Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paquita
#1900424
Mijn hond Paquita barft sinds kort, een paar dagen.
's Ochtends volledig barf (zelf samengesteld) 's avonds nog brok, hoewel ik dit vanavond voor de helft door vers wil vervangen.
Alleen poept ze veel minder de laatste dagen.
Toen ze nog op droogvoer + blik en brokken zat, poepte ze 3 keer per dag, in in flinke hoeveelheden.
Sinds 2 dagen nog maar één keer per dag en in kleine hoeveelheden.
Het komt er wel soepel uit en ziet er 'normaal' uit.
Maar is het normaal dat een hond die naar barf is overgestapt veel minder ontlasting produceert?
#1900430
Ja. Dat is heel normaal. Dat komt omdat je weinig tot geen ballast-zooi voert met BARF. En de hond dus de meeste voedingsstoffen gebruikt. Weinig afval dus, wat er aan de voorkant in gaat en aan de andere kant uit komt. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ogen dagelijks uit mijn kassen vallen als ik zie wat een hoeveelheden poep er uit honden komt :-X. Ik begrijp ook wel waarom mensen te beroerd zijn om de poep van hun hond op te ruimen. De poep van mijn honden opruimen is een fluitje van een cent. Een stevige niet stinkende keutel die in een klein boterhamzakje past.
#1900436
handig he! Reus poept ook konijnenkeutels zo ongeveer, en als ik dan zie wat andere hondenbazen met zelfde formaat hond aan stinkende zooi op moeten ruimen denk ik "HA! lekker makkelijk he, je hond brok voeren! oh wat praktisch, moet je nou zien ieieieieieiel nou zit het aan je vingers. HA! tralalalala"
#1900591
heel normaal hoor , je geen zorgen om maken en er alleen de positieve kanten van zien . Hier ook één keutel per dag , ik ben eens gaan wandelen met een hondje uit het asiel en wat daar uitkwam had ik al in jaren niet meer gezien . Dan toch liever de barfkeutels hoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door