Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1900267
De hond van mijn ouders staat sinds sept. 2010 op kvv ipv brok. Hij doet het er super op.
Sinds ongeveer anderhalve maand heeft de hond ineens vlekken. Hij was eerst wit en heeft nu zwarte en bruine vlekken! Hij ziet er heel schattig uit hoor, daar niet van, maar we vragen ons nu af of dit door het voer komt? Ik had zelf al iets bedacht van dat hij nu misschien makkelijker ruit/verhaard en dat daardoor zijn ondervacht (want de vlekken zijn echt gekleurde haren, niet zijn huid) zichtbaar wordt..?

Zo zag ie er eerst uit:

Afbeelding


En dit is ie nu:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zeer benieuwd :)
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op za 15 jan 2011, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linda_Bonbon
#1900281
Nog even een toevoeging van mijn moeder:
"hij is de lange zijharen kwijt, waardoor je nu dus z'n onderharen ziet. waarom is ie al die haren verloren vraag ik mij af? een hond hoort toch in de winter zijn haren niet te verliezen..?"
#1900341
_Sandra_ schreef: Hoe oud is je hond op de 1e en 2e foto?
De X jack van mijn moeder kreeg ook meer vlekken bij het ouder worden en zij zit (helaas) op brokken.
Op de eerste foto is ie ongeveer anderhalf, en op de 2e foto (van vandaag) is ie ongeveer 4 jaar.
We vinden het gewoon zo apart dat nu ie op vlees zit, dat ineens die haren weg zijn en daardoor die vlekken tevoorschijn komen.
#1900357
oi ja dat is inderdaad wel apart! nou moet ik zeggen dat mijn Reus (Jack Russell met klein beetje wat anders), ook nogal een andere vacht heeft gekregen sinds hij vers krijgt. zijn bruin lijkt wat lichter, hij had altijd al wat bruine sproeten in zijn wit, maar die lijken ook wat zichtbaarder geworden. ook is zijn buik haar veel langer geworden, en zijn onderbuik/liezen (zoals bij veel Jacks voorheen bijna kaal) was na een paar maanden ook behaard. ook heb ik het idee dat hij (nu al) op 2 jarig leeftijd al wat witter wordt in de snoet. ik denk, dat door het vers voeren de vacht zegmaar beter van kwaliteit wordt, waardoor de eigenschappen ervan meer uit de verf gaan komen. Reus zijn wit is ook veel witter geworden, en het bruin veel bruiner. opzich is het denk ik te vergelijken met het hoofdhaar van de mens, eet en leef je gezond, dan is het haar van de meeste mensen ook veel mooier, meer kleur er in enzo.  bij mensen die roken bijvoorbeeld, en dan stoppen, zie je na een tijd ook dat het haar veranderd. of na een periode slecht eten, dat je  haar als je beter gaat eten ook mooier er uit ziet en valt.
#1900610
Bedankt allemaal voor het meedenken :)
Ontgiften zat ik ook al aan te denken, maar dat kan toch eigenlijk niet nu nog? Hij krijgt sinds september vers, en die verharing en verkleuring is sinds eind november/begin december (ofzo, we weten het niet precies)

Op zich doet Cootje het hartstikke goed op de kvv hoor, dus er is verder niks aan de hand, maar het is wel heel apart dat hij zo veranderd is :)
#1900638
Linda_Bonbon schreef: Bedankt allemaal voor het meedenken :)
Ontgiften zat ik ook al aan te denken, maar dat kan toch eigenlijk niet nu nog? Hij krijgt sinds september vers, en die verharing en verkleuring is sinds eind november/begin december (ofzo, we weten het niet precies)

Op zich doet Cootje het hartstikke goed op de kvv hoor, dus er is verder niks aan de hand, maar het is wel heel apart dat hij zo veranderd is :)
2 maanden nadat ze is overgezet, en dan ontgiften dat kan heel goed hoor. Misschien een kuurtje groene leem geven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door