Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1903205
Een tijdje geleden was Sally ook misselijk. Grond likken, slikken, spugen. Toen ging het na een uurtje weer over.

Nu is ze er weer mee bezig. Heb haar net een scheut yoghurt gegeven (stond me iets van bij dat dat zou helpen?) en 1 tablet okugest.

Is er nog meer waar ik haar mee kan helpen?
Door nienk
#1903216
kijken of ze naar buiten wilt en gras laten eten?

misschien moet ze gewoon iets kwijt!

aan de andere kant, ik weet niet of het bij iedere kwaal die misselijkheid veroorzaakt goed is om de hond te laten spugen. Reus heeft het wel eens dat ie gewoon even iets er uit moet gooien (en dat ik gezien heb dat ie iets raars op straat ofzo gevroten heeft), dat wilt ie gras eten en braakt dan binnen een halfuurtje alles er uit. Maar ik weet niet of dat gezond is als er misschien iets anders aan de hand is.
Door Lonaa
#1903218
Ze had net wel in de keuken iets van de grond gepakt. Stukje tissue ofzo. Een deel ervan heb ik kunnen 'redden' andere deel zal ze wel opgegeten hebben. Daarna begon ze te likken.

Aan de andere kant, ze heeft wel eens vaker iets van tissue gegeten, en toen was er niks aan de hand.

Haar 'eigen' eten heeft ze vanochtend al gehad, dus dat is het ook niet.
Door Lonaa
#1903224
Vanochtend kip en rund.

De vorige keer was ik al naar aan het zoeken, maar kon ik zo 1,2,3 niet vinden.

Van de kip is het niet, dat krijgt ze wel vaker. De rund durf ik niet te zeggen.
Door inni
#1903300
Schrijf 's een tijdje elke dag op wat je haar te eten geeft en hoe ze die dag was, misschien kan je er na enkele dagen al een lijn in trekken.
Door Lonaa
#1903312
Ze is trouwens weer helemaal 'normaal' :) gelukkig.

Ik schrijf wel op wat ze krijgen hier, maar nog niet hoe ze het doet. Misschien een goed idee. :)
Door *Natasja*
#1903315
inni schreef: Schrijf 's een tijdje elke dag op wat je haar te eten geeft en hoe ze die dag was, misschien kan je er na enkele dagen al een lijn in trekken.
ja, dat is inderdaad een goeie tip. En vergeet daarbij de tussendoortjes niet  ;)
Door Lonaa
#1903332
*Natasja* schreef: ja, dat is inderdaad een goeie tip. En vergeet daarbij de tussendoortjes niet  ;)
Die krijgt ze bijna niet. :) Alleen maar een beetje gedroogd vlees. Dat is al weken kangoeroe. :)
Door inni
#1903394
Ik schrijf hier elke morgen bij 't ontbijt  even op hoe de vorige dag was en maak 't lijstje met de datum en de keren dat Berre gaat eten, wat en de hoeveelheden als 't iets nieuws is, voor die dag klaar (en schrijf daarna m'n eventuele boodschappenlijstje ;))  enkele minuten werk en makkelijk om eventueel achteraf ergens een zicht op te krijgen. ;)
Door Lonaa
#1903398
Ik heb hier een 'menu' voor katten en hond. Daar staat de datum en erachter WAT ze krijgen (hoeveel weet ik wel) voor mezelf zodat ik niet in mijn chaos de beesten 3 dagen hetzelfde geef zeg maar. :)

Erbij schrijven hoe het ging vind ik een goede tip, en niet eens zoveel extra werk, aangezien ik het dus toch bijhoudt. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door