Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Patj88
#1900414
Hallo iedereen,

Het combinatie-dieet van Jasco ging goed tot vandaag...
Men moeder zei al een tijdje dat ze hem hoorde krabben  s nachts ik had nog nooit iets gezien en zen vacht stond ook steeds goed.
Vannacht had ze hem weer horen krabben. (ze slapen met de buitendeur van hun kamer open en jasco slaapt aan deze deur op het terras).
Ik heb heb vandaag is goed geborsteld en zag dat hij weer last had van huidschilfers.
Toen hij nog op hills stond had hij dit ook.Het is nog niet zo erg als vroeger maar toch.

Wat hij nu eet:

Maandag: 600gr farmfood brokken met 2 eieren.
Dinsdag: 600gr farmfood brokken met 250 gram pens (smuldier)
woensdag: barf : 500g kippennek 250gr paardenstoofvlees 150gr lams- of runderhart 100gram groentenmix
donderdag: 600gr farmfood brokken + 200gr enkelvoudige duck kip
vrijdag: 600gr farmfood brokken +100gram zalm snippers + 100gram duck kip
zaterdag: 600gr farmfood brok + 250 gram stoofvlees van paard of rund of pens.
zondag: barf: 750gr braadkip + 150gr hart + 100gr groentenmix.

Ik zelf zou hem nu 6 weken willen zetten op enkel farmfood en 1 dag per week pens. (dit word aangeraden door farmfood zelf omdat brokken nooit een goede darmflora kunnen vormen).En daarna mss weer barfdagen zonder de toevoegingen op brok dagen.

Volledig op barf hiermee ben ik nu verder van huis dan ooit. Mijn moeder houdt vol dat het door het vlees komt.

Ik hoor graag jullie meningen :)
Door hannabelgje
#1900418
Ik zou beginnen met dagelijks capsules visolie te geven en niet zijn menu veranderen naar meer brokken. De afgelopen weken is het koud geweest, veel verwarming aan en dat is slecht voor de huid. Ik  heb er zelf ook last van. Door meer visolie te geven help je de huid een beetje.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1900439
Ik zou beginnen de brok achterwege te laten, grote kans dat het hem daar in zit.
Zoniet dan kun je nog gaan kijken of het aan diersoorten ligt, door bv geen kip en rund te geven of een eliminatie-dieet.
Door Patj88
#1900490
May Linn schreef: Ik zou beginnen de brok achterwege te laten, grote kans dat het hem daar in zit.
Zoniet dan kun je nog gaan kijken of het aan diersoorten ligt, door bv geen kip en rund te geven of een eliminatie-dieet.
Hij heeft 2 maand op enkel farmfood gestaan en deed het goed enkel de ontlasting was te slap.
Hierdoor ben ik begonnen met verse toevoegingen en barfdagen.
Hiermee waren alle problemen van de baan ik heb me steeds verder ingelezen hier en heb zelfs een mogelijk menu gepost.
Maar nu zit ik weer met wat twijfels...
Ik dacht dat vette vis viscapsules kon vervangen of is de 100gram zalm die ik voer niet genoeg?
Door Patj88
#1900496
hannabelgje schreef: Ik zou beginnen met dagelijks capsules visolie te geven en niet zijn menu veranderen naar meer brokken. De afgelopen weken is het koud geweest, veel verwarming aan en dat is slecht voor de huid. Ik  heb er zelf ook last van. Door meer visolie te geven help je de huid een beetje.
Van de verwarming kan het niet zijn Jasco komt enkel binnen in huis als het buiten en binnen ongeveer dezelfde temperatuur is.
Hij zit dus al heel de winter buiten.
Door nikèdog2000
#1900503
gewoon alleen vlees geven
geen brokken
dan kan hij gaan ontgiften
dan worden de klachten erger
alle rotzooi moet uit het lichaam
en je zult zien dat al na 2 weken het beter gaat
Door Patj88
#1900674
nikèdog2000 schreef: gewoon alleen vlees geven
geen brokken
dan kan hij gaan ontgiften
dan worden de klachten erger
alle rotzooi moet uit het lichaam
en je zult zien dat al na 2 weken het beter gaat
maar waarom komen nu pas de problemen terug.
toen ik van hills naar ff overschakelde gingen ze weg??? :-\
Door Patj88
#1900763
nienk schreef: hoelang is dat geleden?
Hij eet nu toch een goeie 4 maand farmfood en 2 maand dat hij er vers bij krijgt dit was enkel omdat hij te slappe ontlasting had.
deze is nu ook voorbij.
Door Veerle-scrappyToo
#1900904
Toch iets in het vers waar hij niet tegen kan?  Misschien even gewoon één soort rauw bijgeven en dan liefst geen kip of rund en ook de eieren achterwege laten??
Konijn bijvoorbeeld, daar is makkelijk aan vlees en bot  van te geraken.
Door Patj88
#1901268
Veerle-scrappyToo schreef: Toch iets in het vers waar hij niet tegen kan?  Misschien even gewoon één soort rauw bijgeven en dan liefst geen kip of rund en ook de eieren achterwege laten??
Konijn bijvoorbeeld, daar is makkelijk aan vlees en bot  van te geraken.
Konijn vind ik persoonlijk vrij duur ik heb dit nog nooit gevonden voor een "goede" prijs.
Heb al gedacht om konijnen te kweken we hebben een grote paardenwei dus gras en hooi genoeg... maar dat zagen ze hier thuis niet meteen zitten  >:(
Ik heb al weinig vriesruimte en nu heb ik net 7kg braadkip 2kg kippenhart en 2kg kippenlever gekocht.
Vriezer zit dus bomvol met dingen die ik niet meer durf voeren... de katten gaan vette weken tegemoet  :biggrin2:

Ik heb vandaag weer veel gelezen hier over de vele omega 6 in kip en de balans tussen omega 3 en 6...
Volledig op barf lijkt me de beste oplossing maar dat is niet makkelijk met 2 ouders die er niet in geloven. Soms begin ik dan ook te twijfelen.
Vooral voor het ontgiften ben ik bang... dat alles erger gaan worden enzo.

Men paard is allergisch aan stof hooimijt schimmels stuifmeel en muggen voor we dit wisten schuurde die zich grote kale plekken tot er wonden ontstonden.
Ik durfde met dit dier niet meer buiten hij zag er mishandeld uit...
Zoiets maak ik liever niet mee met jasco.

Hij is wel wat aan het verharen dus hopenlijk komen de schilfers daarvan voort ik ga de volgende dagen elke dag kammen en stofzuigen zodat de dode haren en huid weg zijn

Velen van jullie raden visolie dit is voor de omega 3 toch? Is dit veel sterker dan vlees van zalm?
Door nienk
#1901286
Reus krijgt op het moment de visolie van Doils, voor geschreven door de hol DA, ook om dat zijn huid schilferig werd.

Het iedere dag kammen lijkt mijn goed idee, een schilferige huis is kwetsbaar, denk dat je er het beste zo min mogelijk aan kan zitten. ik zet Reus ongeveer 1 keer per week onder de douche, dan spoelen zijn losse haren en schilfertjes er ook uit zonder dat zijn huid verder wordt aangetast door harde dingen als een borstel of kam.

als ik het goed begrijp, kreeg hij dus brokken van Farmfood maar had hij te slappe ontlasting, wat dus betekent dat hij  het 'niet goed doet' op die brok. je ging vers geven, en de ontlasting werd beter.

als je een allergie voor een van de ingredienten van zijn menu wilt uit sluiten (dus in de brok of in het vlees), zul je een eliminatiedieet moeten doen. daar over is hier veel te vinden. op de gok wat dingen gaan proberen heeft geen zin, daar je eerst minstens 6 weken 1 diersoort zult moeten voeren om het lijf van je hond vrij te maken van de allergische reacties.

je kan het natuurlijk gaan zoeken in al die ingewikkelde omega 3 en 6 balans dingen, maar hoe je het ook went of keert, je zult 1 richting moeten kiezen, en die dan ook vol houden voor langere tijd wil je resultaat zien. ik ben met mijn Reus nu ongeveer een half jaar bezig met allerlei verschillende dingen voor zijn jeuk, en ik heb nu net de laatste 2 weken het idee dat het beter gaat. het is een kwestie van een goed plan hebben, en volhouden!

volledig op Barf is mooi, maar praktisch niet altijd haalbaar. er zijn meerdere goede KVV's die ook volledig voer hebben waar maar 1 diersoort in zit, hier mee kan je dus ook elimineren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door