Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ruwhaar
#1903660
Jenna heeft nu helemaal gewisseld en is 5,5 mnd. oud. Alleen haar melkhoektand rechtsboven zit er nog. Ze zitten nu dubbel, wanneer moeten we actie ondernemen? Heb al een paar keer geprobeerd het tandje eruit te "breken". Maar het zit nog steeds muurvast.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1903797
niet te veel aan rotzooien, komt vanzelf......gaat het heel erg lang duren kan je het altijd nog laten verwijderen..
Door Lizzy
#1903932
Ik heb hier met Linga mijn DA voor gebeld. Mijn DA is voorstander om het tot 7 maand aan te kijken.
Door Hanny
#1904320
Als de dubbele hoektand de stand van de andere tanden niet benadeeld, dan zou ik ook rustig afwachten. De ene dag zit het nog vast en de volgende dag gaat zo'n tand er  vanzelf uit. Zo snel kan dat gaan.
Als het er goed uitziet, afwachten en anders even nadenken wat te ondernemen, of nog een paar dagen wachten.

Hanny
Door BubbaBling
#1904327
lauraV schreef: wow :o , is dit weer allemaal goed gekomen nadat de melktanden eruit waren?
Nee  ;D
Hij is twee keer voor zijn gebit geweest, 1 keer alle melktanden eruit en een jaar geleden (was hij 2 jaar) al zijn voortanden eruit en een paar kiezen.
Maar hij redt zich prima  :D
Door Alba
#1904455
Inderdaad, lekker laten zitten voorlopig. Maar: wel in de gaten houden of de stand van de nieuwe tand niet veranderd wordt door de melktand en of er geen beschadiging optreedt doordat de melktand op de nieuwe drukt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door