Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#189716
Sinds een paar dagen is de rechterkant van dos zn lippen heel erg droog.. Soms komen er dan echt vellen oude huid vanaf en ook zie je duidelijk dat het vel daar gebarsten is. Aan de linkerlip is niks te zien.. dat ziet er mooi uit en is ook niet droog. Het is niet de hele lip maar alleen het gedeelte bij zn mondhoeken. Ook vind hij het vervelend als je eraan komt.

Weet iemand wat dit is ?? en wat ik eraan kan doen ??
Door Peet
#189725
Tunja heeft ook zoiets, Lupa dacht eerst dat het een lichte eczeem oid was. maar ze heeft er geen last van en het wordt ook niet groter, dus ik laat het maar zo.

Beau heeft ook droge mondhoeken en een droge neus, maar dat schijnt ook leeftijd te zijn.
Maar dat lijkt me bij Dos sterk......
Door Eidos
#189740
Ja dat lijkt me ook sterk... hij is pas 2,5 jaar :-\.. Bij dos word het ook niet groter... dus eczeem lijkt het me ook niet ....
Door Peet
#189743
Het is lastig om er iets op te smeren, want dat likken ze er zo weer af. Misschien iets meer visolie geven?
Door karray
#189749
Kan ie niet in contact zijn gekomen met iets heets of iets bijtend of gewoon iets waar hij allergisch voor is????
Gebruikersavatar
Door Binno
#189757
Shiba, onze labrador van bijna 12, heeft op dit ogenblik ook een erg droge neus, alleen aan één kant ook, en ook een beetje gebarsten. Hij had dat voor de zomer ook, maar dat is weer over gegaan, maar nu begint het dus weer terug. :-\
Ik had er eerst uiercreme opgesmeerd, nu probeer ik met calendulazalf, maar eigenlijk weet ik gewoon niet wat ik eraan moet doen. :-\ En ja, hij likt het er natuurlijk bijna allemaal weer af. Ik geef hem nu ook maar wat meer zalmolie dan gewoonlijk. Ben benieuwd... Ik vraag me ook wel af wat de oorzaak is. ???

Bij Dos kan het idd zeker de leeftijd niet zijn! ;)
Door Eidos
#189766
[quote="karray"]
Kan ie niet in contact zijn gekomen met iets heets of iets bijtend of gewoon iets waar hij allergisch voor is????
[/quote]

Iets heets of bijtends kan het niet zijn... Ik maak hier mn huis schoon met groene zeep ( de vloeren en de lage dingen zodat mocht 1 van de beesten daarvan likken ze niet allemaal zwaar chemische rotzooi binnen krijgen ) en ik heb nooit hete dingen in de buurt van de beesten ( geen hitte en ook geen hete gerechten ;D ).

Ik zou niet weten of dos ergens allergisch voor is ... Maar als dat zo zou zijn zou toch ook de andere kant zo geirriteerd moeten zijn ???
Door karray
#189770
[quote="Eidos"]
[quote="karray"]
Kan ie niet in contact zijn gekomen met iets heets of iets bijtend of gewoon iets waar hij allergisch voor is????
[/quote]

Iets heets of bijtends kan het niet zijn... Ik maak hier mn huis schoon met groene zeep ( de vloeren en de lage dingen zodat mocht 1 van de beesten daarvan likken ze niet allemaal zwaar chemische rotzooi binnen krijgen ) en ik heb nooit hete dingen in de buurt van de beesten ( geen hitte en ook geen hete gerechten ;D ).

Ik zou niet weten of dos ergens allergisch voor is ... Maar als dat zo zou zijn zou toch ook de andere kant zo geirriteerd moeten zijn ???
[/quote]


Dat hoeft niet toch?
Mijn honden schuiven wel vaker met 1 kant van hun snuit in iets(meestal viezigheid ;D)

Als er toevallig net dat is wat irritatie kan geven is???
Ik vind het juist zo vreemd dat het 1 kant is, daarom zit ik te denken dat ie juist met die anderen kant in contact is geweest met iets waar hij allergisch op reageert
Laatst gewijzigd door karray op wo 20 okt 2004, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#189777
Werken zijn speekselklieren aan die kant nog wel goed? Heeft hij misschien een speekselklierverstopping zodat die kant een beetje uitdroogt? Wat gebeurd er als je hem iets heel zuurs te eten geeft? Wordt dan zijn bek helemaal nat? Maakt hij veel/weinig speeksel aan? Als je hem iets heel lekkers voor z'n neus houdt, speekselt hij dan aan 1 of 2 kanten? (slierten slijm).
Door Eidos
#189795
[quote="Lizzy"]
Werken zijn speekselklieren aan die kant nog wel goed? Heeft hij misschien een speekselklierverstopping zodat die kant een beetje uitdroogt? Wat gebeurd er als je hem iets heel zuurs te eten geeft? Wordt dan zijn bek helemaal nat? Maakt hij veel/weinig speeksel aan? Als je hem iets heel lekkers voor z'n neus houdt, speekselt hij dan aan 1 of 2 kanten? (slierten slijm).
[/quote]

Nou slierten slijm kwijlt hij nooit ;)... Schooien doet hij heel netjes :P ;D. Het is me niet opgevallen dat hij aan die kant minder speeksel aanmaakt.. Zijn hele bek word nat tijdens het eten. Hij heeft wel af en toe last van een druppelneus.. Dit is vooral wanneer hij het warm heeft.
Door Peet
#189798
Hahaha....Ze lijken echt op elkaar, die 2 van ons. Beau heeft ook regelmatig een druppelneus!

Trouwens, Beau kwijlt ook niet, Afbeelding hooguit verliest hij wat druppels uit zijn wangzak....Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peet op wo 20 okt 2004, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#189805
Hahahahahhahaha. Dos kwijlt alleen als hij fruit krijgt ;D Daar is ie echt dol op en dat is ook echt het enige waarvoor hij kwijlt... Als hij dan al 1 of 2 stukkies fruit heeft gehad en hij moet te lang wachten op de volgende dan hangen inderdaad de slierten uit zn bekkie ;D... Maar verder kwijlt hij nooit ;D
Door Eidos
#189923
Niemand die weet wat het kan zijn en weet wat ik eraan kan doen om hem er vanaf te helpen ??? Het doet hem niet echt pijn ofzo, maar heeft er toch wel last van ... Als je hem aan die kant van zn koppie aait en je komt te dichtbij zn lip dan draait hij zn koppie weg, wat dus voor mij genoeg zegt. Dos is geen aansteller en laat vrijwel nooit pijn zien... Dus door dit soort kleine tekenen is het mij duidelijk dat het niet prettig voelt voor hem en ik zou hem hier graag bij willen helpen.
Door Lizzy
#189950
Eidos schreef: Niemand die weet wat het kan zijn en weet wat ik eraan kan doen om hem er vanaf te helpen ??? Het doet hem niet echt pijn ofzo, maar heeft er toch wel last van ... Als je hem aan die kant van zn koppie aait en je komt te dichtbij zn lip dan draait hij zn koppie weg, wat dus voor mij genoeg zegt. Dos is geen aansteller en laat vrijwel nooit pijn zien... Dus door dit soort kleine tekenen is het mij duidelijk dat het niet prettig voelt voor hem en ik zou hem hier graag bij willen helpen.
Je zegt dat hij niet kwijlt voor lekkere hapjes, maar dat is nog geen bewijs natuurlijk dat zijn speekselklieren niet verstopt zitten ;). Ik zou even bij de DA langs gaan, als ik jou was.
Door Eidos
#190232
Hmmz... ja misschien moet ik dat dan maar doen ja ... Ben een beetje afgekickt van DA na alles wat ze in mn hond hebben gespoten en mee hebben gegeven zonder echt het probleem te zoeken... Als het echt nodig is ga ik natuurlijk !!! Maar had het idee dat dit met een homeophatisch middeltje wel op te lossen zou zijn...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door