Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jannette
#1898634
Iemand ervaring met Regurgitatie? Slokdarm afwijking. Ik denk dat dit het probleem is bij Jaimy. De DA wil dit niet onderzoeken, want volgens haar is Jaimy daar te jong voor. Hij moet van de DA 6 weken hypoallergeen brok gaan eten. Dat wil ik dus niet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1898644
Regurgiteren is een sjiek woord voor het opgeven van inhoud uit de maag of slokdarm. Het wil niet zeggen dat er per definitie een slokdarmafwijking is, je ziet het ook wel eens bij dieren die erg schrokken. Het kan een symptoom zijn bij bv een verwijde slokdarm (mega-oesophagus). Maar het is dus een symptoom van afwijkingen aan slokdarm of maag en geen ziekte.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jouw hond hypoallergene brokken moet eten. Ik zie geen verband tussen regurgiteren en voedselallergie. Ik zou een foto laten maken.
Door jannette
#1898678
Ik vroeg ook of er een foto gemaakt kon worden. Eerst 6 weken brok, dan wil zij pas verder gaan kijken.
Door *Flip*
#1898693
jannette schreef: Ik vroeg ook of er een foto gemaakt kon worden. Eerst 6 weken brok, dan wil zij pas verder gaan kijken.
en wiens hond is het :-X

Weet ze dat je vers voert? Wat is haar ervaring hiermee? Kan ze uitleggen waarom zij denkt dat brokken helpen? Ik zal haar toch vragen of zij haar standpunt toe zou willen lichten en ook naar jouw visie op vers wil luisteren. Kom je er dan nog niet uit, andere DA?!
Door jannette
#1898806
Inderdaad het is mijn hond. Ik heb verteld dat ik kvv geef, maar zij bleef bij haar standpunt. Eerst 6 weken die brok en daarna wilde zij wel weer verder kijken. Zij wil eerst uitsluiten dat het geen allergie is. Terwijl Jaimy een allergie test heeft gehad. Hij is allergisch voor rund,kip,gluten en tarwe en ja wat zit er in die brok. GEVOGELTE
Een ander DA is voor mij moeilijk. Ik kan geen auto rijden en hier in de dierenkliniek zijn verschillende Dierenartsen en wijken niet van haar advies af. Hij heeft vandaag trouwens nog niet gespuugd. Heb zijn kvv heel fijn gemaakt en hem schuins en gestrekt laten eten. Moet niet vragen hoe ;D Was geen gezicht, oren omhoog gebonden en gestrekt eten :D. Daarna nog 5 minuten laten zitten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1899018
hannabelgje schreef: Ik zou eerder grotere stukken geven zodat het minder vlug naar binnen gaat. Maar ik ben geen DA.
Dat ligt er aan waarom de hond regurgiteert. Als er sprake is van een verwijde slokdarm dan wil je juist iets wat makkelijk de maag in glijdt.
Door yvette_van_alert
#1899022
Ik heb een hond die ook elke keer zijn eten weer terugaf. Op de trap laten eten. Voorpoten op trede 1 voerbak op trede 3. dat hielp bij deze hond afdoende.
Door Alba
#1899060
Ik zou die mevrouw toch echt laten zitten met 'r brokken en zou zeker een foto willen laten maken. Yvette's tip zou misschien ook al een stuk kunnen helpen!
Door hannabelgje
#1899314
Ik zou op zoek gaan naar een andere DA. Is er niemand te vinden die taxi wil spelen? De dierenambulance brengt ook mensen met huisdier naar de DA.
Door pallas
#1900206
hannabelgje schreef: Ik zou op zoek gaan naar een andere DA. Is er niemand te vinden die taxi wil spelen? De dierenambulance brengt ook mensen met huisdier naar de DA.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Gewoon een andere d.a. opzoeken en een foto laten maken.
En anders een oproepje plaatsen in de bar, welllicht heb je een mede barfer in de buurt die je kan brengen?
Door jannette
#1904700
Maandag middag afspraak met  de DA. Ik staat er op dat zij verder onderzoek moet doen.
Ik heb voor Jaimy een klein keukentrapje gekocht. Zijn voorpootjes op de onderste tree en dan zijn bakje op de volgende tree. Dit doe ik nu al sinds vrijdag en hij heeft nog niet gespuugd. :)
Door inni
#1904770
Hopelijk heb je met deze manier van voeren een oplossing voor 't probleem gevonden. ;)
Door jannette
#1905071
Hoop ook dat het goedzal blijven gaan. Ik kreeg ook van iemand een tip om probiotica te geven. In het begin heb ik dat ook gedaan, maar had het idee dat het bij Jaimy niet goed ging. Ik gebruikte toen een drankje.?? Wil het best weer proberen, maar welk merk kan ik dan het beste gebuiken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door