Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Axel*
#1898441
De Duitse herder van mijn ouders had een tijd gelezen pyodermie. Hij at al 5 jaar duck, en omdat aangeraden werd over te schakelen naar een granenvrije variant heb ik hen sinds een aantal maanden carnibest diabetes laten geven. Met name aan eend diabetes was goed te komen. Sinds 2 weken krijgt hij nu lam diabetes en hij heeft om de paar dagen last van wat slappere gele ontlasting (mijn pa noemt het diarree  ::)) pa maakt zich mega zorgen, ik heb hem aangeraden dan eens en bloedonderzoek te laten doen.
Maar nu vertellen e verkooppunten van carnibest dat de diabetes variant alleen voor honden met diabetes is en bij navraag aan Bunschoten, bevestigen zij dit. Zij vinden dat honden een beetje rijst nodig hebben  :-\
Iemand een tip? Verder de diabetes variant geven (waar ik voor zou kiezen) of toch naar normale niet-granenvrije carnibest (wat mijns insziens dan niet positief zal werken op de pyodermie-gevoeligheid) Hond is verder helemaal ok trouwens.

*edit*
net eff zoekfunctie gebruikt waarbij te lezen is dat rijst niet nodig is.
Dus vereenvoudig ik mijn vraag:

carnibest diabetes voor een hond zonder diabetes ja of nee ?  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door *Axel* op vr 14 jan 2011, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#1898479
Ik heb ook wel eens de diabetes versie gegeven en ik heb echt geen hond met diabetes. Je hebt veel soorten KVV's bijvoorbeeld van Haaksbarf, daar zitten totaal geen granen in. Je moet deze alleen wel met meer verschillende soorten vlees afwisselen, dan kan je niet bijv. alleen maar Eend gaan geven. Dit moet je dan met minimaal 4 of 6 soorten gaan afwisselen, maar zoveel verschillende soorten hebben ze ook wel :)
Je zou dus best een andere kvv kunnen gaan voeren die niet compleet is. Daar zitten geen granen in. (Behalve met kip moet je wel uitkijken, hier kunnen granen inzitten omdat daar magen in verwerkt zitten.
Door *Axel*
#1898706
[quote="charmed"]
Ik heb ook wel eens de diabetes versie gegeven en ik heb echt geen hond met diabetes. Je hebt veel soorten KVV's bijvoorbeeld van Haaksbarf, daar zitten totaal geen granen in. Je moet deze alleen wel met meer verschillende soorten vlees afwisselen, dan kan je niet bijv. alleen maar Eend gaan geven. Dit moet je dan met minimaal 4 of 6 soorten gaan afwisselen, maar zoveel verschillende soorten hebben ze ook wel :)
Je zou dus best een andere kvv kunnen gaan voeren die niet compleet is. Daar zitten geen granen in. (Behalve met kip moet je wel uitkijken, hier kunnen granen inzitten omdat daar magen in verwerkt zitten.
[/quote]

Mijn ouders hebben geen verstand van gezonde voeding, en ze willen zo eenvoudig mogelijk voeren. Ik heb dus een 100% kompleet kvv nodig, en dan van 1 merk.
Ik wil Tasco granenvrij geven omdat ik hoop dat daardoor de kans op pyodermie-herval kleiner is.

Wat als ik nu de diabetes variant 4 dagen in de week geef en dan 3 dagen een andere complete variant?
Door *Flip*
#1898734
Haaksbarf is net zo gemakkelijk als carnibest, als ze van carnibest verschillende smaakjes kunnen geven moet dat met haaksbarf ook wel lukken  ;)
je hebt: - HAAKS BARF Rund, Kip, Geit, Paard, Lam, Konijn, Zalm en Eend.

(edit: er ging ff iets fout, 4 poten en een dikke staart  ::) )

De kip kan je ivm de granen dan beter weg laten. Verpakkingen gaan van 250gr - 1kg. De verschillende smaken zijn dus prima per dag of 3 dagen te wisselen.
Als je over 1 maand 5-6 soorten voert zit je helemaal goed.

Als de dunne ontlasting enkel komt door de Lamsvariant dan laat je die gewoon weg, houd er dan wel rekening mee dat de hond last kan krijgen van de granen in de niet diabetes. Bij carnibest zit daar rijst in.
Laatst gewijzigd door *Flip* op vr 14 jan 2011, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vitess
#1899964
Lam Diabetes alleen voor honden met diabetes? Ik hoor iets nieuws. Het is met name geschikt voor honden met diabetes, maar honden die dit niet hebben kunnen het ook prima eten hoor.
Door *Axel*
#1901912
Ja kijk, dat is nou het probleem. De een zegt carnibest diabetes alleen aan honden MET diabetes geven en volgens de ander kan je het ook gewoon aan een hond die niet ziek is geven  :-\
Ik ga eens even kijken wat ik in de buurt aan Haaksbarf kan vinden.
Bedankt voor de info!
Door MirandaK
#1902346
Ik zou niet zo stressen hoor, het enige verschil is toch de rijst? Als je de hond ook een ander merk KVV kan geven zonder rijst, dan kan de diabetes toch ook?

Ik zou de gelige ontlasting aan de lam wijten en die eens even een paar weken niet geven. Op de eend deed je hond het toch prima?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1903067
[quote="*Axel*"]
carnibest diabetes voor een hond zonder diabetes ja of nee ?  :biggrin2:
[/quote]

Ja  :) mijn hond heeft zo ongeveer 2 jaar Carnibest Natuurvoer Diabetes gegeten en hij heeft geen diabetes maar krijgt wel jeuk van granen en rijst.
Vandaar dat ik toendertijd gekozen heb voor de Diabetes variant.
Kjell krijgt ook lichtere ontlasting van lam, het is behoorlijk vet vlees. Dat kan ook de zachtere ontlasting verklaren.
Kan je toevallig ook niet aan de Natuurvoer Diabetes variant komen? Anders zou ik de eend diab. en natuurvoer diab. gewoon afwisselen.
En je zou daar inderdaad ook nog bijvoorbeeld Haaksbarf bij kunnen geven, maar die zijn als je maar 1 smaak voert niet compleet dus let dan op de afwisseling.
Van Carnibest zou je in theorie 1 smaak mogen voeren (door de pre-mix die het compleet maakt). Al is afwisseling zonder meer erg goed.
Door ~anna~
#1903427
Dan bestaat er ook nog Tinlo, dat is graanvrij, er zijn best al heel veel verkooppunten.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 17 jan 2011, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#1906156
Ik vond het eerst ook een eng idee, maar het "enige verschil"is dat er dacht ik een andere groentemix-achtige inzat en dat er geen rijst in zit, in de diabetis-variant.

Het is dus voor alle honden geschikt (tenzij ze net verkeerd reageren op 1 van de ingredienten) maar het is dus niet zo dat er iets inzit wat specifiek voor diabetes is; geen medicijn-achtig iets ofzo.

Suzanne
Door *Axel*
#1909531
Thanks voor de tips, en idd, ik was ook overtuigd dat de diabetes-variant ook voor honden zonder diabetes kompleet en goed is.
Mijn pa heeft vorige zondag de lam-diabetes omgewisseld voor gewone natuurvoer (ze hadde niks anders op voorraad), omdat de hond de hele garage ondergek*kt had  :puke:
Het werd direkt vaster, maar nog niet zoals het hoort. Dus gelijk de natuur-diabetes weer besteld.
Maar mijn vraag is in elk geval beantwoord :-)
Dank jullie wel  :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door