Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1904850
Ik heb net runderstrot eruit gehaald om de honden morgen tussendoor te geven ipv de kvv die ze normaal gesproken krijgen.
Ik neem aan dat ik die eerst ook beter kan verpletteren? Hoe doe ik dit het handigst? Kan ik er ook gewoon met de auto overheen rijden (op zich heb ik genoeg frustraties hoor, maar denk dat er dan niks van overblijft haha)?  :P :biggrin2:

En hoe kan ik het het makkelijkst in twee delen? Ik heb nog niet echt 'barf-tools' als goed scherpe messen e.d. dus als iemand tips heeft, heel graag!

Nog andere dingen waar ik op moet letten?
#1904854
Er zit een Y vormig botje in, dat zou je eruit kunnen halen voor de zekerheid, bij de ene strot is dat harder dan bij de andere.
Als je ze in 2en wil knippen dan kan dat bijvoorbeeld met een snoeischaar, misschien dat het zelfs lukt met een goede keukenschaar.
Pletten is niet nodig want op dat Y vormig botje na is het alleen kraakbeen en vlees.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op di 18 jan 2011, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1905146
Je kunt/mag ze voor een keer best wat meer geven dan hun gewone dagportie ;)
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om runderstrotten of vleesbotten door midden te knippen :)

En anders, gewoon zoals Hanneke schrijft: een snoeischaar of een goede keukenschaar.
Pletten is niet nodig, laat ze maar even lekker kluiven ;)
#1905248
Mukkus een beetje kennende gaat die ook diarree krijgen van een hele strot, dus hij moet gewoon echt doormidden. Zal binnenkort eens de ouders van een vriendin van me vragen (die hebben een slagerswinkel) of die misschien ook met wat korting een paar goede messen voor me kunnen halen.

Ik ga zo een poging wagen om het ding doormidden te krijgen, eerst maar even afwassen haha...
#1906517
Het pletten vroeg ik omdat ik het wel erg hard vond. Toen ik het uit de vriezer haalde, like dûh  ;D :D Naja, ik heb ze dus makkelijk door de midden gekregen en Mukkus heeft het smakelijk opgepeuzeld, voor Rifka moest ik het vasthouden en het laatste stuk moest ze niet. Mukkus was bijna verontwaardigd toen ik hem vanochtend zijn bak KVV voorzette  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door