Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ingetje
#190620
een kennis van mij heeft zijn gezonde hondje verloren door narcosemiddel DOMITOR.

dit middel wordt vaak gebruikt voor lichte narcose omdat het makkelijk is op te heffen d.m.v. een tegenmiddel. Zover ik begrepen heb is het een omstreden middel.

Neem geen risico en laat je DA dit middel niet gebruiken!

:(
Door qyan
#190654
Bedankt voor de waarschuwing!
Met dit middel is het met Qyan ook bijna fout gegaan voor een roesje voor rugfoto's, dus gelukkig wisten we het al, maar had er toch liever anders achter gekomen.
M'n eigen orthopeed en m'n DA gebruiken gelukkig wat anders, maar was toch schrikken en let er inderdaad op.
Door Timmy
#190660
Er worden vele honden met Domitor onder narcose gebracht en natuurlijk kan het fout gaan. Net zoals met alle andere narcosemiddelen kan een hond er slecht op reageren. Dit is echter geen reden om dan meteen maar te gaan roepen dat je dierenarts dit specifieke middel niet (meer) moet gebruiken. Er zijn vele honden waar het wel goed bij gaat en je dierenarts "opdracht" geven om een narcosemiddel niet meer te geven en een ander te gebruiken, is minstens zo gevaarlijk. Want niets is zo gevaarlijk als een dierenarts een narcosemiddel laten gebruiken, waar hij niet mee bekend is!

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Hitam
#190664
Ik heb bijna 10 jaar lang Domitor naar volle tevredenheid dagelijks gebruikt. Ook bij mij zijn er een paar keer anaesthesie doden gevallen. Dat gebeurt bij elke anaesthesie.
Anaesthesie is nu eenmaal een risicovolle onderneming. Een bekende anaesthesist placht te zeggen: bij een anaesthesie leg je iemand in het graf en dan pak je een been en daar ga je aan trekken om hem er weer uit te krijgen.
Door diana
#190838
ja dat geloof ik ook ,
nou moet ik zeggen dat Lady toen ze 2weken geleden ruim een uur onder narcose was geweest toch weer vrij snel bij was .
maar toch een poos daar moest blijven nog .
voor de zekerheid .
zal wel te maken hebben gehad dat ze een poos aan het infuus moest met medicatie en vocht omdat ze de 1e 24 uur niks mocht eten / drinken
en dus ook geen med via haar maag mocht .
de volgende dag moest ze ook weer 4 uur aan het infuus.
wat hij gebruikt heeft weet ik niet
wet alleen dat kortenoord 2 soorten narcoses heeft waaronder ook een gasnarcose .
Gebruikersavatar
Door Sonja
#191287
Boef is ook wel eens onder zeil gebracht met domitor. Bij haar was dat de narcose waar ze nog het minste hinder van heeft ondervonden.
Door qyan
#191395
Het zal ook heus wel aan de hond liggen denk ik ;)
Qyan kreeg er een aanval op en zijn hart stopte er ff mee, ze hebben em daarna inderdaad wel heel snel bij kunnen spuiten, dat wel.
Middel wat m'n eigen orthopeed gebruikt en de dierenarts, ook nergens last van gelukkig
Door Timmy
#191436
diana schreef: wet alleen dat kortenoord 2 soorten narcoses heeft waaronder ook een gasnarcose .
Ja, dat zie je vaker, alleen voordat je een hond of kat aan de gasnarcose kan leggen, moet-ie ook even worden weggemaakt met een andere (inspuitbare) narcose, anders krijg je echt geen tube door z'n keel ::)
Ook een kapje houd je meestal niet over de snuit zonder voor-narcose...

Gr.
Linda
Door Ingetje
#192240
voor bepaalde rassen zeggen ze dat het helemaal niet veilig is bijv Collie en Chou. Nou ja ieder zijn eigen mening ja toch... ik vond het in elk geval een waarschuwing waard :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door