Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1899070
een vriendin van mij heeft een staff van 12 jr..
hij begon wat moeilijk te lopen van achteren, na het effies te hebben aangekeken naar de da...
spooky na gekeken, oren rug ed niks gevonden, een foto (roesje) laten nemen, ook op de foto's niks te zien(wat atrose maar geen verdere bijzonderheden.....na de hand tot de conclusie gekomen dat het neurologisch moet zijn....
nadat ie onder narcose was geweest duurde het erg lang voor ie bij was, s'avonds pas....sindsdien loopt ie alsof ie dronken is, valt om en de achterpoten werken niet meer mee.....staat op 6 pred per dag, vanaf dinsdag afbouwen...
hij komt s'morgens enkel tot leven nadat ie de med heeft gehad............wil sinds vandaag niet meer eten..
vriendin natuurlijk gegoogled en kwam uit op ataxi.........
wat is wijsheid, zou er nog wat gedaan kunnen worden?
afwachten hoe die dinsdag reageerd met het afbouwen van de pred?
is het wijs nog een bloedonderzoek te laten doen?
http://gladiatordogsforum.messageboard. ... php?t=3918


edit. link vervangen
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 27 jan 2011, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1899255
neuh is willem niet, spooky heet de hond maar het verhaal van willem is zo'n beetje hetzelfde... :-\
Door 202Spots
#1899468
Ik weet alleen dat wanneer je begind met seizure meds,dan als side effect de Ataxia kan komen...meestal duurd het 'n paar weken op de meds voordat 't over gaat.
Maar Tor reageerde op 1 van de meds veel langer dan normaal was en minderen hielp ook niet..ik heb toen gezegd dat ik wat anders wilde.
Bijn onmiddelijk na het stoppen van de meds, ging het met Tor beter.
Misschien is Spooky ook een van de honden die 'n averechtse reactie heeft, en dat het na het afbouwen beter zal gaan?
Door Timmy
#1901446
Ik weet niet beter dan dat ataxia een sypmtoom is, en geen op zichzelf staande aandoening. Met andere woorden: er moet toch een oorzaak voor zijn.
Wat ik niet begrijp is waarom ze "moeilijk lopen" als neurologisch afdoen. De hond is 12 jaar oud, dan kunnen ze soms moeilijker gaan lopen. Stram in de poten, zeg maar. Tenzij ze de toestand na de narcose bedoelen, maar dan is het narcosemiddel waarschijnlijk de boosdoener.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1901518
nou moeilijker gaan lopen hij sleept als ware zijn achterpoten achter zich aan, alsof hij dronken is.....
ik denk id dat de narcose te zwaar voor hem is geweest, ik zal d'r vandaag nog eens bellen hoe ie is..
Door hannabelgje
#1901644
Hoe is de reflex in de voeten? Zet ie ze wel recht? Zo niet dan is het neurologisch lijkt mij. Onze Duitser had dat ok, maar dat is geleidelijk gekomen, die had achteraf DM.
Door hannabelgje
#1901829
Ik zou toch eens kijken naar DM, dat lijkt een beetje op spondylose, maar bij DM hebben ze geen pijn en spondylose is erg pijnlijk. Onze duitser begon met waggelend lopen, spieren van de achterhand verdwenen, ze sleepte met haar achterpoten, vooral als ze moe werd, ze zette haar poten niet meer recht, de achterpoten stonden dichter bij elkaar waardoor ze vaak gekruist raakten en ze daardoor omviel. Ze kon ook moeilijk opstaan met de achterhand.
Maar gelukkig had ze geen pijn en ze is er nog best oud mee geworden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1901876
ben net effies geweest...
hij zet zijn poten juist ver van elkaar vandaan, moet wel ander flikkerd ie om, heb zijn voeten dubbel gedaan om te zien of ie ze weer goed zette en dat deed ie, hij sprong zelfs effies tegen me op...
al met al vindt ik hem veel beter lopen als van de week, nog niet je van het natuurlijk maar veel beter....maar...hij is treurig en depri, ligt te liggen en de hele tijd maakt ie jammerige geluiden.....morgen gaat ze de helft minderen met de pred en een afspraak maken voor bloedonderzoek...
wat ie ook ineens heeft, sinds een dag of 3, is een grote bult op zijn ene schouder, niet onder zijn vel maar echt op zijn schouder het zit ook vast....
Door hannabelgje
#1902123
Gatsie, dat klinkt nog steeds niet goed, blijkbaar zijn z'n reflexen wel een stuk beter! Dat is wel goed. Misschien is het een reactie van iets wat ze daar ingespoten hebben.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1902327
hij heeft enkel narcose gehad voor het maken van de foto's van rug ed....
ik vindt het moeilijk...
het is een schat van een hond, echt mega lief.......om hem dan zo te zien tobben.... :'(
morgen minderen met de pred, de helft, dan maar zien hoe die het erop doet...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door