Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#1898461
Gisteren bij de da geweest met Sil omdat hij al een paar dagen overgeeft en aan de diaree is.
Volgens de da is het een maag-/darm virus.
Wat me meer zorgen baard is dat ze een vergrote prostaat voelde.
Dit kan komen door de geirriteerde darm maar het is ook een bekend probleem bij niet gecastreerde,
wat oudere reuen.
Sil is in oktober 6 jaar geworden en er is tot nu toe geen enkele reden geweest om te overwegen om hem te laten castreren.
Met een vergrote prostaat zou dit misschien wel moeten.  :( (of chemisch castreren??)
Nu las ik dat er ook 1 x per halfjaar een kuur met Ypozone/Ypozane ?? gegeven kan worden om de vergroting
tegen te gaan.
Heeft er misschien iemand ervaring mee en kun je me daar iets over vertellen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1898547
Nog niet echt oud natuurlijk :-\

Als hij daadwerkelijk last krijgt van een vergrote prostaat...en dat zie je vaak aan de ontlasting die er als platte reep uitkomt omdat de prostaat de darm dichtdrukt, dan zijn rigoureuze maatregelen wel noodzakelijk. Een chemische castratie zal slechts tijdelijk uitkomst bieden, als het al lang genoeg werkt daarvoor.  Met de genoemde medicijnen heb ik geen ervaring. Heb wel ooit een oude reu laten castreren die dus platte drollen produceerde en bij hem was dat probleem dus voor eens en altijd verholpen.
Door smulpaap
#1899493
Wij hebben het met onze vorige Hollandse Herder reu ook gehad . Hij begon bloed te plassen en had ook de z.g platte drollen . en de ingreep heeft er bij hem ook voor gezorgd dat hij opknapte .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door