Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1900274
Heb al een paar keer gehoord dat als je lam niet verdraagt, geit waarschijnelijk ook niet verdraagt.
Wie weet hier wat van?
Door miik
#1900291
Ja dat kan, maar hoeft niet....
Kan ook komen doordat het allebei erg vet kan zijn.
Door Linda_Bonbon
#1900298
Wat ik me nu al een poosje afvraag.... Als hier over lam wordt gesproken, dan wordt er jong schaap bedoeld, toch? Maar een jonge geit heet ook een lam. Wordt dat dan niet gegeten?
Door BubbaBling
#1900304
Ik denk dat als er over lam gesproken wordt het een jonge schaap is.
Bij een geit wordt er dacht ik jonge geit genoemd  :D
Door Linda_Bonbon
#1900311
Ah ok, klinkt logisch.
Alleen bij 'lam' denk ik aan echt hele kleine diertjes, en bij 'jonge geit' denk ik aan een geit die tussen lammetje en volwassen zit haha.
En omdat ik stage heb gelopen bij een geitenboer denk ik zowiezo bij lam eerder aan geit dan aan schaap  ::)
Door nienk
#1900367
hihi babygeit klinkt wel veel schattiger!

ontopic: Reus kreeg naast zijn kvv ongeveer 1x in de week een schaap of geiten lams rib (Reus is klein, rib is groot, enkele rib geven ging prima), hij vond de schaapjes lekkerder, maar poepte van geit beter. dat vlees leek ook wat steviger.
Door nienk
#1900387
hm opzich lijken de dieren veel op elkaar, maar het vlees is toch echt wel anders. geen idee dus. misschien kan je ergens een (scheikundige) eiwit analyse vinden van beide en daar iets uit af leiden?
Door malimaniac
#1900946
Iza krijgt van lam/schaap een hele dikke kop :-\ Dit gebeurt al binnen een paar minuten.
Geit eet ze echter zonder problemen. Dus in dit geval wel een allergische reactie op schaap en op geit totaal niet  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door