Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1903474
Wie heeft er wel eens kippenhartjes in de droogmachine gehad en hoe halveer je ze en hoe lang moeten ze in de droger.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1903484
ik heb ze wel eens gedroogd, maar was niet zo'n groot succes :-[.
In ieder geval goed het vet eraf halen, want dat droogt niet
Door BubbaBling
#1903490
Hier wou dat prima.
Vet eraf snijden, door de midden snijden in de lengte en dan met de keukendoek goed droog maken.
Door Tanna
#1903533
Ik heb toevallig gisteren biologische kippenhartjes gedroogd. Ik had ze in tweeën geknipt en heb ze 10 uur gedroogd, maar de volgende keer laat ik ze gewoon heel.
Door BubbaBling
#1903539
Tanna schreef: Ik heb toevallig gisteren biologische kippenhartjes gedroogd. Ik had ze in tweeën geknipt en heb ze 10 uur gedroogd, maar de volgende keer laat ik ze gewoon heel.
Heel drogen ze een stuk moeilijker door de dikte.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1903625
Hier toevallig dit weekeind voor het eerst kippenhartjes gedroogd.  In de lengte doorgesneden, en zo'n 12 uur in de droger. Ze waren nog wel wat vettig aan de buitenkant; de volgende keer snijd ik het vet eraf voordat ze in de droger gaan. Verder zijn ze lekker krokant, als ik het zo hoor. Voor Moyra zijn ze aan de grote kant als beloningssnack dus ik denk dat ik ze de volgende keer in drieën snijd.  ;)

Ik koop ze overigens alleen als ze bij de super flink afgeprijsd zijn, en dat zijn ze gelukkig heel vaak.  ;D
Door Boerboel Dewi
#1903706
Ik heb kippenhartjes gedroogd en dat ging goed.
Ik sneed ze half bevroren in kleine plakjes, maar zo dat ik rondjes kreeg.

Het zijn mooie kleine rondjes en ik vind ze ideaal voor beloning tijdens training.

Ze zijn niet bedorven en waren goed droog.
Door deja
#1903722
Bedankt voor de adviezen ik ga het ook proberen zijn er ook mensen die maagjes van de kip hebben gedroogt.
Door robbiekomvoor
#1903736
Ik leg de hartjes en de maagjes zo op de roosters,duurt wel lang en de hartjes blijven wel wat vettig.
De maagjes laat ik zo'n 12 uur drogen en dat gaat prima ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1903794
Mijn hartjes hebben zeker 12 uur gelegen, maar toch helemaal aan de schimmel gegaan.

Maagjes zal wel wat beter te bewaren zijn, daar zit geen vet aan  :)
Door deja
#1903802
Ik heb het al door ik koop maagjes denk zelf achteraf dat dat ook beter gaat, allemaal bedankt voor de adviezen
Door robbiekomvoor
#1904123
nova schreef: Mijn hartjes hebben zeker 12 uur gelegen, maar toch helemaal aan de schimmel gegaan.

Maagjes zal wel wat beter te bewaren zijn, daar zit geen vet aan  :)
Weet je wel zeker dat het schimmel is,ik heb ook vaak witte plekjes op het gedroogde vlees,maar dat is gestold vet,je veegt het er zo vanaf ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door