Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1897231
Zijn deze te drogen?
Zo ja hoeveel zouden jullie max betalen voor 1kg verse achilles pezen, of 1kg gedroogde achillespezen?
(morgen weet ik hoeveel verse pezen er per kilo gaan)
Rekening houdend met het feit dat het van paaden komt die vrij gelopen hebben.
Laatst gewijzigd door orinake op za 22 jan 2011, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1897257
zit niets in qua voedingsstoffen dus is voor de slager puur afval. Ik denk max 0,50 per kg voor verse.
Gedroogd koop ik ze niet dat ga ik voortaan zelf doen. ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1897486
Pezen zijn naar mijn weten ook niet zo duur.
Gedroogd dan weer wel, ik had toen van lange stukken gedroogd kopvlees en die kosten 15,00 voor 5 stuks.
Ze lijken mij prima te drogen.
Door orinake
#1897613
May Linn schreef: Pezen zijn naar mijn weten ook niet zo duur.
Gedroogd dan weer wel, ik had toen van lange stukken gedroogd kopvlees en die kosten 15,00 voor 5 stuks.
Ze lijken mij prima te drogen.
Gedroogde runderpezen heb ik gevonden voor 3.99€/400g, zijn 2 stuks dan, als je dit uitrekend is dat 9.975€/kg (5 stuks)

Morgen heb ik een proefdoos in mijn bezit, dan kan ik bekijken hoeveel pezen er per kilo gaan. En hoeveel kilo er in een doos zit.
En dan ga ik bij men buurtje horen hoeveel het mij gaat kosten om ze te drogen ;)

Ik weet dat de vraagprijs voor de verse pezen minimum 4.5€/kg is,(wat me prijzig leek, tot ik de prijs van de gedroogde runderpezen vond natuurlijk) als je dat bekijkt is dat minder dan de helft van gedroogde runderpezen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1897669
orinake schreef: Gedroogde runderpezen heb ik gevonden voor 3.99€/400g, zijn 2 stuks dan, als je dit uitrekend is dat 9.975€/kg (5 stuks)

Morgen heb ik een proefdoos in mijn bezit, dan kan ik bekijken hoeveel pezen er per kilo gaan. En hoeveel kilo er in een doos zit.
En dan ga ik bij men buurtje horen hoeveel het mij gaat kosten om ze te drogen ;)

Ik weet dat de vraagprijs voor de verse pezen minimum 4.5€/kg is,(wat me prijzig leek, tot ik de prijs van de gedroogde runderpezen vond natuurlijk) als je dat bekijkt is dat minder dan de helft van gedroogde runderpezen.
4,5 de kilo vind ik nog erg duur.
Als je het droogt verlies je meestal zon 2/3 vocht, dus dan word het 3x zo duur per kilo.
Door orinake
#1897692
May Linn schreef: 4,5 de kilo vind ik nog erg duur.
Als je het droogt verlies je meestal zon 2/3 vocht, dus dan word het 3x zo duur per kilo.
Juist daarom dat ik ze duur vind :s
Kga zien of ik de prijs een ferm stuk kan laten zakken...
Want ja zo vers heb je er weinig aan natuurlijk :s
Door orinake
#1899007
Voila heb een doos pezen hier staan...
Ze zijn natuurlijk allemaal aan elkaar gevrozen, en ga ze dus eerst ontdooien.
MAAR ik vermoed dat ze al gedrood zijn!
Dan valt de prijs nog mooi mee vind ik :)
Door orinake
#1899159
lauraV schreef: zit er nog vet aan , anders de eerste keer niet teveel geven anders gaan ze aan de dunne  :)
Als ik ze ontdooit heb ga ik eens kijken hoor ;)
Heb nu al een paar stukjes bekeken, en heb echt de indruk dat ze gedroogd zijn (en niet te veel vet)
Door orinake
#1899591
Tegenslag, ze zijn vers...
Maar kga morgen bij mijn gebuur eens horen of hij ze voor mij kan drogen (professioneel machien) En wat dat me zou kosten.
Anders laat ik ze door hem drogen :)
Ze zijn nog niet helemaal ontdooit, zal er morgen een foto van maken.
Door orinake
#1901061
Heb vandaag alle pezen naar men buurtje gedaan.
Ze zijn effectief nog vers.
Hij gaat van de week proberen ze te drogen, maar ja hij kon moeilijk zijn droger aanleggen voor enkel dat beetje... (Zou te duur worden)
Dus dan maak ik foto's.
Vers vinden de honden er hier niets aan...
Hopelijk gedroogd wel...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door