Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1902807
Hoi, ff een vraagje, Mack krijgt nu al geruime tijd Kivo, meestal de rund-kip, en ook nogal eens de vis.
De laatste weken heeft Mack geen goede ontlasting meer, weet niet hoe ik het moet omschrijven, tis geen diaree, ook niet te hard, Maar
gewoon niet goed, mijn zoon noemt het pudding-poep ;D ;D Haha vindt ik wel goed verzonnen.
Nu heb ik hem twee weken geleden over gezet op de Smul, de pens-vlees compleet, ook omdat ik daar goede ervaringen mee heb, als ze eens wat dunnere ontlasting hebben!
Nu gaat het dus weer goed, Zijn er hier meer mensen waarvan hun hond van die wisselende ontlasting heeft op de Kivo!
Wordt er niet goed van, tis ook al eens zo korrelig en hard geweest, dat ie weer problemen had met poepen.
Lijkt wel of ze bij de Kivo steeds veranderen kwa hoeveelheden, Mack heeft het alleen met de kivo.
Door marjan23
#1902814
Ik ben gestopt met Kivo al meer dan een jaar geleden.
De kwaliteit is niet continu.
Mijn reu kreeg last van van zijn poot en mijn teef werd te dik ook al kreeg ze niet veel.
En op Kivo was hun ontlasting niet zoals jij beschrijft maar ik had voornamelijk witte drollen....
Door moniqueo
#1902890
Hier ook geen tevreden gebruiker wat betreft kivo,
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#1902903
Ben ondertussen nu 1,5 jaa gestopt met kivo. verandere te vaak van samenstelling en daar had ik geen trek in
Door daanentous
#1903524
Ik weet uit eerste hand dat Kivo het niet zo nauw neemt met de samenstelling van het vlees.
Een aantal maanden geleden bleek dat er een zak brokken (die per ongeluk op de grond was gevallen) doorheen was gemengd. Meneer Kivo zelf zag het probleem daarvan niet zo  :-[
Een foutje of ongelukje kan natuurlijk altijd en overal gebeuren, maar dit was een doelbewuste actie en in zo'n geval ga je je toch afvragen wat er nog meer voor rotzooi doorheen gaat. Het zegt in iedergeval wel iets over de mentaliteit bij Kivo.
Door Bullmastiff gek
#1903983
Ik heb een mailtje gestuurd, met de vraag of het klopt dat het nogal eens wijzigd kwa samenstelling, uiteraard kreeg ik een commercieel antwoord terug, waarin men meld dat er altijd dezelfde ingredieenten ingaat, en dus de kwaliteit altijd hetzelfde zou moeten zijn.
Maar er kan altijd iets gebeuren en als je dan een hond hebt die gevoellig is, dan krijg je dat dus. Maar ik mocht de partij wel omruilen voor een andere.
"'Ik heb in de mail vermeld dat ik via , via heb vernomen dat de kivo nogal eens kan wisselen kwa samenstelling"'
Men wil graag weten hoe ik daarbij kom!  Ik heb dit ook niet van iemand specifiek gehoord, alleen dat er meer mensen zijn die dit melden. Volgens Kivo zouden ze dan meer klachten moeten krijgen, en die krijgen ze niet.

Denk dat ik maar niet terug reageer, heb helemaal geen zin om in discussie te gaan , met een welles nietes spelletje het heeft toch geen nut
Het maakt mij niet uit wat kivo schrijft of wat een ander zegt, ik merk gewoon aan mijn honden dat het gewoon niet constant hetzelfde is.
Verklaar anders eens, waarom Mack soms zo'n harde ontlasting heeft dat het er bijna niet uitkomt, en een tijd later is het weer"'pudding-poep"'  en hij krijgt echt niks anders, nog geen koekje! ik geef het gewoon niet meer.

Als ik Carnibest geef is de ontlasting altijd hetzelfde, maar tis best wel duur met twee honden, een van 55 kilo, en een van 40 kilo!
Dus daarom was ik op de kivo overgegaan. Ik zat op een gegeven moment op bijna 35 a 40 euro per week.
Denk dat ik anders maar een combi ga maken van Smul, en Carnibest bijv. drie dagen carnibest en vier dagen Smul vlees(glutenvrij)
Door linda1985
#1904144
[quote="daanentous"]
Ik weet uit eerste hand dat Kivo het niet zo nauw neemt met de samenstelling van het vlees.
Een aantal maanden geleden bleek dat er een zak brokken (die per ongeluk op de grond was gevallen) doorheen was gemengd. Meneer Kivo zelf zag het probleem daarvan niet zo  :-[
Een foutje of ongelukje kan natuurlijk altijd en overal gebeuren, maar dit was een doelbewuste actie en in zo'n geval ga je je toch afvragen wat er nog meer voor rotzooi doorheen gaat. Het zegt in iedergeval wel iets over de mentaliteit bij Kivo.
[/quote]

Ik voerde eerst ook Kivo, en weet zeker dat ik er toen ook ooit brokken tussen zaten.... waar dus ook antioxidant inzit.. en dan denk je goed te doen door 'vers' te voeren... ik geef het in ieder geval niet meer!
Door Pedro98
#1904967
[quote="Bullmastiff gek"]
Ik heb een mailtje gestuurd, met de vraag of het klopt dat het nogal eens wijzigd kwa samenstelling, uiteraard kreeg ik een commercieel antwoord terug, waarin men meld dat er altijd dezelfde ingredieenten ingaat, en dus de kwaliteit altijd hetzelfde zou moeten zijn.
Maar er kan altijd iets gebeuren en als je dan een hond hebt die gevoellig is, dan krijg je dat dus. Maar ik mocht de partij wel omruilen voor een andere.
"'Ik heb in de mail vermeld dat ik via , via heb vernomen dat de kivo nogal eens kan wisselen kwa samenstelling"'
Men wil graag weten hoe ik daarbij kom!  Ik heb dit ook niet van iemand specifiek gehoord, alleen dat er meer mensen zijn die dit melden. Volgens Kivo zouden ze dan meer klachten moeten krijgen, en die krijgen ze niet.

Denk dat ik maar niet terug reageer, heb helemaal geen zin om in discussie te gaan , met een welles nietes spelletje het heeft toch geen nut
Het maakt mij niet uit wat kivo schrijft of wat een ander zegt, ik merk gewoon aan mijn honden dat het gewoon niet constant hetzelfde is.
Verklaar anders eens, waarom Mack soms zo'n harde ontlasting heeft dat het er bijna niet uitkomt, en een tijd later is het weer"'pudding-poep"'  en hij krijgt echt niks anders, nog geen koekje! ik geef het gewoon niet meer.

Als ik Carnibest geef is de ontlasting altijd hetzelfde, maar tis best wel duur met twee honden, een van 55 kilo, en een van 40 kilo!
Dus daarom was ik op de kivo overgegaan. Ik zat op een gegeven moment op bijna 35 a 40 euro per week.
Denk dat ik anders maar een combi ga maken van Smul, en Carnibest bijv. drie dagen carnibest en vier dagen Smul vlees(glutenvrij)

[/quote]

Maar kan je met zoveel kvv niet beter overstappen op een gedeelte barf te gaan voeren, kan dan 2 of 3 dagen doen.
Door yellowlab
#1906946
Ik voer om en om Kivo en smuldier ,maar inderdaad moet ik nu ook zeggen dat smuldier er tegenwoordig beter uitziet dan kivo. Ik heb een kilo nodig per dag ,dus kwa prijs zit ik dan bij smul ook beter.Toch  jammer ,dit.  Misschien moet iemand meneer Kivo eens hierover  inlichten? Ahum,ikke bv ?
Door Bullmastiff gek
#1907708
[quote="yellowlab"]
Ik voer om en om Kivo en smuldier ,maar inderdaad moet ik nu ook zeggen dat smuldier er tegenwoordig beter uitziet dan kivo. Ik heb een kilo nodig per dag ,dus kwa prijs zit ik dan bij smul ook beter.Toch  jammer ,dit.  Misschien moet iemand meneer Kivo eens hierover  inlichten? Ahum,ikke bv ?

[/quote]

Ja, ik ga nu naar vier dagen Carnibest, en drie dagen Smul, dan hou ik het kwa prijs nog enigzins onder controle, mack kreeg vroeger altijd carnibest, heb nog nooit een probleem gehad, en met de Kivo is het elke keer wat.
Ik heb trouwens Cor van kivo al ingelicht, maar zoals te verwachten was het antwoord dat Kivo altijd dezelfde samenstelling heeft!!
En dan ben je uitgepraat, misschien als meer mensen het zouden melden bij hem, dat er dan wat verandert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door