Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spickenstef
#1899946
ik heb gisteren kippenvoetjes proberen drogen maar het is niet goed gelukt , ik heb ze 2 keer 10 uur laten drogen maar ze zien er uit alsof ze niet gedroogd zijn , waar het vel af is zijn ze redelijk gedroogd maar waar het vel nog aan is zijn ze bijna niets gedroogd iemand een tip hoe ik de voetjes kan ontvellen of een andere tip hoe ik ze beter droog kan krijgen of kan je kippenvoetjes niet drogen ?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1900001
ik denk dat de kippenpootjes hetzelfde zijn om te drogen , maar mijn ervaring met eendenloopvoetjes is dat ze niet helemaal droog te krijgen zijn en dus na drogen de vriezer in gaan ;)
Door BubbaBling
#1900256
lauraV schreef: ik denk dat de kippenpootjes hetzelfde zijn om te drogen , maar mijn ervaring met eendenloopvoetjes is dat ze niet helemaal droog te krijgen zijn en dus na drogen de vriezer in gaan ;)
naar mijn idee zijn mijn eendenpootjes wel altijd helemaal droog.
Door spickenstef
#1900576
Nynke F schreef: heb je er wel genoeg ruimte tussen gelaten met het drogen? Staat je droger misschien in een koude ruimte?
mijn droger staat inderdaad in de stal dus buitentemperatuur . Maar ik had ze samen met de runderlippen gedroogd en die zijn wel droog na ongveer 16 uur
Gebruikersavatar
Door berenboot
#1921992
over een paar daagjes krijg ik ook mijn droogmachientje, ben eigenlijk wel erg benieuwd of het ondertussen gelukt is met het drogen van kippenvoetjes?
Door Beppie1
#1922017
Ik doe de eendenpootjes in de vriezer, zeker 24-30 uur... MAAR... dan gaan ze ook gewoon in een vetvrije doos, en ik houd ze echt maanden ok....

Ben juist opzoek naar kippenpootjes....
Waar kopen jullie die??
Gebruikersavatar
Door berenboot
#1922059
hier pootjes van mijn eigen vrijeuitloophaantjes die richting onze vriezers vertrekken. Anders gaan ze altijd de kliko in dus ben erg benieuwd of ze gewoon te drogen zijn.
En knippen jullie de nageltjes er dan af, if zeg ik nou iets raars? :shy:
Laatst gewijzigd door berenboot op wo 02 feb 2011, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1922184
nee hoor  ;)
bij de eendennageltjes knip ik ook ff de puntjes van de nagels eraf , ik denk niet dat het nodig is maar vind het zelf een pettiger gevoel....
Door Nynke
#1922628
lauraV schreef: nee hoor  ;)
bij de eendennageltjes knip ik ook ff de puntjes van de nagels eraf , ik denk niet dat het nodig is maar vind het zelf een pettiger gevoel....
Dat doe ik ook, voor of na het drogen hak ik ze eraf met een bijltje  :) :)
Door Nynke
#1922639
lolpugz schreef: Dus de nagels moeten er af zijn er nog meer dingen die eraf moeten of waar je op moet letten als je voetjes droogd?
ik weet niet of ze eraf moeten maar ze zijn keihard en lijken mij gewoon heel scherp  :-\ :-\  verder niets, lekker een lange tijd drogen, na een uur of 12-14 komt er olie uit de eendenvoetjes is mijn ervaring, maar ik weet niet of dat met kippenvoetjes ook zo is  ;)
Door TMG1961
#1922649
Heb nog nooit wat van de eendenvoetjes af gehaald, heb Pixie nog nooit horen klagen dat de nageltjes te hard waren of dat iets anders er niet aan thuis hoorde.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#1922989
ik denk dat ik toch ook voor de zekerheid de nagels er af ga halen. Ben benieuwd hoe het tzt gaat met het drogen dus wordt vervolgd.....  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door