Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jacoba
#1904456
Wie heeft hier ervaringen mee? Ik wil graag de kwartel gaan toevoegen, maar ben huiverig voor geen goede ontlasting door de veren  ???.
Laatst gewijzigd door Jacoba op za 05 feb 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#1904550
Ow, je bedoeld dat ze de veren meemalen door de mix?
Weet je dat of denk je dat?

Hier eten ze dan geen vogels met veer (vinden ze bah) maar spelen wel eens met veren waar ze soms wat van opvroten maar krijg niet de indruk dat ze er last van hebben.
Door Irish
#1904555
Ik vind het een goede KVV.
Het is grof gemalen en goed stevig, maar ik heb geen last gehad van veertjes. Volgens mij zitten ze er wel in omdat er echt een compleet prooidier in gaat.
Door Rianne145
#1904703
Hier vinden de katten die het eten, het heerlijk haha, vooral de konijn is fantastisch!!! (behalve zau, die vreet niet wat een boer niet kent, alles exotischer dan kip en rund....)

In de konijn kun je het haar nog zien zitten en bij de kwartel kom ik regelmatig een stukje veer tegen. Ik ga er vanuit dat de darmen etc er ook allemaal in zitten.

Kwa prijs vind ik de konijn ook prima, betaal bijna net zoveel als de bibi. De kwartel is wel aan de prijs maar ja, die miep van mij vreet geen hele kwartel en wel gemalen dus hij krijgt het wel.

Ik vind het wel een fijn idee dat het een kompleet dier gemalen is, dus zeker weten kompleet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1904728
Ik heb bij de compleetheid al eerder mijn bedenkingen gehad en ze zijn er nog steeds eigenlijk. Ik zal het uitleggen.
Je voert compleet als je percentages kloppen en dus ook van volwassen dieren (want baby-dieren hebben te weinig bot). Een volwassen konijn weegt ongeveer net zoveel als een kat; ergens tussen de 4 en 6 kilo. Een verpakking AA is 500 gram tot 1 kilo denk ik. Je voert dus qua volume maar een gedeelte konijn dan. Zijn de gemalen konijnen wel voldoende doorgeroerd en hebben de verpakkingen dan ook hetzelfde botdeel als een heel konijn? Of malen ze voor een verpakking van 1 kilo maar 20% van een heel konijn, en dan bv net het midden, zodat je te weinig bot krijgt?
Niet dat ze het hier zullen eten, want ik voer barf en kvv lusten ze niet meer, mijn prakjes zijn lekkerder. En hier houden ze niet van stront en darmen, dus dat gaat geen succes worden.
Door Limpy
#1904742
Koekje, ik denk dan ws wat simpeler: ze gooien hopelijk een heleboel hele konijnen (of wat dan ook) door de maalmachine, husselen dat goed en maken daar kilo-verpakkingen van....

Maarja, kan ook zijn dat ze jouw manier gebruiken, je weet jet idd niet.

Ik maal m´n kwartels wel zelf met de molen voor limp, krijg ik ook nog gratis spierballen van!
Door Jacoba
#1904859
Irish schreef: Ik vind het een goede KVV.
Het is grof gemalen en goed stevig, maar ik heb geen last gehad van veertjes. Volgens mij zitten ze er wel in omdat er echt een compleet prooidier in gaat.
En dan heb je het over de kwartel-variant of een andere variant? En poept de kat er niet moelijk van?
Door Jacoba
#1904870
Ik maal m´n kwartels wel zelf met de molen voor limp, krijg ik ook nog gratis spierballen van!
[/quote]Dat zou ik het liefste doen. Lichamelijk ben ik hier klaar voor maar psychisch niet. En dan zouden ze door de keukenmachine moeten ( :puke:), molen heb ik niet.
Door Jacoba
#1904876
Rianne145 schreef: In de konijn kun je het haar nog zien zitten en bij de kwartel kom ik regelmatig een stukje veer tegen. Ik ga er vanuit dat de darmen etc er ook allemaal in zitten.
En bij jouw hebben ze ook geen problemen met poepen op de kvv?
Door Limpy
#1904895
Jacoba schreef: Ik maal m´n kwartels wel zelf met de molen voor limp, krijg ik ook nog gratis spierballen van!
Dat zou ik het liefste doen. Lichamelijk ben ik hier klaar voor maar psychisch niet. En dan zouden ze door de keukenmachine moeten ( :puke:), molen heb ik niet.
Ik word er ook niet blij van maar doe het graag voor mn liefje...
Door Rianne145
#1906912
Jacoba schreef: En bij jouw hebben ze ook geen problemen met poepen op de kvv?
Nee, geen problemen, mooie harde ontlasting, ik zie nooit andere ontlasting dan dat, dus ook geen diaree
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door