Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#1899290
Vanmiddag was ik bij de de afdeling Wild en Gevogelte in de Sligro
omdat ik had afgesproken om te kijken hoe de parelhoen karkassen eruit zouden zien.

Helaas de parelhoen had hij niet op voorraad, maar wel wilde eendkarkassen.
Hij liet me de doos zien en ik kon een foto maken om aan andere advies te vragen of dit een voldoende bevleesd karkas is.

Afbeelding

Is dit iets, want de andere karkassen zullen ongeveer van dezelfde kwaliteit zijn.....
En mocht het iets zijn, en ik maandag gebeld word voor de prijzen is het misschien wel iets voor een verzameltopic?
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1899313
Ik kan eigenlijk niet goed zien of er veel of weinig vlees aan zit.
Op het eerste oog lijkt het vrij kaal.
Had hij er niet eentje ontdooit liggen?
Door marjan23
#1899330
Nee helaas, hij had alleen bevroren dozen.
Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan, en vond het er niet slecht uitzien, maar ik heb geen idee hoe je het moet beoordelen.
Maar of het werkelijk geschikt is om te barf-en......dat wou ik dus van jullie weten.
Door evds
#1899393
Lijkt me vrij kaal maar wel goed te voeren. Zou wat mij beterft in de richring van 50 eurocent/kg mogen kosten want is echt slachtafval dat anders afgevoerd moet worden.
Door Daphne&Jayden
#1899410
Hmm....Sligro staat niet bekend om zijn goedkope prijzen voor slachtafval...helaas....heb het daar al eens geprobeerd... :-\
Haaskarkas is daar zoo kaal dat er nauwelijks nog een bouillon van kan trekken.  :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1899415
Over het algemeen zijn de karkassen van de sligro behoorlijk kaaltjes. Deze vind ik er ook niet echt goed bevleesd uitzien. Waar je ook rekening mee moet houden is dat veel honden wilde eend niet te knagen vinden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1899424
evds schreef: Lijkt me vrij kaal maar wel goed te voeren. Zou wat mij beterft in de richring van 50 eurocent/kg mogen kosten want is echt slachtafval dat anders afgevoerd moet worden.
Ik ben bang dat je dat niet gaat redden. Deze dingetjes zijn niet voor de kliko, maar voor de fondjes. Denk dat Ts dan beter eens een doos eendkarkas uit Harderwijk kan zien te bemachtigen.
Door marjan23
#1899431
Kijk, hier heb ik dus wat aan.....
Hierdoor leer ik wat wel en niet geschikt is.

Ik denk dat het geen Sligro word dan ;D
Door smulpaap
#1899465
Als je echt wilde eend wilt gaan voeren dan kan je gerust de wilde eenden van VSE nemen , die heb ik hier ook en die zijn prima bevleest
Door smulpaap
#1899469
Als ze hier weer aan de wilde eend gaan zal ik wel een foto plaatsen , geloof dat ik nu geen foto heb van voorgaande vreetpartijtjes
Door miik
#1899928
smulpaap schreef: Als je echt wilde eend wilt gaan voeren dan kan je gerust de wilde eenden van VSE nemen , die heb ik hier ook en die zijn prima bevleest
Kun je me ook vertellen wat die bij de VSE kosten ? En zijn dat complete wilde eenden of ook karkassen ?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1899977
smulpaap schreef: Als je echt wilde eend wilt gaan voeren dan kan je gerust de wilde eenden van VSE nemen , die heb ik hier ook en die zijn prima bevleest
Heeft VSE wilde eend?
Volgens mij alleen tamme en pekingeend.
ruggen kosten zo'n 70ct en nekken 1,10.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door