Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#190022
Hallo, Kunnen honden eigenlijk jeugdpuistjes hebben ???

Ik heb een bastaard terriërtje van 6 maanden, Pino, en sinds enige tijd heeft hij pukkeltjes op zijn rug. Hij heeft geen jeuk ofzo, hij krabt tenminste niet. Het ziet er ook niet onstoken uit en na een tijdje komt er een korstje op en gaat het denk ik weer weg. Het is moeilijk te zeggen hoelang dat proces duurt, want het zijn behoorlijk veel plekjes en ze zijn slecht te zien, zitten echt onder zijn huid. Je voelt ze meer dan dat je ze ziet, totdat het korstje komt. Ik ben er al mee naar de DA geweest, maar die wist niet wat het was en wilde geen agressieve behandeling inzetten omdat hij er geen last van lijkt te hebben. (dat wilde ik zelf natuurlijk ook niet).
Ik heb hem een paar keer gewassen met tea tree shampoo voor honden, maar behalve dat hij daarna weer lekker ruikt, helpt het niet. Zijn vacht is wel heel vettig, eerlijk gezegd ziet hij er echt niet uit ;) Alsof je hem net als pleeborstel hebt gebruikt ;D.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik hem zou kunnen geven voor zijn huid & vacht?

Ik weet dat jullie zullen vragen wat ik hem voer, dus dat zal ik er meteen maar even bij vertellen:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ondanks dat ik er een voorstander van ben, niet fulltime versvlees geef. Ze krijgen bij mij twee dagen in de week CB en de rest van de week Arden Grange brokjes. Ik ben begonnen met Farm Food maar dat vond hij helemaal niks en deze brokjes eet hij alleen als hij er oefeningetjes voor moet doen of soms van de grond. Heel lastig dus, (groot gelijk als je weet dat er vlees bestaat, maar hoelang kun je met een pup wachten tot hij toch gaat eten? ). Het probleem met fulltime KVV zit hem in de financiën en in de ruimte. Ik heb maar een klein flatje en een klein vriezertje. Aangezien ik een kat heb met chronische diarree die alleen vers krijgt, zit die vriezer aardig vol. Vaker naar de winkel is ook geen optie, want ik werk ook nog 5 halve dagen, de dichtsbijzijnde CB-winkel zit in a'dam en ik woon in zaandam. Daarbij zou ik het vreselijk vinden om hem wél en tous niet volledig op vers te zetten, maar op dit moment is dat gewoon geen mogelijkheid of ik zou Rodi moeten geven uit de supermarkt, maar daar ben ik eigenlijk niet zo weg van.
(Tous gaat ervan aan de slinger :P)
Graag jullie tips wat te doen hier. Alvast bedankt.

Groetjes,
Daniëlle.
Door Peet
#190026
Nou, volgens mij zit er iets in die brokjes waar je hond op reageert. Jeugdpuistjes lijkt me sterk hoor.
Als fulltime kvv voor jou geen optie is, zou ik toch een andere brok proberen.

Ik weet niet precies wat er in Arden zit, maar probeer anders eens een brok met lam/rijst ofzo?

Je zou de huid ook met Calendula emulsie kunnen insmeren. Maar probleem zit van binnen, dus dat zal alleen oppervlakkig helpen.... :-\
Door yalla
#190030
Nou mijn hond heeft vroeger wel een soort van acné gehad in haar liezen maar ik weet niet of dat hetzelfde is. De DA noemde het wel 'jeugdpuistjes'.
Door daanentous
#190036
Ik weet dat het geen goede vraag is hier, maar hebben jullie misschien nog suggesties voor een andere "schone" brok?
Ik heb Farm Food al geprobeerd, maar dat at hij helemaal niet en daarna heb ik heel even biofood geprobeerd, maar hij zat steeds op het eten van Tous te azen (Arden). Toen heb ik die twee gemengd, maar at hij alleen de Arden brokjes er tussenuit de stiekemerd. De Biofood heb ik toen ook maar weggelaten.
Ik ben niet meteen begonnen met Arden omdat die brokjes toen nog te groot voor hem waren.
Door Peet
#190041
Tja, da's lastig...de meesten hier voeren juist kvv / barf omdat ze door brokken problemen kregen....dus of je hier advies over een goede brok krijgt.....ik weet het niet....Ik dacht altijd dat Nutro en Canidae goed waren, maar daar is ook weer wat mis mee... :(.. :(

Yalla, het bestaat dus wel? ......
Door daanentous
#190043
Ik weet het echt, een goede brok...bestaat niet. Maar ik zou echt niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Ik geef al zoveel geld en tijd uit aan alle beesten.
Beer met z'n diarree, zit al op vers, maar helpt niet echt.
Tous heeft artrose en daar loop ik stad en land mee af en nou Pino weer.....en zelf heb ik ook nog last van chronische vermoeidheid en gewrichtsklachten. Soms weet ik het effe niet meer hoor ::) Ik hoop dat ik ooit de mogelijk heb om het echt allemaal goed te doen qua voeding, maar tot die tijd doe ik mijn best met wat ik wel kan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#190114
Onze doberman had exact hetzelfde probleem, ze had het niet altijd maar in periodes en het was inderdaad een soort van acne
Door daanentous
#190803
Oh, gelukkig, het kunnen dus idd gewoon puistjes zijn:D
Een minderwaardigheiscomplex heeft hij er in iedergeval niet door!
Maar is er misschien iets (moet ik eigenlijk onder alternatieve geneeswijzen vragen, maar nu we hier toch zijn..) wat ik hem kan geven voor zijn huid en vette vacht behalve zijn normale voeding?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#191205
daanentous schreef: Oh, gelukkig, het kunnen dus idd gewoon puistjes zijn:D
Een minderwaardigheiscomplex heeft hij er in iedergeval niet door!
Maar is er misschien iets (moet ik eigenlijk onder alternatieve geneeswijzen vragen, maar nu we hier toch zijn..) wat ik hem kan geven voor zijn huid en vette vacht behalve zijn normale voeding?
je zou hem met een milde hondenshampoo kunnen wassen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door