Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1901840
Een vriendin van me heeft een bordermeisje van 2 jaar.
Brokken waren een ramp, ze at meer niet dan wel en als ze at was het met lange tanden...
Ik had ze dan wat barf bezorgd en dat goed binnen.
Je zag haar hondje zo verbeteren, beter vacht, beter gewicht, gelukkiger!!!!

Maar nu gaat ze binnenkort voor 4 maanden naar bordeaux. Hondjelief gaat mee maar dan is er het probleem van de voeding...
Brokken = UITGESLOTEN
KVV/BARF = LIEFST, maar ieder iemand bekend daar met de mogelijkheden?
Kan je in bordeaux gemakkelijk aan BETAALBARE KVV of barfproducten geraken?
Want nu koopt ze alles samen met mij in, wat onze prijs dus wel serieus omlaag haalt.
Maar 4 maanden voer meenemen op verlof is niet haalbaar...
#1902137
Ik ben niet bekent met die streek en barf...
Maar in een ander topic schreef je dat een buur een goede machine heeft om vlees te drogen.  Kan ze door die persoon geen deel al goed laten drogen zodat dit meekan om al de eerste periode te overbruggen?
#1902150
In Frankrijk heb je van die hele grote supers zoals Le Clerc en Carrefour. Daar hebben ze viande de animaux liggen, dit is goed (spier)vlees om te geven, rondom de 2-2.50 de kilo. Verders uiteraard kip in alle prijsklasses wat in de schappen ligt evenals wat konijn en eend. De meeste hebben ook een grote visafdeling dus wellicht valt daar nog wat aan koppen te scoren. Denk dat je uitkomt op ca 3-4 euro per kilo.
O ja je kan natuurlijk ook van tevoren genoeg vleesbot drogen en dan echt droog zodat ze eventueel alleen nog spiervlees hoeft te kopen als die 3-4 euro teveel is.
Door nienk
#1902159
en, de fransen zijn nou eenmaal wat enthousiastere eters dan wij hollanders, dus gemiddeld genomen zijn er meer goede slagers en poeliers, kwestie van een woordenlijstje maken en er valt wel wat te halen! informeer anders eens bij de hondencampings die door nederlanders gerund worden, hoe heet t ook alweer?
Door orinake
#1904823
K9Natural.nl schreef: de oplossing zou misschien kunnenliggen bij k9 natural.
Dit vriesdroogvoer komt heel dicht bij vers barfen en wordt door vele natuurlijke dierenartsen aangeraden!
Makkelijk mee te nemen,geen ijskast of vriezer nodig
Een idee? :D
Als dat gemakkelijk te verkrijgen is mss wel...
Zowel ik als de vriendin die naar bordeaux gaat zijn van BE :)
**Jolanda** schreef: Rozerik woont ook in frankrijk en voerd vers, misschien dat je haar het e.e.a. kunt vragen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... le;u=10317
Thx jolanda, heb al wat uit de topics gehaald en ga dat nu doorgeven aan Ellen, aan de hand daarvan kan ik kijken of er nog meer info nodig is ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door