Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1835997
hebben meer katten daar last van? Misschien ivm de koud?
Hier is het van kleine 200gr/dag naar ruim 250gr/dag en als meneer de kans krijgt wordt het nog veel meer. Zaterdag had ik hem 's morgens (8u) een jumbokwartel (>300gram) gegeven, gevuld met 20 gr kippenlever en 1 -hartje, omdat ik niet wist hoe laat ik die avond thuis zou komen. 's Middags rond 16u belde meneer Pammie, wat er voor Flip op het avondmenu stond, want hij kon niets vinden  :o
Flip was van de zomer erg slank/bijna mager, maar wilde toen niet meer eten. Nu is hij in korte tijd goed op gewicht gekomen, wel nog steeds slank! Moet ik hem maar laten eten wat hij wilt of toch een max. instellen?
Overdag is hij buiten, maar 's nachts houd ik hem binnen. Hij is een Maine Coon x (NBK x ??), 5.2kg, 1jr en 4mnd jong.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1836007
overdag is het ook niet warm en hij zal een aardig gebied afstruinen. daar krijgt een poes honger van, dus dat valt wel te verklaren. als je het niet helemaal vertrouwt, kan je hem eens ontwormen. van wormen krijgt een poes ook veel honger zonder noemenswaardig veel aan te komen in vergelijking met wat er naar binnen gaat.
Door flin
#1836500
...of kwartel is super-lekker natuurlijk!

'k 'meet' hier in de regel over 3 dagen wat er gemiddeld naar binnen gaat,

en neej,
dat verschilt niet met 's zomers, alleen veranderen de "ík-heb-honger" momenten wat  :)
Door *Flip*
#1898380
kwartel is zowieso heul errug lekker! Net als haas, ree/hert, wild konijn, duif, kip, eend, parelhoen, paard, lam, rund.... ;D

Kan het zijn dat hij groeispurt(jes) heeft? Hij is nu 1,5jr en zal groeien tot ongv 4jr. Volgens mij krijgt hij wel steeds meer body, meer bespiering over zijn rug en heupen maakt volgens mij dat het allemaal iets minder uitsteekt en minder slungelig oogt. Hij heeft nog een stuk huid over, ongeveer een handje vol, dus er is nog plek om te groeien :biggrin2:

of ik voer altijd iets te weinig dat hij plots heel veel trek heeft, maar soms eet hij ook een dag bijna niets (zelden hoor!).
Meestal gaat er rond de 200-250gr per dag doorheen (Flip is 5kg), maar nu al 2 dagen 'iets' meer: goed bevleesde delen haas en wild konijn, hele duif, hele jumbo kwartel die ik volprop met kippenhart en een konijnenlever (gisteravond een gevulde kwartel van bijna 300gr weg gewerkt) en gemalen haas. Samen ruim 1kg in 2 dagen :o. Hij is net vol overgave begonnen aan een kippenrug...

Ik maak me geen zorgen ofzo hoor, want hij geeft de indruk erg tevreden te zijn met zijn leventje en ik vind dat hij er goed uit ziet. Zolang de 'vreetbuien' niet langer dan een paar dagen duren kan het vast geen kwaad.

@koekie; voor de zekerheid had ik hem ontwormd, maar denk niet dat dat het was.
Laatst gewijzigd door *Flip* op vr 14 jan 2011, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door