Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie777
#1904637
Tja. Mevrouw is op 'dieet' (krijgt al enkele weken 2% met een lichaamsgewicht van ca. 32 kg), maar blijft een beetje te mollig. Snap het eigenlijk niet zo goed. Ze krijgt denk ik genoeg beweging, gemiddeld 2 uur per dag wandelen, waarbij flink achter stokken wordt aangerend en met andere honden wordt gespeeld. Wel krijgt ze gemiddeld twee snackjes per dag, bijvoorbeeld een runderoor en een pensstaafje. En 3 schapenvetbonbonnetjes. Zou dat misschien teveel zijn, die extraatjes?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1904643
Waarom geef je die schapenvetbonbonnetjes??
Ik zou die eerst maar eens achterwege laten, tenzij je er een goede reden voor hebt.

En wat voor je verder aan diersoorten?? Misschien wat meer gaan afwisselen in magere diersoorten??
Door Stephanie777
#1904656
De bonbonnetjes met knoflook hebben 1001 goede effecten, maar ik heb ze vooral voor het preventieve effect op vlooien/teken/paracieten en voor een mooie, glanzende vacht.
Vleessoorten tot nu: eend, kwartel, kip, rund, parelhoen, struisvogel en konijn.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1904691
De eend die ik heb (via VSE), heeft nog hele vellen eraan zitten.
Als dit ook bij jou het geval is, zou ik die eraf halen.

Sommige kipsnippers zijn aan de vette kant. Hier kan je misschien ook eea van afsnijden voordat je het geeft.

Is het niet mogelijk om gewoon verse knoflook te geven ipv de schapenvet bonbons?

(ik stond vanmorgen op de weegschaal, moet ook maar 'ns 2% van mijn gewicht gaan eten).

Succes ermee!
Door nienk
#1904759
dan ene oor zal vast niet zoveel uitmaken, maar runderoren zijn in vergelijking tot bijvoorbeeld konijn of hert oor wel vetter. begrijp dat je die schapenvetbonbonnetjes wilt blijven geven, misschien kan je er 1 in plaats van 3 geven? ik zie trouwens nu in mijn omgeving dat veel honden s winters wat dikker lijken, terwijl ze dezelfde hoeveelheid voer krijgen. misschien slaan ze, als het kouder is, meer vet op?
Door Stephanie777
#1904760
judith vd schreef: (ik stond vanmorgen op de weegschaal, moet ook maar 'ns 2% van mijn gewicht gaan eten)
Weet niet hoeveel jij weegt, maar ik heb even gerekend en 2% van mijn lichaamsgewicht is nog steeds een hele berg eten!  :2funny:

Vet snij ik grotendeels van het vlees af. Denk dat de bonbonnetjes inderdaad de deur uit moeten, ondanks de geweldige beloofde effecten. Is toch puur vet  :-\
Fietsen inderdaad geen slecht idee, dat ga ik eens proberen! Komt ze misschien ook eens van haar afkeer tegen mountainbikers af..... ::)
Door Stephanie777
#1904772
@ Nienk: 1 bonbon per 10 kg lichaamsgewicht, dus ze zou er 3 nodig hebben. Minder zal wel niet effectief zijn. Dan maar helemaal stoppen.
En wintervet, zou zomaar eens waar kunnen zijn! Als een soort extra opslag, om de kou te kunnen trotseren.  :)
Door Stephanie777
#1904789
Neeeee niet echt overgewicht hoor! Maar je wrijft voor je gevoel niet direct over de ribben zeg maar, als je haar aait. Daar zit een paar mm vet(/huid?) tussen. Ze is 1 á 2 kg te zwaar. Niet heel veel dus, maar buiten dat het gewoon niet goed is voor haar botten, is het ook gewoon niet mooi.
Door nienk
#1904790
hm misschien hou je met 1 of 2 bon bonnetjes net een beetje een basis, om te onderhouden.
Door Stephanie777
#1904791
Zal eens even een paar foto's van haar maken en plaatsen. Dat zegt meer dan mijn gebrekkige uitleg... ;)
Even camera zoeken!
Door Stephanie777
#1904813
Beide camera's leeg en mobiel maakt te donkere foto's. Even opladen, straks meer.

Knoflook door de groentemix ook een idee om uit te proberen, al is ze nu al niet zo dol op groentemix; hopelijk eet ze het dan nog?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door