Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1902090
Werd hier vanochtend nog de carnibest lam/rijst met smaak verobert door beide, zet ik het vanavond weer voor, eet Lajos als een slootgraver, maar Ruby ..........
Heb nu carnibest, naturis, energique, rodi en duck geprobeerd (kan ik hier aankomen) nou vergeet het  maar, ze eet het 1 keer en dan niet weer (ook al zet ik het een paar keer voor), het enige wat ze wil eten en waar de bak ook dagelijks van leeg is, is smuldier vleescompleet en pens/vleescompleet.

Barfen is helaas geen oplossing (man werkt niet mee).

Welke kvv is extra grof gemalen en kan ik haar geven, heb een paar keer restjes vlees gegeven en dat wil ze ook altijd eten. Heb bij haar echt het gevoel van des te grover des te beter.

En dan zeggen ze dat teckels eigenwijs zijn  :biggrin2:
Door charmed
#1902523
Heb je al kiezebrink mixen geprobeerd. Dat is gemalen barf. Netjes verpakt in Kilo's. Heel veel smaken in mixen: Eend, Haas, Konijn, Zalm, Kip, fazant, en spiervlees, rund, hert, lamspens, etc. Je kan dan nog aanvullen of afwisselen met AA-Haring, ik geef nog Kalkoenspiervlees gemalen van herby erbij. Als hij alle varianten achter elkaar gehad heeft begin je weer opnieuw.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1902671
Heb beide sites onder favorieten weg gezet en zal ze goed doorlezen.
Bedankt voor de tips.
Door charmed
#1902719
[quote="Bolaj"]
Heb beide sites onder favorieten weg gezet en zal ze goed doorlezen.
Bedankt voor de tips.
[/quote]Van al die smaken kan je zo een compleet menu maken. De ene dag een mix, de andere dag spiervlees.
Door Mevroi Kruim
#1902872
Met Ellen eens. Ik zou eerst kijken of ze niks mankeert, geen virusje onder de leden, geen problemen met gebit oid. Is dat allemaal OK dan kreeg ze van mij eerst eens een dag of wat niks. En dan een klein beetje in de bak, bak neerzetten en weglopen, 5 minuten later terug en bak weg, of het op is of niet. Was het op dan de volgende keer een beetje meer geven, zelfde procedure. Steeds een klein beetje meer. Zodra ze het niet of niet helemaal opeet weer een dag niks en dan met een klein beetje beginnen.
Door orinake
#1902887
niet te veel eieren onder leggen...
Eet ze niet, bak weg, koeling in en geen eten.
De dag nadien zelfde kom weer aanbieden...
Eet ze weer niet: pech...
Nu bij een teckeltje weet ik niet of ze lang kunnen vasten???
Ik laat de mijne max 3 dagen vasten en geef ze dan wel iets waarvan ik zeker weet dat ze het zullen eten...
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1902912
Als ze wel een keer per dag haar prakje opeet is dat toch ook goed, blijkbaar heeft ze geen behoefte aan meer.
Als je in hoofdzaak KVV voert kan je bv wel grovere stukken aan spiervlees erbij geven, je hoeft je geen zorgen te maken over bot of orgaan..
Of gewoon is als maaltijd grof gesneden geven, kan je uitproberen of ze liever grotere stukken wil eten..
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1903075
Het is gelukkig niet mijn teckel die problemen veroorzaakt, dan zou ik me direct grote zorgen maken (hartkwaal), maar mijn franse buldog.
Vandaag het eten weer voorgezet en ze nam een hapje en stond direct te kwijlen en te kuchen, het is denk ik toch te fijn gemalen voor haar en plakt aan haar gehemelte vast. Smuldier heeft ze altijd in no-time op en slikt dan nog eens flink haar bak uit.
Eten neer zetten en bij niet eten in de koelkast heb ik al verschillende keren gedaan (bij de energique) maar het interreseert haar geen biet (gaat ze wel van straat vreten, als ze de kans krijgt), ze eet het 1 keer vind het te plakkerig en eet dan niet weer. Koekjes en andere lekkers krijgt ze tijdens deze periode dan ook niet.
We weten dat haar gehemelte niet optimaal is (franse bulldog kwaal), denk dat dat er dan toch mee te maken heeft.
Door fransbulletje
#1903314
Hier ook een heel eigenwijs bullemanneke.....
Maanden heeft hij de Carnibest Aktief gegeten en nu moet hij het niet meer. Hij zit naast zijn bak en weigert een hap te nemen. Er is niets met hem aan de hand alleen de CB staat hem gewoon tegen, hij ruikt eraan en draait zijn kop weg met zo'n blik van............bahhhhhhhhhhhhhhhh.
Wilde toch al eens wat gaan afwisselen en nu krijgt hij Darf. Mooi vlees en wat grover dan de CB en.....er wordt weer met plezier gegeten. Ik wissel de Darf aktief af met de eco en dat gaat goed nu.
Succes met Ruby!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1903365
Mijn lab had er een handje van hetzelfde gedrag te vertonen. Hij at 1 x met smaak zn kvv en daarna luste ie opeens niet meer. Hij heeft alleen pech dat ie bij mij woont: klieren= bak weghalen en volgende maaltijd in de herkansing. Na 3 dagen at ie eindelijk en nu gaat er 500 hr. lotgering in. Per dag en vanavond in 1 x..

Max heeft een probleempje gehad met zn gebit, maar kvv kan ie bekant doorslikken dus word er hier niet gezeurt, gemiept, gekliert en gerdamt. ::) Ook niet met barf trouwens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door