Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fransbulletje
#1891454
Mijn drie franse bullen eten Carnibest, de oudste eten natuur afgewisseld met kip en lam en de jongste krijgt de aktief variant. Hij is nu 1,5 jaar oud en begint wat minder goed te eten van de aktief. s'Morgens wil hij vaak niets haalt echt zijn neus er voor op, s'middags eet hij zijn bak prima leeg.
Ik zou wel eens wat willen gaan afwisselen met een andere merk en nu kwam ik hier Darf tegen. Heb eens even wat gezocht hier op het forum wat daarover geschreven is maar dat is allemaal al van wat langer geleden.
Als ik op hun website leest ziet het er voor mij wel goed uit, ook geen rijst zoals wel in Carnibest zit en biologisch. Geen premix toegevoegd want het is compleet zoals het is. Vorig jaar heb ik dus de naturis geprobeerd en dat was geen succes, jeuk, ooronsteking en kapotte neusplooien. Ik ben dan ook best voorzichtig om wat anders te proberen maar denk zelf dat het bij naturis gelegen heeft aan hun toevoegingen. Omdat aan Darf niets is toegevoegd zou ik dat wel eens willen proberen.
Wie van jullie heeft ervaringen met Darf en wat vinden jullie van de samenstelling van Darf, is dit goed compleet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1891459
Waarom geef je niet gewoon de "Natuur" ipv de "Aktief".

Afwisseling met ander merk is natuurlijk ook prima :)  Geen ervaring met darf hier :)
Door Parelridder
#1891552
Ik heb sinds aug. 2010 ervaring met Darf. Ik geef voornamelijk de Aktief (5 diersoorten) en soms ook de Eko.
Ik ben ontzettend tevreden over deze KVV en Merel & Maartje ook :)
't Ziet er super goed uit, ruikt lekker, 't recept is bekend en er is een chemische analyse van gemaakt.
Het is een mooie complete voeding, volgens de geadviseerde verhoudingen op dit forum.

De Aktief:
50% biologische kip en eenden karkassen (vlees bot verhouding 50-50)
15% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
  5% biologische lams- en  rund  long en lamspens
10% biologische groenten (mix van seizoensgroenten)
  5% biologisch rund hart
  5% biologische rund lever & nieren

De Eko:
•50% biologische kipkarkassen (vlees bot verhouding 50-50)
•10% biologisch rund spiervlees
•10% biologisch lams en geitenvlees
•10% biologische lamslong en lamspens
•10% biologische groenten
•5%  biologisch runderhart
•5%  biologische runder nieren
Door fransbulletje
#1891571
[quote="Angelique"]
Waarom geef je niet gewoon de "Natuur" ipv de "Aktief".

Afwisseling met ander merk is natuurlijk ook prima :)  Geen ervaring met darf hier :)
[/quote]

Ik ben overgestapt een aantal maanden geleden op de aktief voor hem omdat hij wat voller moest worden en ontzettend veel energie heeft. Hij doet het op de aktief ook beter dan op de natuur en de lam en kip, ontlasting is beter en minder. Heb zelf het idee dat hij het gewoon een beetje zat wordt, het is nogal een eigenwijsje:-)
Heb ook al gedacht om hem half natuur/ half aktief te geven en kijken hoe dat gaat of over naar de natuur en dan drie dagen in de week ( 1 kg) de aktief. Maar afwisseling is ook wel goed en na wat rondkijken bij verschillende merken kwam ik uit bij Darf.
Door fransbulletje
#1891582
Ludmilla, dank je wel voor je reactie. Klinkt goed jouw ervaring met Darf en inderdaad de verhoudingen zijn gewoon goed.
Ook de verschillende soorten vlees en het feit dat er geen rijst inzit vond ik wel belangrijk.
Door Linda_Bonbon
#1892150
[quote="fransbulletje"]
Ik ben overgestapt een aantal maanden geleden op de aktief voor hem omdat hij wat voller moest worden en ontzettend veel energie heeft. [/quote]

Is de aktief versie niet juist voor honden die veel verbranden doordat ze veel sporten en dergelijke? Krijgt de hond dan dus juist niet nóg meer energie als je hem de aktief variant geeft? Of bedoel je dat de hond veel energie heeft, daardoor heel actief is, en dat je hem door zijn activiteit de aktief variant geeft? (als je me nog begrijpt ;))
Door fransbulletje
#1892187
Hugo is gewoon een hele aktieve jonge hond en voor een bulldog mocht hij wat meer body hebben. Hij bleef wat smalletjes en daarom de overstap naar de aktief. Hij zit nu goed op zijn gewicht, bouw is ook goed maar weet ook dat als ik minder hij weer smaller wordt. Hij verbruikt gewoon veel, wandelen iedere dag bijna een uur en het is een bezig manneke.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1892480
Ik vind het prima kvv, heb het niet lang gegeven, want ben vrij snel overgestapt op barf. Daisy vond het lekker en ik vond de 250 grams blokjes erg handig, want Daisy eet 125 gram per dag. Dat het biologisch is en zonder premix compleet is vind het belangrijkste.
Door fransbulletje
#1892899
Woensdagmiddag ga ik Darf Eco en Aktief op halen van beide 5 kg om eens te proberen.
Ben heel benieuwd wat de heren er van vinden.
Bedankt voor jullie reactie's.
Door fransbulletje
#1897370
Gisteren het vlees opgehaald en vanmorgen heeft Hugo met veel smaak zijn bak leeggegeten. Ik vind het er erg mooi uitzien en heel fris ruiken. Tja nu even afwachten hoe het er weer uitkomt:-)
Door ellyE
#1898176
hoi
is het vlees van Darf heel fijn gemalen of ook wel grote stukken? de site ziet er prima uit, ik ontdekte een verkoop adres dicht in de buurt, dus ik ga  morgen eens bellen
Door fransbulletje
#1898513
Het is niet zo'n fijn gemalen prak, je ziet heel duidelijk verschillende stukjes, bot , vlees, groente. Ik vind het er heel mooi uit zien , geef ook Carnibest en dat ziet er ook goed uit. Hugo heeft vanmorgen weer met veel smaak zijn bak leeggegeten, kwam er zijn bed voor uit:-) Vanmorgen ook gepoept was maar heel weinig maar mooie stevige keutel. Hij keek zelf achterom met zoiets van is dat alles:-)
Door fransbulletje
#1900519
Hugo heeft nu 2 dagen de Darf aktief gegeten en at het met veel smaak en het kwam er ook in keurige drolletjes uit. Na twee dagen kun je er natuurlijk weinig van zeggen maar ben er tevreden over. Ik wissel het nu af met de Carnibest aktief want die moet ook op maar je had die kop vanmorgen moeten zien toen hij in zijn bak keek. Hij heeft wel gegeten maar ging niet van harte:-) Als de CB aktief op is gaat hij over op de Darf aktief omdat dit makkelijker is met de portie's hij doet te lang met een kg CB en dat hakken en snijden van die rollen vind ik verschrikkelijk. Morgen krijgen de andere twee bullen een dagje de Darf eco, kijken wat zij er van vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door