Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sinaxy
#1904514
Vanavond krijg ik de baasjes van een nestbroertje van Sinbad op bezoek.
Hoewel Sinbad bij een fokker uit het oosten van het land vandaan komt is een broertje van hem ook in Almere terecht gekomen, toeval bestaat niet...
Toeval bestaat niet omdat hij ook nog terecht is gekomen in dezelfde puppencursus waar Sinbad ook in zit.

Nu blijkt dat beide broertjes geen lekkere start hebben gemaakt, ik vond Sinbad al mager maar die is goed op weg en komt lekker aan van de BARF.
Het broertje van Sinbad, Oscar gaat nog steeds niet goed, hij is nog magerder dan Sinbad en blijkt een darminfectie te hebben gehad.
Zijn baasjes zagen op de cursus Sinbad en zagen dat hij er beter uit zag en zo kwamen we op het onderwerp (vers) voeren.
We hebben toen aangegeven wat wij voeren en dat ze dat ook konden overwegen, en anders misschien de overstap naar RC brok te maken..( Galaxy van ons heeft het daar als pup goed op gedaan)
Oscar weigert nu brokken en ik heb ze uitgenodigd om langs te komen zodat ik ze kan introduceren in het vers voeren om hopelijk te zorgen dat dit arme pupseltje het beter gaat doen.

Ik voer Galaxy al bijna 2 jaar vers en nu dus onze puppemans ook, dus ik weet wel het een en ander, maar toch wil ik via deze weg nog tips vergaren om strx mee te nemen in het gesprek.
Alle hulp is welkom!

Sorry voor het lange verhaal... :o
Door Veerle-scrappyToo
#1904528
Tja...ik denk dat het vooral belangrijk is deze mensen niet af te schrikken.  Waar had ik vooral schrik van toen ik begon te barfen: dat ik niet aan het juiste materiaal ging geraken maar jullie kunnen samen bestellen.  Dat ik mijn hondje tekort ging doen...denk dat het belangrijk is ook te benadrukken dat het vooral in het begin even een menu opstellen is en het daarna, als pupje groter is gewoon maar eten geven is  ;D
En dan de scrhik van de botten...denk dat je ook mag duidelijk maken dat het niet noodzakelijk is om een lamskop te geven maar dat er voldoende kleinere minder angstaanjagende botten zijn zoals nekken en dat daar perfect bij kan gebleven worden.  En desnoods botmixen, gamlen bot...

Ik wens je vooral veel geluk maar je hebt natuurlijk wel het levende bewijs rondlopen dat het goed gaat met barf  ;D :D
Door Too
#1904533
Misschien ist wel t allermakkelijkst  als ze eerst een goede kvv gaan voeren -iig 1 met een natuurlijke calciumbron!- bv carnivoer, bandit, carnibest etc..en dan hebben ze tijd om zich uitgebreid in te lezen ed
Door nienk
#1904534
belangrijk is denk ik het rustig uit te leggen, te beginnen bij het hele verhaal van dat de hond eigenlijk nog wolf is, en dus 'wolven' voedsel nodig heeft. als ze op zien tegen het hele zelf samenstellen en alles wat daar bij komt kijken (vriezers, vieze keukens, en dat allemaal), stel ze dan voor te beginnen met een goede kvv, dat is in ieder geval al een begin. kunnen zij wennen aan het idee van rauw vlees voeren, went de pup zijn buikje ook rustig en wellicht gaan ze dan langzaam (zoals velen) meer richting Barf. leg ook uit dat de gemiddelde dierenarts weinig van voeren weer en de brokken adviseert die hij in de praktijk verkoopt omdat hij daar geld aan verdient. als ze een goede kvv voeren met flink afwisseling in smaken komt het goed.

en, laat ze deze site eens zien!

succes, ik hoop dat er na vanavond weer een hondje meer te eten krijgt waar hij voor gemaakt is en blij van wordt!
Door nienk
#1904768
geen punt, van alle honden bazen die ik wat beter 'ken' (stuk of 15 denk ik), is er maar 1 andere hond die kvv krijgt, dus het komt geregeld voor dat ik het een en ander uit sta te leggen over hoe ik mijn hond voer. merk dat mensen opzich de logica er best van in willen zien, maar zijn zo veel fabeltjes! dat ze wormen krijgen van rauw vlees bijvoorbeeld, dat de da zegt dat brok beter is voor de tanden, fokker zegt dat het ras het beter doet op speciale blikjes, weet ik veel. hoef die mensen niet per se te overtuigen, maar het is ook gewoon leuk om over te vertellen!
Door malimaniac
#1905137
Idd beginnen met een goede kvv en dan langzaam aan wat barf dingetjes introduceren. Niet gelijk overdonderen met ik voer op zondag altijd zalmkop en op woensdag krijgt hij een lamskop bv.
Door Benjy en Misty
#1905298
hannabelgje schreef: Ik zou ze ook laten beginnen met een KVV, dat maakt de drempel veel kleiner.
Zo zou ik het ook doen. Wanneer mensen mij vragen welke brok we geven zeg ik dat we rauw geven. Je ziet ze dan toch vaak even schrikken.  :biggrin2: Wanneer ik over Rodi of Smuldier in de schappen van AH of C1000 begin zie je de schrik plaats maken voor opluchting. Helaas blijft het best moeilijk om mensen te overtuigen van rauwe voeding. Succes!
Door sinaxy
#1905509
Ze zijn gisteren geweest en stonden gelukkig overal open voor, want ze maakten zich echt zorgen om hun kleintje...
Toen de kleine van ons een stukje lever en een stukgeslagen kippennek kreeg waren ze om, eindelijk at hij iets.
We hebben meteen een eerste bestelling voor/met ze gedaan. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat dit een verhaal met een happy end wordt!
:) :) :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door