Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1902926
Nu Boris een jaar is geworden moet ik hem dus eigenlijk laten enten....

Maar doe ik dat ook?
Hij heeft gewoon al zijn puppieentingen gehad....

Omdat hij veel zwemt wil ik hem wel straks wanneer het weer warmer gaat worden laten enten voor Weil.
Wie o wie wil me helpen met advies.

Of moet ik hem laten titteren? En zo ja waar kan dat in mijn omgeving ( dordrecht ) En wat kost het ongeveer?
Door Lizzy
#1902986
Sec gezien vinden de vaccin fabrikanten dat je bij 1 jaar de DHP+L moet boosteren. Dus Distemper, HCC, Parvo en Lepto. Als je dat gaat doen, raad ik je aan de DHP en de Lepto met een tussenpauze van elkaar te geven. Doe dit wel in overleg met je DA hoor want niet alle DA's hebben losse lepto en de meeste DA's gebruiken de Lepto enting als oplosmiddel voor de DHP.

Je kunt ook titeren natuurlijk. Maar aangezien ik persoonlijk niks in titeren zie, weet ik daar verder niks van.
Door moniqueo
#1903057
Hier wordt er altijd geënt,het moet voor het pension,omdat ze naar Belgie naar een pension gaan,moeten
ze ook tegen hondsdolheid ingeent zijn.
Door ulla
#1903517
Wel of niet enten is iets waar je zelf achter zult moeten staan.
Espen zou ook weer geént moeten worden,maar ik wacht daar mee.
Weil krijgt ze zowiezo niet,heeft ze ook niet als pup gehad.
Ze heeft op 27.04.10 nobivac DHPPi gehad,en waarom dan nu alweer enten?
Ik laat nog eenmaal een enting zetten,wanneer weet ik nog niet, en dan waarschijnlijk nooit meer.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1903936
ulla schreef: Wel of niet enten is iets waar je zelf achter zult moeten staan.
Espen zou ook weer geént moeten worden,maar ik wacht daar mee.
Weil krijgt ze zowiezo niet,heeft ze ook niet als pup gehad.
Ze heeft op 27.04.10 nobivac DHPPi gehad,en waarom dan nu alweer enten?
Ik laat nog eenmaal een enting zetten,wanneer weet ik nog niet, en dan waarschijnlijk nooit meer.
Dat is inderdaad ook mijn plandenk ik.
Boris heeft in mei zijn laatste entingen gehad vorig jaar. DUs wil hem nu rond mei voor de laatste keer laten enten
Door Paula1976
#1905490
Lizzy schreef: Je kunt ook titeren natuurlijk. Maar aangezien ik persoonlijk niks in titeren zie, weet ik daar verder niks van.
Dat verbaasd mij zeer! Waarom zie jij niets in titeren dan? Ik zie alleen maar voordelen, enten op maat dus niks geen overbodige sh#t in het hondenlijf maar alleen dat wat ze werkelijk nodig zijn!

Eddie (10½ week) heeft 2 weken geleden als eerste enting alleen parvo gehad, 29 januari wordt hij getiterd en dan zullen we zien wat hij aan bescherming van moeder heeft mee gekregen. En dan krijgt indien nodig een enting op maat.

Ent jij gewoon helemaal niet of zie je geen voordelen in titeren?
Door Bowdi
#1919462
**Marjolijn** schreef: Nu Boris een jaar is geworden moet ik hem dus eigenlijk laten enten....

Maar doe ik dat ook?
Hij heeft gewoon al zijn puppieentingen gehad....

Omdat hij veel zwemt wil ik hem wel straks wanneer het weer warmer gaat worden laten enten voor Weil.
Wie o wie wil me helpen met advies.

Of moet ik hem laten titteren? En zo ja waar kan dat in mijn omgeving ( dordrecht ) En wat kost het ongeveer?
Ik zit met hetzelfde.

Jip is nu net 1 jaar en eigenlijk in maart/april weer aan de beurt.
Diezel heeft tot nu toe alleen zijn pupentingen gehad. Dus die gaat als ik ga enten met Jip mee.
Brownie heeft op 1,5-jarige leeftijd (08-2009) nog Vanguard DA2Pi en Vanguard Pup CPV gehad. Is dit DHP ? Volgens mij wel. Brownie kan er in ieder geval nog even tegenaan.

Mijn gevoel zegt op dit moment om Jip en Diezel nog een keer DHP en Lepto te enten. En dan over een aantal jaren eventueel te laten titeren.

De ziekte van Weil (= Lepto toch?) vind ik ook erg lastig. Alle drie hebben ze die tot nu toe alleen als pup gehad. Maar ze zitten wel in iedere sloot en plas water.
Het blijft lastig. Als je die ent in welke maand kan dit dan het beste?
Laatst gewijzigd door Bowdi op ma 31 jan 2011, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#1948979
Hier nog 1...
Tom is nu 14,5 maand en is binnenkort dus eigenlijk weer aan de beurt, maar diep van binnen wil ik het niet.
Lepto wilde ik eigenlijk wel, maar zwemmen doet hij niet, hij wil wel eens drinken uit een plas water als het warm is maar meestal neem ik water mee als we lang weg blijven.

Hij heeft al zijn pup entingen gehad en voor mijn gevoel is hij gewoon beschermd.

Tja wat is wijsheid en hoe maak je een beslissing als deze?

Tom reageerd heel erg heftig op de cocktail dus ik wil het eigenlijk gewoon niet...
Toen hij die met 12 weken (of 16?) kreeg ging het na een uur helemaal fout, piepen en kermen van de pijn, ,misselijk, spugen, grote bange ogen, wit tandvlees...
Door Martine-Tom
#1949856
Ik kan nergens een da vinden die wil titeren.
In mijn woonplaatst zitten er 5 en geen van al titert...

Ik kreeg net toevallig de oproep en mijn instinct heeft al besloten...de oproep ligt tussen het oud papier.
Ik doe het niet!

Over Lepto (Weil) twijfel ik nog, als hij nou niet zwemt hoogstens af en toe wat drinkt uit buiten water...is het risico dan erg groot...
Daar ben ik nog niet over uit maar dat hoeft ook nog niet, het is nog geen zomer gelukkig :biggrin2:
Door ziggyguapa
#1953437
Mijn da raad me aan om de pup in te laten enten en vanaf 1 jaar niet meer,maar ik zou volgend jaar toch wel eens een titer test willen laten doen
Door orinake
#1954351
Hier 4 honden waarvan er nog 2 zullen gevaccineerd worden...
Chipsy = niet aangezien ze zelden buiten komt, buiten onze honden geen andere honden ziet, ze word n mei trouwens 10...
Centa = idem Chipsy, zij word 8 in april
Tristan = word gevaccineerd voor de jaarlijkse en rabies. Kennelhoest niet meer na de situatie met Jelcka, hij word 8 in augustus
Isack = idem Tristan, hij word 2 in oktober

Komende hondjes:
Illa = idem Tris en Ice, zij zal 2 jaar zijn als ze hier komt.
K-pupje = Ze krijgt de nodige pupentingen, maar geen kennelhoest. en alles gespreid indien mogelijk
Door ziggyguapa
#1955224
martine-tom schreef: Dus de 14 maanden cocktail raad hij dus af?
Ja dat vind hij niet nodig,maar ik ga toch voor alle veiligheid eens een titertest doen,dan ben ik toch helemaal gerust ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door