Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door redrebel
#1895297
Hallo  allemaal,

ik heb diverse post gelezen over demodex en hoe te behandelen op internet,

Isis ,  Teefje  kruising bordaux dog / mastif van 6 maanden, kort omschreven een lomp adhd schoothondje die allemans vriendinnetje is en niet door heeft dat ze groter en groter word  ;D , heeft hier dus ook last van en het begon inderdaad met een paar plekjes zoals bij de meeste gevallen.

na op internet te hebben gespeurd kwam ik er achter dat het inderdaad demodex was en ben dus meteen naar de DA gegaan die het bevestigde.

hierop heb ik dus ectodex gekregen om haar te behandelen, en de DA gaf een dosiering aan, waar ik mij ook aan houd, maar tevens las ik in de bijsluiter dat de hoeveel mengverhouding voor zwakke honden is.
en de hond 1 x in de drie dagen moest wassen. ze zou iets meer suf zijn of meer slapen. ( dus niet , ze blijft rond rennen en merkt er volgens mij niet veel van)

nu ben ik +- 2 weken verder met wassen met extodex en word het alleen maar erger met de kale plekken, is dat normaal?
wanneer stabiliseert het zich en ga je voor uitgang zien ? ik begrijp heel goed dat er ijtjes liggen en dus langzaam het proces omhoog moet gaan, maar sinds de ectodex is  haar uitval omhoog gegaanen de kale plekken worden steeds meer en groter.

is dat een teken dat ectodex niet aanslaat of is dat normaal de eerste weken?

daarbij heb ik op heel veel plaatsen diverse dingen gelezen en zou ik graag jullie ervaring ook van willen weten.

op somige forums las ik namelijk over advocate pipet, wat dus ook zou werken en miner giftig is dan ectodex.
somigen hadden weer iets voor in het voer wat dan wer zou werken .
daarbij zag ik veel mensen praten over het brokvoer weg doen en overstappen naar vers vlees ( ze eet  brokken en savonds met de pot mee om het zo maar te zeggen)

somigen waren met vitamine tabletten bij aan het voeren , terwijl isis een moord pleegt ( ze krijgt de ijskast nog niet open gelukkig haha ), voor een kiwi of een appel .


hier een paar foto´s van het verleden en het heden
met een paar plekjes
Afbeelding

na +- 2 weken wassen met ecrodex wat ze niet erg vind overigens.

Afbeelding

Ik zou het fijn vinden, als  ik wat meer te weten kom over advocate en of het voer aangepast moet worden , want wil toch het beste voor Isis

groetjes Marc
Laatst gewijzigd door redrebel op wo 12 jan 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#1895375
Als je even op dit forum de zoekfunktie gebruikt op 'demodex' dan vind je ook al heel veel info. Mijn Bas had dat helaas ook en ik heb het goed onder controle gekregen.
Door nienk
#1895495
ten eerste: leuk hond(je)!

Reus heeft ook demodex gehad, zat onder zijn oog en kon daarom niet goed wassen, met de pipet van advocate (staat op het doosje of het ook tegen demodex is) werd het na 1 keer druppelen niet meer groter. heb dat iedere 2 weken gegeven, en na een week of 4 begon het te genezen (hij had het ook stuk gekrabt).

als je het idee hebt dat de shampoo niet werkt zou ik terug gaan naar je DA en vragen of de pipet misschien een optie is, het zou zonde zijn als de demodex zo ver 'toe kan slaan' dat het haar van de hond er niet meer op terug groeit! (en het is ook niet fijn voor de hond natuurlijk, jeuk enzo). Verder weet ik niet of er misschien ook natuurlijke opties zijn, eventueel via een holistische da.

ohja, en inderdaad: brok er uit, vers erin. demodex kan duiden op een lagere weerstand, vers (en misschien een beetje helpen met probiotica oid) zorgt voor een betere weerstand en ook mooiere vacht (=grotere kans op volledig herstel van de haargroei, denk ik). ook daar over is hier natuurlijk een heleboel te vinden, maar wou toch even zo reageren. succes en ik hoop dat het snel beter gaat!
Door redrebel
#1896290
Ivonne schreef: Als je even op dit forum de zoekfunktie gebruikt op 'demodex' dan vind je ook al heel veel info. Mijn Bas had dat helaas ook en ik heb het goed onder controle gekregen.
klopt alleen dan zie je als je ze allemaal leest, dat er veel  overeen komt, maar ook weer verschillende methodes gebruikt werden , tevens zag ik de data's iets verouderd waren helaas.
vandaar dat ik een nieuwe topic gemaakt had .

daarbij kwam ik er tegen die hadden een korte periode het probleem en somigen 4 maanden of blijvend, dus vandaar dat ik de info vroeg na hoe veel weken er al resultaat te zien was .

want in mijn situatie verslechterd het met de vacht of verliest zij steeds meer haar en kon dus niet terug vinden of dit normaal is.
ben blij dat het bij jou gelukt is om het onder bedwang te krijgen :) hoop dat het bij Isis ook lukt .

nienk schreef: ten eerste: leuk hond(je)!

Reus heeft ook demodex gehad, zat onder zijn oog en kon daarom niet goed wassen, met de pipet van advocate (staat op het doosje of het ook tegen demodex is) werd het na 1 keer druppelen niet meer groter. heb dat iedere 2 weken gegeven, en na een week of 4 begon het te genezen (hij had het ook stuk gekrabt).

als je het idee hebt dat de shampoo niet werkt zou ik terug gaan naar je DA en vragen of de pipet misschien een optie is, het zou zonde zijn als de demodex zo ver 'toe kan slaan' dat het haar van de hond er niet meer op terug groeit! (en het is ook niet fijn voor de hond natuurlijk, jeuk enzo). Verder weet ik niet of er misschien ook natuurlijke opties zijn, eventueel via een holistische da.

ohja, en inderdaad: brok er uit, vers erin. demodex kan duiden op een lagere weerstand, vers (en misschien een beetje helpen met probiotica oid) zorgt voor een betere weerstand en ook mooiere vacht (=grotere kans op volledig herstel van de haargroei, denk ik). ook daar over is hier natuurlijk een heleboel te vinden, maar wou toch even zo reageren. succes en ik hoop dat het snel beter gaat!

bedankt voor de info ik zal inderdaad informeren bij de DA wat de mogelijk heden zijn en eerst weer wat laten krabbelen, zodat we zien of het inderdaad minderd , de brokken zijn naar buiten gevlogen heb nu vers voer van prins maar werd geadviseerd door de dieren winkel  2 x in de week vers vlees.  maar ja ik bekijk de reactie van Isis op het vers voer

heb ook snoepjes met vitamini c erbij gekocht

gelukkig heeft ze niet veel jeuk want ze huppelt en dolt nog steeds, het is net als of ze alles normaal vind.



Angelique schreef: Welkom op BARFplaats :)

Zou je je foto's wat kunnen verkleinen? ze trekken het hele forum uit elkaar :-\
gelukt :D was even stoeien :)
thanks in ieder geval voor de reacties :)
Laatst gewijzigd door redrebel op wo 12 jan 2011, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door redrebel
#1896313
lauraV schreef: ik zou er nog wel iets bij geven om de weertand te verhogen ....
hoop voor isis dat het snel over is  :)
ja vandaar dat ik druk ben met het kijken naar methodes en hoe iedereen het gedaan heeft zodat ik uiteindelijk een goede mix krijg en een beeld wat zijn de mogelijk heden en wat kan ik verwachten, zodat ik een duidelijk beeld heb  en ook weet waar meteen in te grijpen :)
#1896381
Hai,

Ik kopieer even mijn eigen reacties op eerdere berichten. Moraal van het verhaal: ga naar een homeopatisch dierenarts en vraag om NeyImmun (weerstandverhogend) en schimmelnosode (gaat de demodex te lijf):

"Ga voor de demodex eens naar een homeopatisch da; demodex heeft met afgenomen weerstand te maken, en gezien het feit dat je hondje medicijnen krijgt, zou het best kunnen dat zijn weerstand is verminderd en dat de demodex daardoor terugkomt. Onze Laika had na een rits antibioticabehandelingen (ivm allergische reactie na wespensteken) ook terugkerende demodex, maar na één bezoekje aan de homeopatisch da, van wie ze een schimmelnosode en 10 druppels NeyImmun kreeg (totaal minder dan 15 euro), waren alle klachten na een paar dagen al weg, en ze heeft sindsdien (= sinds maart dit jaar) nooit meer demodex gehad."

"Laika heeft ook demodex gehad als pup, en Advocate hielp alleen tijdelijk. Ik vond haar vacht er ook niet mooier op worden door dat spul, ze zag er echt dof uit. En na de aanvankelijke verbetering werden de plekjes inderdaad opnieuw kaal.

We woonden toen nog in Spanje, waar de homeopatisch da's niet dikbezaaid zijn, maar eenmaal verhuisd naar Duitsland ben ik naar een homeopatisch da gegaan met 'r, en toen die over de demodex-problemen hoorde, begon ze inderdaad over weerstand. Ze heeft Laika toen een 10 druppeltjes gegeven van iets wat NeyImmun heet (heb het hier op de specificatie van de rekening staan, kosten 2,14 €) en me een flesje Pilznosode (schimmelnosode) van 20 ml meegegeven (11,18 €). Ik heb haar dat een tijdje gegeven, een maand of zo, vrij onregelmatig eerlijk gezegd omdat ik nogal verstrooid ben, maar de demodex was binnen de kortste keren weg en is ook nooit meer teruggekomen, en Laika glanst nog steeds als een ijsbaan in de zonneschijn.

(De da heeft destijds ook nog een flesje PlantaLaurin meegegeven (15€), maar ik weet niet meer waarvoor dat was. Het was iets kokosachtigs, als ik het me goed herinner, en of het geholpen heeft, ben ik nooit te weten gekomen, want Laika had al snel het (plastic) flesje bemachtigd en er net zolang op gekauwd tot ze de inhoud volledig genuttigd had.    Ze heeft er nooit last van gehad, maar ik weet dus niet in hoeverre dat spulletje tegen de demodex geholpen heeft...)

Moraal van het verhaal: een homeopatisch da zou wel eens een betere investering kunnen zijn dan weer een rondje Advocate!"

en tot slot:

"Onze Laika is een rasboxer, en aangezien met demodexgevoelige honden niet gefokt mag of zou mogen worden, ga ik ervan uit dat haar ouders het niet hadden. Ze bleek demodex te hebben nadat ze een aantal AB-kuurtjes achter elkaar had gehad (had de goede gewoonte haar neus in wespennesten te steken, en als ik dan weer bij de da zat met een opgezwollen boxerkoppie, ging er weer een lading AB in). Ik gok dus ook op afweerproblemen als veroorzaker van demodex, niet zozeer erfelijkheid.

Overigens is bij haar de demodex compleet verdwenen nadat we een spulletje van de homeopatisch da hadden gekregen (Pilznosode) dat ze combineerde met een paar druppels NeyImmun om het immuunsysteem een boost te geven. De plekken op Laika's rug waren toen binnen drie dagen verdwenen, terwijl de speciaal voor aandoeningen als demodex ontwikkelde pipetjes van Advocate weinig verbetering brachten.

Of de demodex bij Laika voorgoed weg is, kan ik natuurlijk nog niet zeggen, maar ik weet nu wel dat je het met afweerversterkende homeopathische middelen vrij snel kunt onderdrukken!"

Hopelijk kun je er iets mee, want je hebt zo te zien een schattig lief hondje, en het is gewoon sneu om 'm zo te zien!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1897190
Mijn jonge hond heeft ook demodex gehad, gelukkig maar op 1 plek onder het oog.
Ik heb het ook behandelt met advocate, maar het duurde toch nog een maand of 6 voordat het over was.
Zou zowiezo overgaan op vers en dan het liefst 1 zonder koolhydraten (duck bevat nog aardig wat koolhydraten) en daarbij zou ik wat vette vis bijvoeren.

Hier duurde het een maand ongeveer voordat ik resultaat zag, daarna kwam er weer even terug en nu zie ik er niets meer van.
Door qyan
#1897551
Qyan kwam met demodex bij ons thuis. Zijn hals was kaal, maar dat schreven we toe aan pupsel zijn (onwetend als we toen waren)
Die kaalheid werd steeds erger en toen hij 14 weken was begonnen de ectodex badjes. De ene dag zijn voorkant, de andere dag zijn achterkant en 1 dag rust. Qyan is ook nooit moe en slaperig geweest van de ectodex. Wel heeft hij er een trauma aan overgehouden op den duur. Bij het woord douche alleen al wist hij niet hoe snel hij weg moest wezen. De eerste keer hebben we 1 maand behandeld. De plekken waren niet behaard maar na een maand moesten we nieuwe afkrabsels laten maken en bleken de mijten verdwenen. Dat was een van de weinige keren dat hij er makkelijk vanaf kwam :-\ Exctodex hielp bij Qyan overigens ook niet in 2 weken, wij moesten minimaal 1 maand behandelen en als we pech hadden langer.

Qyan heeft echter meerdere keren demodex gehad en het is niet bij de lokale vorm gebleven. Een paar keer verder zag hij eruit als jouw hond en niet veel later begonnen de open wonden en etterige ontstekingen de kale plekken te vergezellen. Qyan was pas volledig demodex vrij toen hij 3 jaar was. Het kwam, het ging, het kwam, het ging. We bleven de ectodex badjes geven. Op de ontstoken plekken smeerde we tevens teetrea of calendulan om te verzachten. Daarnaast kreeg hij cats claw capsules, echinacea en esther vitamine C en probiotica. uiteindelijk kreeg hij naast de ectodex ook antibiotica omdat er geen sprake meer was van de lokale vorm van de gegeneraliseerde. Brokken waren al de deur uit. Hondenkoekjes en snoepjes werden niet meer gegeven, alleen bij het trainen wilde ik dat nog weleens geven, maar zulke kleine hoeveelheden dat het geen kwaad kon.
Door redrebel
#1898391
May Linn schreef: Mijn jonge hond heeft ook demodex gehad, gelukkig maar op 1 plek onder het oog.
Ik heb het ook behandelt met advocate, maar het duurde toch nog een maand of 6 voordat het over was.
Zou zowiezo overgaan op vers en dan het liefst 1 zonder koolhydraten (duck bevat nog aardig wat koolhydraten) en daarbij zou ik wat vette vis bijvoeren.

Hier duurde het een maand ongeveer voordat ik resultaat zag, daarna kwam er weer even terug en nu zie ik er niets meer van.
thanks voor de replay  :D een geluk ze is dol op alles wat maar voer is :) ze eet niet teveel dat is een geluk
, maar ze lust tot nu toe alles
ja bij isis begon het ook op 1 plekje maar ja niet beter wetend dan dat ze over tegenaan liep en door tuinen en struiken rende alsof het niks was , dus mijn vermoeden was dat het daar van kwam :) maar iig geval thanks voor de info
Door redrebel
#1898396
qyan schreef: Qyan kwam met demodex bij ons thuis. Zijn hals was kaal, maar dat schreven we toe aan pupsel zijn (onwetend als we toen waren)
Die kaalheid werd steeds erger en toen hij 14 weken was begonnen de ectodex badjes. De ene dag zijn voorkant, de andere dag zijn achterkant en 1 dag rust. Qyan is ook nooit moe en slaperig geweest van de ectodex. Wel heeft hij er een trauma aan overgehouden op den duur. Bij het woord douche alleen al wist hij niet hoe snel hij weg moest wezen. De eerste keer hebben we 1 maand behandeld. De plekken waren niet behaard maar na een maand moesten we nieuwe afkrabsels laten maken en bleken de mijten verdwenen. Dat was een van de weinige keren dat hij er makkelijk vanaf kwam :-\ Exctodex hielp bij Qyan overigens ook niet in 2 weken, wij moesten minimaal 1 maand behandelen en als we pech hadden langer.

Qyan heeft echter meerdere keren demodex gehad en het is niet bij de lokale vorm gebleven. Een paar keer verder zag hij eruit als jouw hond en niet veel later begonnen de open wonden en etterige ontstekingen de kale plekken te vergezellen. Qyan was pas volledig demodex vrij toen hij 3 jaar was. Het kwam, het ging, het kwam, het ging. We bleven de ectodex badjes geven. Op de ontstoken plekken smeerde we tevens teetrea of calendulan om te verzachten. Daarnaast kreeg hij cats claw capsules, echinacea en esther vitamine C en probiotica. uiteindelijk kreeg hij naast de ectodex ook antibiotica omdat er geen sprake meer was van de lokale vorm van de gegeneraliseerde. Brokken waren al de deur uit. Hondenkoekjes en snoepjes werden niet meer gegeven, alleen bij het trainen wilde ik dat nog weleens geven, maar zulke kleine hoeveelheden dat het geen kwaad kon.
gelukkig is Isis tot nu toe niet getraumatiseerd met het woord douche, ze vind het tot nu toe normaal pfew 3 jaar lang is een hele tijd , maar ik ga inderdaad gewoon  nog even door me ectodex douche tot ik over 2 weken nieuwe krabbels bij de DA heb en dan kijken we of er wijzigingen zijn.

met het eten is ze nu aan de vers, dat slaat wel goed aan want ze is nog activer dan normaal en het was al een adhd tje :D en merk bij de ontlasting ook niet echt verschil soms is er wel even wat dunnetjes bij maar ja dat zal de overgang wel zijn van eten en of darmen werking , maar het is eigenlijk redelijk stabiel
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#1898827
Bas was echt niet blij als hij weer gewassen moest worden met de Ectodex, dat deed hem pijn en hij werd er iedere keer ziek van. Juist ook die reacties (en het feit dat het inspuiten van Ivermectine onvoldoende hielp) ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Je werkt anders met 'puur gif'.

Bas had de demodex over zijn hele lijf. Ook al heb ik het uiteindelijk onder controle gekregen, het lag altijd op de loer... een operatie en de kans was groot dat er ergens weer een plekje zou gaan reageren.

Het kost heeeeel veel tijd en het is heel sneu voor de hond.
Door redrebel
#1903741
Ivonne schreef: Bas was echt niet blij als hij weer gewassen moest worden met de Ectodex, dat deed hem pijn en hij werd er iedere keer ziek van. Juist ook die reacties (en het feit dat het inspuiten van Ivermectine onvoldoende hielp) ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Je werkt anders met 'puur gif'.

Bas had de demodex over zijn hele lijf. Ook al heb ik het uiteindelijk onder controle gekregen, het lag altijd op de loer... een operatie en de kans was groot dat er ergens weer een plekje zou gaan reageren.

Het kost heeeeel veel tijd en het is heel sneu voor de hond.
klopt hel;emaal ik ben ook geen voorstander van ectodex, maar het slaat bij Isis ook niet echt aan , zo ver als ik het nu kan beoordelen na 3 weken , ze word helaas alleen maar kaler onder tussen .
maar verder is en blijft het lijken dat ze nergens last van heeft dus dat is het enige wat positief is .
dus ben met vers aan het voeren heeft extra druppels voor de huid op natuur basis en helaas met ectodex wassen.

werd mij wel geadviseert voor een nieuw product ( pro biotic) maar ja dat ziujn weer brokken.
ga deze week eens het verhaal ana hoiren van een van de vertegenwoordigers kijken wat die verteld
en verder af wachten wat de volgende schraapsels gaan zeggen .
Tossi schreef: Tosca is toen niks meer hielp behandelt met ivomec en anti-biotica,ze was niet alleen kaal,kreeg ook huidontstekingen.
Ze is nu al 2 jaar klachtenvrij toen we de behandeling begonnen zat ze nog aan de brokken,heeft 2 jaar medicijnen gehad,later
op vlees overgestapt.
Weet nog altijd niet of het de medicijnen of de voeding is geweest waardoor ze genezen is. :) Misschien een combi van beide.
ivomex was de volgende stap van de DA als het niet zou aan slaan maar voor die tijd hoop ik al te horen hebben gekregen dat het voor uit is gegaan.
zo lang ze actief blijft en rond blijft huppelen ben ik al heel tevreden op het moment :)
buiten de extra kale plekken blijft het toch een top meisje :), de eerste vrouw wat naar mij luisterd haha :) ( wil niet zeggen dat ik niet bezorgt ben :) op het moment maar blijf het positief benaderen)
Laatst gewijzigd door redrebel op ma 17 jan 2011, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door