Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1899027
Hoi,
Nee, geen zorgen maken, er is niets spectaculairs aan de hand...

Maar, helemaal optimaal gaat het nu ook even niet. Ik vermoed 'virusje' of gewoon iets wat toch verkeerd viel aan eten.

Ze heeft afgelopen nacht binnen gepoept en overgegeven. Niet heel erg rare ontlasting, wel wat dunner dan normaal. Ook vanmorgen toen ik naar mijn werk was weer (alleen gepoept).

Ik heb haar schoongemaakt (aan beide kanten) en het kleed naar de Kliko gedoneerd, dus dat is het punt niet.

Ze toont niet ziek of vervelend, neemt snoep aan, eet gewoon, drinkt gewoon en plast gewoon. Buiten niet gepoept maar goed, als dat binnen al gebeurd is... Ze loopt vrolijk mee buiten, doet daarin als normaal.  Ik zie geen tekenen van "heel erg niet in orde zijn" zeg maar.

Maar, helemaal optimaal is het natuurlijk niet. Ik heb nog een pro-biotica, die gaat ze krijgen. Verder wil ik eigenlijk niet teveel afwijkends doen en maar gewoon doorgaan op de weg die ik had met eten enzo.
Kan ik haar nog iets anders dan pro-biotica geven ter ondersteuning van het maag/darmsysteem? Prodcuten van Groene os?  Ik heb NU niets in huis maar dat kan ik dan natuurlijk kopen / regelen; medpets is er altijd ook nog (in de buurt zijn dit soort supplementen slecht verkrijgbaar...)

Natuurlijk, als dit maandag nog is of als het erger wordt of als er wat anders bijkomt dan gaan we per direct naar een DA. Op dit moment maak ik de inschatting dat dat niet nodig is.

Tips welkom!

Suzanne
Door Suzanne
#1899153
Bummer... zit ik net voor de tv.. had ze net eten gehad.. heeft ze weer een hoopje in huis gelegd...

er zal toch niet wat anders spelen.... ? Ze zal toch niet ineens onzndelijk zijn?  He, bah.. zit me nu dus WEL zorgen te maken ;-(

Suzanne
Door Suzanne
#1899185
nova schreef: hee bah, gebeurt hier overigens ook wel eens een keer hoor.
Niet meteen paniekeren    ;)
LOL en dat zegt ze tegen MIJ?!

Ach... weet je; ik vind het voor haar zo erg; al moet ik 10 x per dag opruimen en schoonmaken; werkelijk het boeit me niet maar ik weet hoe rot zij het ook vind ... althans.. ik vermenselijk het maar weer.

Er zit probiotica nu in, ik heb straks okugest en ik hou haar "scherp" in de gaten!
Ze toont nog steeds niet ziek of wat... maar helemaal lekker KAN ze niet zijn ;-(

Wordt vervolgd...

Suzanne
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1899202
kans op een virusje ....okugest en probiotica doe je al :)
zou het in de gaten houden op etv verhoging en uitdroging , maar voor de rest gewoon eten geven wat je normaal doet
Door Suzanne
#1899715
Dank jullie wel ..

Er zit inmiddels ook Okugest in (met dank aan Carine) en ze deed net weer even haar maffe zelf dus dat zit goed op zich.

Ik hou jullie op de hoogte!

Suzanne
Door Suzanne
#1900230
Vanmorgen weer misgeweest ;-(
Overgegeven en gepoept. Poep zag er nu wel normaal uit. Tijdens de ochtendwwandeling heeft ze het buiten ook nog geprobeerd, te poepen, maar er kwam niets uit.
Ik geef naar natuurlijk nog okugest (dank je Carine!!) en probiotica. Verder is ze haar normale, maffe zelf gelukkig. Gisteren was ze achteraf gezien toch wellicht wat rustiger dan anders, maar ook dat heb ik niet als heel erg ervaren.

Misschien zit ik er mijlenver naast of wil ik iets niet zien ;-(  maar ik hou het er echt op dat het een virusje of "iets verkeerds gegeten" is, juist omdat ik verder geen tekenen van ziek zijn zie. Natuurlijk snap ik dat ze niet in orde is (!!) en hoewel me dat natuurlijk (zeker op haar leeftijd) totaal niet aanstaat geloof ik oprecht niet dat het heel erg mis is met haar.

Als ik ga twijfelen ga ik naar de DA natuurlijk!

Ik hou jullie op de hoogte.

Suzanne
Door Suzanne
#1901147
Hoi,
Binnen is het goed; ze heeft overdag vandaag niets binnen gedaan. Ook buiten niet, maar ja... ze zal wel "leeg" zijn?

Nu is echter ook Tris "aan de dunne" en dat doet mij vermoeden dat het een virusje is ;-)  Ik ben dus "blij" dat Tristan nu ook even niet helemaal lekker is.

We hebben haar wat vaker uitgelaten dan anders maar ze heeft buiten geen aandrang gehad. Vanavond laten we haar wat later uit dan anders en morgenochtend dan maar wat vroeger dan anders. Eventueel slaapt een van ons bij haar beneden.
Boven slapen "durven" we niet voor haar; we moeten haar dan een trap opzeulen en afzeulen. Als ze toch "ineens" ozu moeten halen we dat niet. Bovendien ben ik bang dat ze snachts de trap af zou kukelen.

Ik schat nog steeds in: 'komt goed met frouwke'.

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door