Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Molllie
#1905292
Kan een hond allergisch zijn voor bijv varkens en koeieoren?
Op jullie adviezen ben ik Boedhaatje eens goed gaan observeren, kijken hoe hij reageert op bepaald voedsel omdat ie van rode plekken kreeg  en de da dacht dat kwam doordat IK de hond vers vlees te eten geef, toen ben ik even terug gegaan op brokken maar daar werd ie heel apatisch van, veel slapen, sip voor zich uit staren enzo. Uiteindelijk was ik er klaar mee, weer naar de winkel, duck ingeslagen voor een week, geen smuldier deze keer, mijn kleine schat kwam direct terug naar het land der levenden, actief, alert en gewoon blij.
Ik was dus buiten zinnen van vreugde, ik bleef wel achter met 15 kg brokken en een doos met varkensoren, koeioren, bullepezen, en ossestaarten, alles besteld bij Zooplus, gisterenavond gaf ik de hond een bullepees, nog geen uur later zag ik opeens dat een van zn pootjes weer rood werd, de plek op zn borst speelde ook weer op, hij was eigenlijk ook heel vervelend, janken, ons proberen te bijten enz
Ik heb hem toen gewassen en toen werd ie wat rustiger, ik heb alles wat hier nog op de grond lag aan kauwmateriaal meteen weggegooid, vanmorgen was zn poot weer gewoon wit en de plek op zn borst was iets rustiger, hij had alleen wel overgegeven vannacht maar ik heb m niet horen roepen, de rest van die doos kauwsnacks durf ik niet meer te geven, die gaat naar een vriendin met twee klikohondjes
Herkent iemand dit? Ik vind het raar, je zou zeggen ze zijn speciaal voor dogs
Door inni
#1905310
Het is idd goed mogelijk dat 't van die kauwspullen komt, hier eentje die absoluut niks van dat verdraagt (hij krijgt er diarree van) en ik hoorde deze week nog iemand met een Mechelse herder van wie die snuit onder de uitslag was komen te zitten na een kauwbot.  Hier komen die spullen niet in huis, de producenten denken volgens mij eerder in de richting van " 't is maar voor de hond" ;)

Wel vervelend als je een voorraad hebt ingeslagen met 't idee van je dier een pleziertje te doen.
Door BubbaBling
#1905311
Als het hills is en je hebt t bij de DA weg, dan kan je het geld terug vragen.
Ik heb ooit eens uit nood voor Bubba toch stiekum eens overwogen om een tijdje hypoallergene brok te kopen uit wanhoop.
Geen s6 en ik mocht de zak retour doen.

En je hond kan voor alles allergisch zijn, dat is de ellende.
Zou je het zelf moeten uitzoeken dmv weg laten.
Je kan ook snacks drogen  ;)
Door nienk
#1905426
het kan zijn dat er tijdens het droog proces bepaalde stoffen worden toegevoegd, en dat je hond daar niet tegen kan. ook is het zo dat gedroogd vlees (net als gekookt) een andere reactie kan geven in de honden buik. wellicht is het het proberen waard om nu de snacks waarvan je zeker weet dat hij jeuk krijgt (die snack, van dat merk, bedoel ik) niet meer te geven, maar wel te proberen wat nog wel goed gaan? en dan eerst een klein stukje geven, dag of wat aankijken en dan beslissen. immers, veel honden vinden iets te knagen enorm fijn, houdt ze lekker bezig en die van wordt er heerlijk ontspannen van. probeer er achter te komen wat voorn stoffen er in zitten, waar ik mee bedoel dat je op zoek kan gaan naar een leverancier die daar transparant in is, er zijn ook 'biologisch' merken van bullepezen e.d. ik geef reus bijvoorbeeld herten kauwsnacks van Tinlo, en ondanks dat hij op het moment jeuk krijgt van alles wat geen konijn is (of puur hert dus) gaan die knaagjes goed. succes!
Door dancingdaydream
#1905473
Er heeft vast wel iemand wat gedroogd vlees als snack liggen voor je, om uit te proberen. Als dat goed gaat zou ik je aanraden een droger aan te schaffen, de goedkoopste is 32,- inclusief verzenden bij aximax.. bijna iedereen hier heeft er een, en ik zou ook niet meer zonder willen!
Door Molllie
#1905585
Ja ik had het topic gelezen, en mn volgende aankoop is idd een droogmachine, ik heb er nu foto s van gezien, en de grootte viel me erg mee, achteraf gezien had ik voor het geld wat ik bij zooplus heb uitgegeven beter een droogmachine kunnen kopen.
Maar aldoende leert men.....

Want nu ik even terug ga denken, Boedha heeft al heel vroeg, toen ik m pas had, vaak een varkensoor gehad omdat ie ze zo lekker vond, ik moet die shit dus echt niet meer geven, is niet goed dus.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1905681
Volgens mij worden er bij veel zogenaamd "gezonde" spullen van de DSZ toch chemische goedjes gebruikt om het langer goed te houden.
Varkensoren worden dan ook nog eens niet gedroogd maar gerookt, dat is niet zo gezond.

Ik zou inderdaad lekker zelf gaan drogen, veel goedkoper (die droogmachine heb je er zo uit) en je weet zeker dat er geen rommel in/op zit.
Pas wel op, het is behoorlijk verslavend  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door