Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#1897588
Tess heeft net een groot stuk bot gehad en ik denk dat ze het te groot naar binnen heeft gewerkt.
nu loopt ze te kotsen( er komt slijm uit) loopt heel erg te hijgen en heeft het moeilijk
wat moet ik doen?
Door nienk
#1897601
- bek open trekken en kijken/voelen of je iets ziet

- Heimlich (op zijn kop hangend of staand, ligt er aan hoe groot de woef is)

- als het botje er niet uit komt, maar ze niet meer raar doet en je bang bent dat het verderop in de hond ook nog kwaad kan: flink stuk ontbijt koek geven (als het een klein stukje was). misschien pens of iets anders waar je hond wat dunner van gaat poepen, komt het er makkelijker uit.

- doet ze weer normaal, wil ze later vanavond/morgen gewoon eten en drinken : niks aan de hand.
Door tess06
#1897608
ik wou gaan voelen maar ze heeft er een grote lading voer uit gegooid, nu hijgt ze nog wel maar kwispelt weer en staat ook niet meer krom,
dus ik denk dat ze het er zelf weer uit heeft gegooid.
hond is ca 20 kilo.
ik denk dat het weer gaat, badankt voor de snelle reacties
Door tess06
#1897614
HannekeKjell schreef: Dragend bot?  :-\
Ik zou de heimlich greep proberen en als dat niet helpt en je denkt dat er echt een stuk bot vast zit, zeker de DA bellen.
nee geen dragend bot, het was een geiten bot met ribben .
het hijgen is nu ook over.. :biggrin2:
Door tess06
#1898381
Pedro98 schreef: Oh het zweet zou me uitbreken zeg, maar goed om te lezen dat ze het zelf weer heeft opgelost.
bij mij ook dit was de eerste keer dat ze dat deed en hopelijk de laatste keer, maar dat zal wel niet want het is zo'n schrokkop.

het was gelukkig iet het bot wat vast zat, maar een groot stuk vlees wat ze in 1 keer had doorgeslikt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door