Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1898981
Biche is aan de dunne, niet zo gek na de bevalling, alleen is ze kennelijk ook misselijk, want eten doet ze maar beperkt. Wel de da al gebeld vanmorgen ivm met verhoging, 38.8, maar was normaal voor een teckel en zo kort na de bevalling. Meer zorgelijk vind ik haar eetgedrag, normaal vreet ze alles op. En komt geen ene normale drol uit, allemaal hoopjes bruine drek. Ze was ook zo snel met de nageboortes opeten,  waarschijnlijk daardoor.
Kan ik haar okugest geven? Of liever probiotica. Gr. Ingrid
Door vagebond
#1900970
Ja, ik weet t, maar ik dacht dat ze daar dus ziek van was. Gisteravond liep de koorts op tot 40gr. Dus naar de da, die heeft eerst een foto gemaakt om te bekijken of er nog een pup in zat. Hij kon een plekje niet goed zien, dus nog een echo. Geen pup te zien. Ze vloeit erg. Maar dat was bij haar 1ste nestje ook al, meer dan mijn andere teefjes. Toen geen problemen, nu dus wel. Eerst tolfedine tegen de koorts, na een uur gaf de thermometer 38.9 aan, gelukkig. Nu op de ab en evt. tolfedine om de koorts binnen de perken te houden.
Ze is nu al opgeknapt en heeft 500gram shaweca kkv op godzijdank.
Ik merkte dat ze alleen maar spiervlees en orgaan at, zodra er botjes aan te pas kwamen, hoefde ze niet. Mss heeft ze pijn in d'r bekkie of zo? Dit eet ze makkelijker, nog niet echt vreten, maar er gaat in ieder geval wat in.
Geef nu ook maar probiotica, wat een drama zeg. Hopelijk gaan we de goede kant op nu. Baal van de medicatie, maar zonder was ik mijn Biche kwijtgeraakt. Ze was er erg aan toe, ik was blij dat we in de wachtkamer zaten bij de da. Jee, wat een zware ademhaling had ze. Ze was tuurlijk heel lief daar en makkelijk, eenmaal thuis de puppies gedronken, viel ze in een diepe slaap. Het komt allemaal goed nu. Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1902565
Oh jee, heftig zeg :(. Hoe is het nu met haar? Zolang ze melk geeft, moet ze ook vleesbot eten dus als ze dat niet eet middels haar gewone zelf samengestelde voer, moet je het gemalen geven of inderdaad KVV geven.

Sterkte. Ik hoop dat ze weer helemaal beter is!
Door vagebond
#1904675
Nou het gaat beter hier hoor, wie ik ooit nog hoor zeggen, fok een nestje voor de lol....... :-\
Ze eet die shaweca, als ik t zo goed schrijf, sinds gister ook een eendennek weer, alleen de helft ervan verstopte ze onder de hortensia....
Vanmiddag had ze 38.2, dus ik hoop nu echt dat het eind eraan zit te komen. Ze kwispelt ook weer vrolijk, geef haar nu zo'n 6x per dag eten. Vandaag kippenbout erbij, voor vanavond weer kwartel eruitgehaald. Dat samen met de kkv moet gaan lukken. Pups zijn rustig, dus tevreden. Biche geef ik elke dag wel probiotica en de levertraan. De geitenjoghurt met honing hoeft ze nog niet, ik vind t zelf trouwens heel erg lekker.
Volgens de da behoort synolox tot een voor de puppies minder gevaarlijke ab.
Groetjes Ingrid
Door Lizzy
#1905198
vagebond schreef: Nou het gaat beter hier hoor, wie ik ooit nog hoor zeggen, fok een nestje voor de lol....... :-\
Ze eet die shaweca, als ik t zo goed schrijf, sinds gister ook een eendennek weer, alleen de helft ervan verstopte ze onder de hortensia....
Vanmiddag had ze 38.2, dus ik hoop nu echt dat het eind eraan zit te komen. Ze kwispelt ook weer vrolijk, geef haar nu zo'n 6x per dag eten. Vandaag kippenbout erbij, voor vanavond weer kwartel eruitgehaald. Dat samen met de kkv moet gaan lukken. Pups zijn rustig, dus tevreden. Biche geef ik elke dag wel probiotica en de levertraan. De geitenjoghurt met honing hoeft ze nog niet, ik vind t zelf trouwens heel erg lekker.
Volgens de da behoort synolox tot een voor de puppies minder gevaarlijke ab.
Groetjes Ingrid
Mag ik vragen waarom je levertraan geeft? Als jouw hond een compleet voer eet (ik weet niet of Shaweca dat is), dan zit daar al voldoende vitamine A en D in.

Nee, een nestje fokken kan je heeeeeel wat vreselijke zorgen bezorgen :-X. Sterkte met alles!
Door vagebond
#1905396
Ehh, staat in het barfmenu voor drachtige en net bevallen honden. Geldt natuurlijk alleen voor zelf samengesteld voer? Weer niet goed gelezen dus. Ik dacht dat die Ian bedoelde: elke zogende teef.....
Ga zo ff lezen weer.
Net zag ik allemaal groene klodders uit de vulva komen, dus het komt er allemaal uit gelukkig. Zou ik haar wel mee kunnen nemen met de andere teckels om te wandelen? Vanmorgen stond ze ook te kwispelen en wilde ze mee, maar ik durfde nog niet. Da zei net dat ze best mee mag. Groetjes Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door