze matig eten...maar inmiddels zou het geen kwaad kunnen haar weer te injecteren, want tekorten zal ze zeker hebben  :(

Is suikerziekte ook uit het bloed af te lezen??
En is het logisch dat ze daarvan afvallen??  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1905748
Dank jullie wel voor de reacties!!

Ik ga morgen de onderzoeksresultaten eens opvragen..

Geef haar nu inmiddels 2 dagen propolis, en daar lijkt ze goed op te reageren...ze niest een stuk minder (of misschien is het toeval, maar op echinacea en op Sinuscompositum merkte ik weinig verschil).
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1906978
Net terug met Saam van de dierenarts....

Ze weegt nog een kleine 2,5 kilo  :'(
Geen koorts, wel onregelmatige dunne darmlussen (had ze de vorige keer ook al) en erg gevoelig op de darmen bij palpatie. :-[
Hartslag was hoog en dat is mij hier thuis ook al opgevallen; als ze bij me ligt te spinnen, dan ligt ze vaak over mijn arm en dan voelde ik een hele snelle hartslag...
Niezen vond ze meevallen, de longen klinken schoon zei ze (maar zit niesziekte dan niet alleen in de voorste luchtwegen misschien?).

Bloed afgenomen voor algemeen bloedbeeld en waardes Kalium, Calcium, Fosfor e.d. Ook T4 aangevraagd en wederom suikerwaardes.

Paar zakken voer mee, dit keer ND (nierdieet)...bij thuiskomst viel ze zowaar aan op die brokjes  :o
Buisje mee voor ontlastingsonderzoek; morgen, zaterdag en zondag een beetje verzamelen en maandag afgeven.

Wat een gedoe zeg, voor mijn arme, kleine, lieve meisje  :'(
Hopen maar dat er nu iets zinnigs uitkomt  :-\
Door *Flip*
#1907075
Het is goed te horen dat ze weer eet, maar jammer dat het br*kken zijn. Heb je je DA wel vertelt dat je (poging deed tot;) ) versvoeren? (haar reactie?)
De ontlasting zal namelijk veranderen door de brokken en dat kan een verkeerd beeld geven met de bloedwaardes die gemeten zijn. Ik weet niet hoelang ze al br*k af was, maar bloedwaarden veranderen ook door vers voeren.
Hopelijk kom je er snel achter wat er mis is met je beestje, succes
Door Limpy
#1907124
Balen van dr hart zeg, dat vreet ook energie (weet ik met 2 hartpatiënten vroeger)
Wel fijn dat ze de brokjes lekker vind, eet ze tenminste weer - en nu maar hopen dat ze ook blijft eten!

Wanneer hoor je de bloeduitslagen?
Zal duimen voor je meiske.  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1907126
[quote="Pammie"]
Het is goed te horen dat ze weer eet, maar jammer dat het br*kken zijn. Heb je je DA wel vertelt dat je (poging deed tot;) ) versvoeren? (haar reactie?)
De ontlasting zal namelijk veranderen door de brokken en dat kan een verkeerd beeld geven met de bloedwaardes die gemeten zijn. Ik weet niet hoelang ze al br*k af was, maar bloedwaarden veranderen ook door vers voeren.
Hopelijk kom je er snel achter wat er mis is met je beestje, succes


[/quote]
Het ging dit keer andersom; de dierenarts vroeg of ik al eens vers geprobeerd had, anders zou ik dat nog kunnen proberen, zei ze  :D
Saam heeft voornamelijk brokken gegeten, aangezien ze vers niet of nauwelijks belieft (runderpoulet vindt ze lekker, en kip soms).
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1907129
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Balen van dr hart zeg, dat vreet ook energie (weet ik met 2 hartpatiënten vroeger)
Wel fijn dat ze de brokjes lekker vind, eet ze tenminste weer - en nu maar hopen dat ze ook blijft eten!

Wanneer hoor je de bloeduitslagen?
Zal duimen voor je meiske.  :-*
[/quote]

Ik denk zelf eigenlijk dat haar hart misschien inmiddels een gevolg kan zijn van de langdurige ondervoeding, maar dat zou dan uit het bloedonderzoek moeten blijken.

Uhm, de brokjesaanval was erg tijdelijk...nu wil ze al niks meer en zoveel had ze niet op  :(
Met wat geluk komen morgen de uitslagen al, en anders maandag.

Dank je wel voor het duimen!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door