Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1896649
Theemuts heeft opeens een grote plek op haar rug (lijkt iets anders als een hotspot, is droog, maar kan ook zijn dat het nog net niet nat is). Theemuts heeft 2x een hotspot gehad wat helemaal uit liep op een ramp door haar huidbacterie. Heb helemaal kaalgeknipt, randje niet aangetaste huid ook kaal. Gereinigd met hydrocaltinctuur en heb er groene leem opgedaan. Kan dit de hele nacht blijven zitten? Of moet ik voor de zekerheid mijn wekker zetten en bv vannacht nog een keer nieuw opdoen?.

Ik duim dat het nu niet uit de hand loopt, met de levertumor lijkt een kuur stevige ab mij niet echt handig, de 2x met de hotspot waren meerdere kuren nodig om het te genezen.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1898291
Hoe is het met de plek?
Voor een hotspot gebruik ik Stop'nItch  van Summerwinds.
Werkt perfect. Je spuit het op de hotspot. Ik denk dat het ietsje bijt. Het eerste moment kijkt Boris even achterom, maar dat kan ook komen omdat het koud is.
Het stopt de jeuk en zorgt ervoor dat hij er verder vanaf blijft. Vaak hoef ik maar 1 keer te spuiten.
Zodra er 1 vlo in de buurt is krijgt Boris een hotspot, gelukkig niet vaak, maar wel te vaak. Denk zo'n 2 a 3 x per jaar.
Gebruikersavatar
Door kira
#1898510
Ik denk dat het geen hotspot is. De huid was heel vurig rood (kapotte bloedvaatjes? wat wel zou passen denk ik bij een levertumor). Gisteren de groene leem er afgewassen, het was nu licht roze, heb wel nog weer leem opgedaan, die moet er dan nog weer af. De 2x dat Theemutsie een hotspot had was een ramp, maar deze plek is dus helemaal niet nat of wat etterig (wat volgens mij wel het kenmerk van een spot is). Of wellicht komt dat omdat de leem haar werk zo snel heeft gedaan nu dat het niet nat is.
Omdat het er nu goed uitziet, gaan we niet naar de dierenarts toe (wat ook verder op het moment al lastig is, dan moet ik weer iemand regelen). Ik ben de hele tijd bij haar, dus kan ook goed opletten of ze er niet aankomt. En dan maar duimen dat het niet weer erger wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door