Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1905262
eergisteravond zei meneer spreeuw al dat kiek wat liep te kuchen..
thuis was t over..
gisterochtend kuchte ze ook en was ze misselijk.. ze had in haar mand over gegeven en later in t bos liep ze ook te kuchen en heeft ze een paar keer haar gedroogde tractaatjes uitgespuugd..
nu niest ze ook af en toe en heeft ze ineens ook een keer reversed sneezing gedaan.. iets wat ze eigenlijk nog nooit eerder deed..
ze is wel tierig, eet ook goed, speelt ook buiten.. geen koortsig gevoel op haar hoofd en aan haar oren.. (tempen wil ik haar (nog) niet aandoen)

ik heb haar net een paar druppels enchinea gegeven..
zou t kennelhoest kunnen zijn?
moet ik nu uit gaan kijken met kayne de beagle?
ik wil een d.a. bezoekje even uitstellen nog.. ik zit niet te wachten op AB voor iets wat misschien vanzelf weer overgaat..

wat denken jullie?
Door inni
#1905316
Misschien kan wat honing verlichting brengen voor haar keel, als ze blijft hoesten gaat haar keel geiriteert raken en gaat ze nog meer hoesten en...........

Van kennelhoest ken ik gelukkig niks.


Sterkte met de zieke.
Door charmed
#1905319
niezen en hoesten en toch fit zijn, kan best kennelhoest zijn. Lekker de keel verzachten met een hoestdrankje of honing. En uitzieken. Niet te actief laten rennen etc. daar kunnen ze meer van gaan hoesten.
Door Lizzy
#1905329
Voor het hoesten vind ik Tussistin goed werken. Van VSM. Je kunt inderdaad prima Echinacea geven. Maar ik denk dat je haar goed in de gaten moet houden en de koorts van tijd tot tijd op moet nemen. Er heerst namelijk wel een hele gemene hardnekkige variant die gauw tot longontsteking omslaat.
Door BubbaBling
#1905334
Ik geef dan ook altijd honing, werkt wel goed.
Ze slaan hier allemaal over dan in reversed sneezing.
Paar keer per dag en het wordt al veel minder.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1905344
ok.. ik hou haar goed in de gaten..
honing zit er ook in.. tussistin kan ik strakjes nog wel even halen.. moet toch t dorp in..

niezen (niet alleen reversed) hoort dus ook bij kennelhoest??
da wist k nie..  :-\
Door bloemetje
#1905349
spreeuwtje schreef: ok.. ik hou haar goed in de gaten..
honing zit er ook in.. tussistin kan ik strakjes nog wel even halen.. moet toch t dorp in..

niezen (niet alleen reversed) hoort dus ook bij kennelhoest??
da wist k nie..  :-\
`

Soms krijgen ze dat. Die van mij hadden dat een beetje omdat ze er toch al gevoelig voor zijn. Maar die hadden een heel lichte vorm hoor!
Door BubbaBling
#1905351
spreeuwtje schreef: ok.. ik hou haar goed in de gaten..
honing zit er ook in.. tussistin kan ik strakjes nog wel even halen.. moet toch t dorp in..

niezen (niet alleen reversed) hoort dus ook bij kennelhoest??
da wist k nie..  :-\
Die van mij willen ook wel eens een dagje niezen, maar dat is meestal snel over.
Beterschap nog  ;)
Door bloemetje
#1905377
Ja doet moet je wel hoor! Ik zou hem echinacea geven. Heb ik met die van mij ook gedaan (ze kwamen per ongeluk in aanraking met honden met kennelhoest) en toen kregen ze het wel maar heel licht en ze waren er ook sneller weer vanaf.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1905554
Ahgossie, arme Kiki.
Toen Sien en later Ot ook kennelhoest hadden (ja, katten kunnen dat ook krijgen) heb ik de dokter naar hun longen laten luisteren. Sien had het goed te pakken en wilde even ook niets meer eten, ondanks dat ze niet extreem veel hoestte en eigenlijk ook niet geniesd heeft. Ze heeft behalve pijnstillers ook AB gehad. Toen Ot het ook een paar dagen later kreeg, had die er veel minder last van, zij at ook nog wel, alleen wat minder. Ot heeft alleen pijnstillers gehad.
Die van mij raakten besmet toen ik een logeerkater in huis had. Die heeft dat meegenomen uit zn vorige logeeradres (waar net een straathond uit het buitenland in huis zat), of de stress was voor O&S teveel waardoor hun afweer te sterk omlaag ging en ze ineens vatbaar voor zoiets werden.
Ik had Sien best wel hoestsiroop willen geven, maar zie dat maar eens in een kat te krijgen, die ook nog eens heel boos en zielig is en niet wil eten. En katten zijn ook gevoeliger voor honden voor allerlei dingen die ze niet mogen hebben, dus maar niet gedaan.
Sien had al nergens meer last nog voordat de kuur was afgelopen en Ot deed met een dag of 3 al weer als voorheen.
Mogen honden tijm? Ik vond als kind tijmsiroop altijd wel lekker voor de keel als ik hoestte.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1905717
tussistin gekocht... alleen vertel kiek maar eens dat t zuigtabletjes zijn..  :biggrin2:
moest daarna met sano naar een kinderfeestje.. dus ze is 2 uurtjes alleen thuis geweest..
toen ik terugkwam ging ze blaffen en dus hoesten.. zo maar weer een tabletje erin..
honing vindt ze errug lekker..  :biggrin2:
zo ook nog wat echinea erin..
ze voelt zich niet echt ziek volgens mij..  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door