Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruwhaar
#1901002
Goede avond,

Ik heb heel de middag staan vechten om lamsribben (met rugstuk) klein te krijgen. Hoe doen jullie dit?
ik heb een vleesbijltje, maar dit werkt niet echt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1901009
Nou als ze zo hard zijn dat je er met een vleesbijltje niet doorkomt, zou ik ze niet voeren! Ik kan ze altijd makkelijk doorkrijgen, niet met een vleesbijl maar met een gewone bijl. Maar houd wel goed in de gaten dat de ribben zacht zijn.

En idd met een snoeischaar, gaat ook altijd heel goed.
Door Mevroi Kruim
#1901021
Ik snij het spiervlees tussen de ribben door en dan ook het weefsel tussen de wervels, Dan draai ik de delen tegen elkaar in zodat het bij de wervels loslaat.
Door spickenstef
#1901086
als ik lamsribben met borstbeen heb zaag ik het borstbeen altijd door met een decoupeerzaag of hoe noemen jullie dat ?in belgië is het soms anders dan in jullie nederland dus soms wel hilaris  :D
Door renate1985
#1901181
Ik knip ( met een vleesschaar ) het weefsel tussen de ribben en ik knip een begin in het borstbeen en daarna breek ik hem zo door.
Door 202Spots
#1901236
Cindy de Wolf schreef: Lintzaag ;D http://www.louistools.de/catalog/produc ... ts_id=1292 zou hem voor geen goud geld kwijt willen. :D :D
Jaren geleden wilde ik er ook zo een.....op een dag kwam Hub thuis met 'n verrassing...helemaal enthusiast had hij 'n zaag voor me gekocht!!!

Afbeelding
Lief bedoeld maar ik kan met 'n scroll zaag natuurlijk nooit geen botten zagen!!!  ::)
Ik gebruik hem wel voor hout knutsels,maar verder is 't zonde..
Door TMG1961
#1901338
Ik gebruik de snoeischaar om botten te knippen, een hakmes heb ik niet. Als ik het met de snoeischaar niet geknipt krijg dan is het voor de kliko.
Door smulpaap
#1901382
TMG1961 schreef: Ik gebruik de snoeischaar om botten te knippen, een hakmes heb ik niet. Als ik het met de snoeischaar niet geknipt krijg dan is het voor de kliko.
Zo doe ik het ook , en idd niet geknipt betekend kliko
Door Nynke
#1904713
ik gebruik het hakbijtje van Dille en Kamilla. Dat bijltje is zo scherp dat je er het vlees tussen de ribben heeel makkelijk mee doorsnijdt en daarna nog een klap op het bot, dan is het door  :) :) :)
Door flodder en dwarrel
#1904756
202Spots schreef: Jaren geleden wilde ik er ook zo een.....op een dag kwam Hub thuis met 'n verrassing...helemaal enthusiast had hij 'n zaag voor me gekocht!!!

Afbeelding
Lief bedoeld maar ik kan met 'n scroll zaag natuurlijk nooit geen botten zagen!!!  ::)
Ik gebruik hem wel voor hout knutsels,maar verder is 't zonde..
maar wel heel lief  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door