Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1893512
Mijn tante heeft 2 hondjes, kruising ChiChu (sorry weet niet hoe je het schrijft..), eentje is helemaal wit en heeft sinds een paar weken een kale plek zo groot als je hand aan dr zijkant. Er zit nagenoeg geen haar meer op en het is zwart...

iemand een idee wat dat is? zou het besmettelijk zijn?

enkele maanden geleden hebben beide vlooien gehad maar die zijn met tea-trea mengsel verdwenen...

ze krijgen brokken, Orijen. ik denk dat het een voedselallergie betreft... maar het zou ook een overblijfsel van de vlooien kunnen zijn denk ik zo maar...
Door nienk
#1893648
is de huid bij de verkleuringen ook wat stugger? ik zou zeggen (met mijn leken kennis hoor) dat het inderdaad richting allergie wijst, dergelijke beschrijving, verkleuringen en stugger worden van de huid, 'olifantenhuid', ben ik tijdens mijn zoektocht voor mijn eigen hond regelmatig tegen gekomen. gezien hoe groot een Shitzu (geloof ik..) is, en hoe groot een hand is, betreft het een grote plek! heeft het hondje ook jeuk? ik zou er toch maar eens mee langs de DA gaan.
Door Bien
#1896739
nienk schreef: is de huid bij de verkleuringen ook wat stugger? ik zou zeggen (met mijn leken kennis hoor) dat het inderdaad richting allergie wijst, dergelijke beschrijving, verkleuringen en stugger worden van de huid, 'olifantenhuid', ben ik tijdens mijn zoektocht voor mijn eigen hond regelmatig tegen gekomen. gezien hoe groot een Shitzu (geloof ik..) is, en hoe groot een hand is, betreft het een grote plek! heeft het hondje ook jeuk? ik zou er toch maar eens mee langs de DA gaan.
tis idd een redelijk grote plek voor het formaat hond.
ik heb ze al even niet gezien, ik weet niet of de huid ook stugger is, het zag er een week geleden wel zo uit..
DA lijkt idd wijs in dit geval.
Door Bien
#1896752
Lizzy schreef: Bij mijn weten kan het ook op een te trage schildklier wijzen. Maar volgens mij kan het ook een schimmel/gist/bacterie zijn die er zit. Ze kan het beste even naar de DA gaan.
he dat dacht ik gisteren ook toen ik nog even verder aan het spitten was op internet dat van die schilklier..

beestje is nl. ook errug dik, sloom en wil ook niet graag wandelen... maar ja wat wil je met dat overgewicht.. brokken met bonen... zou d'r moeten doen afvallen... ik zie er niets van na dik 6 maanden ze lijkt alleen maar te groeien.

versvlees wil mijn tante niet want daar krijgen honden maagbloedingen van... eh... denkt ut niet... maar goed ieder zijn ding, als je er niet achter staat moet je het niet doen heb ik gezegd.

heb d'r vanavond nog via sms "gesproken" en gezegd dat ze er niet te lang mee moet wachten... het kan allergie zijn, schimmel of iets, schildklier......

neem aan dat ze morgen eens actie gaat ondernemen anders doe ik d'r wat denk ik....hahaha mijn tante he.. niet dat arme diertje...
Laatst gewijzigd door Bien op wo 12 jan 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1896821
denk dat je er goed aan doet je tante heel te laten en wel wat met het diertje te doen. namelijk : ontvoeren naar de dierenarts. zo'n formaatje, dat stop je gewoon onopvallend in je tas, en je wandelt zo de deur uit. (zonder grappen, dit hebben ze mij ook weleens geflikt als geintje, met was opvouwen ofzo, handdoek er over heen, Reus weg.)
#1896887
Bien schreef: he dat dacht ik gisteren ook toen ik nog even verder aan het spitten was op internet dat van die schilklier..

beestje is nl. ook errug dik, sloom en wil ook niet graag wandelen... maar ja wat wil je met dat overgewicht.. brokken met bonen... zou d'r moeten doen afvallen... ik zie er niets van na dik 6 maanden ze lijkt alleen maar te groeien.
Dit klinkt meer als 'n schildklier probleem dan 'n voedselallergie ...
Ik zou bloedtest voor schildklierfunctie doen.

Hier meer:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 694.0.html
Door Bien
#1896908
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik ga haar zo eens even skypen en dan moet ze maar eens een afspraak maken bij de dierenarts, want dit lijkt niet zo simpel.. had ik ook niet verwacht...
hopelijk wordt vervolgd..... ik moet d'r ff "bewerken' denk ik.

ik las dat een hond met een te traag werkende schildklier ook "stijf" aanvoelt en dat is precies wat mijn vader en ik altijd zeggen als we haar op moeten pakken om mee naar boven te nemen... we zeggen ook altijd dat ze zo statisch is... er zit gewoon geen pit in.. en zo oud is ze niet jaar of 4 geloof ik. Dat andere hondje is echt een hyper de pieper beessie.. die komt spelen en rennen en aandacht vragen...

Desnoods ontvoer ik het beessie idd  ;D

@nova of het vreemd ruikt weet ik niet....
Door qyan
#1897555
Ik zeg ook schildklier. De hond van mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad. Die staat nu al een hele tijd op schildklier tabletjes, wat haar overduidelijk goed heeft gedaan. Ook de kleur van de huid is weer normaal (al schommelt het soms wel)
Maar zelfs met schildklier tabletten valt ze niet af. Of ze nu 100 gram vlees per dag krijgt, 500 gram, wekelijks naar de dietist bij de DA op bezoek gaat, dieetvoer, of helemaal niks, ze blijft makkelijk te zwaar en eet vrij weinig.
Door Bien
#1897565
Nou moet het wel de schildklier zijn hahaha...oh dat is niet leuk... maar bedoel er zijn zoveel mensen die denken dat het dit is... moet toch gek zijn als de dierenarts maandagavond wat anders vind.....maar je weet het nooit he!

maandag 19.00 uur hebben we een afspraak, wordt vervolgd dus!!!

was wel ff duwen en trekken maar goed... ze heeft de afspraak gemaakt... weet niet maar voor sommige mensen is de drempel naar de dierenarts heeeeeeel hoog en hebben ze een schop nodig om over de drempel te komen  :D
#1898615
Veel dierenartsen kijken over een schildklier probleem heen. Dus is zou zelf aandringen op breed bloedonderzoek. Niet goedkoop, maar dan weet je het wel zeker.
Mocht het de schildklier niet zijn, heb je meteen al heel wat uitgesloten  ;)

Succes!
Door qyan
#1899927
Bien schreef: Nou moet het wel de schildklier zijn hahaha...oh dat is niet leuk... maar bedoel er zijn zoveel mensen die denken dat het dit is... moet toch gek zijn als de dierenarts maandagavond wat anders vind.....maar je weet het nooit he!

maandag 19.00 uur hebben we een afspraak, wordt vervolgd dus!!!

was wel ff duwen en trekken maar goed... ze heeft de afspraak gemaakt... weet niet maar voor sommige mensen is de drempel naar de dierenarts heeeeeeel hoog en hebben ze een schop nodig om over de drempel te komen  :D
De hond van mijn moeder heeft een paar T4 onderzoeken gehad. De waarden schommelden iedere keer. Dan was het net wel, dan weer net niet. Uiteindelijk heeft men besloten om haar toch op de medicatie te zetten en die heeft geholpen. Ze is sindsdien veel actiever geworden, de huid is weer mooi. Wel blijft het ene worsteling met haar gewicht.
Door Bien
#1903583
Nou vanavond dus naar de dierenarts geweest.

Beide honden hebben vlooien.... dat is zeker.. wordt bestreden.

Bij de ene hond met de zwarte vlek, die wel aan beide zijdes zat is bloed afgenomen, met ong. 1 week de uitslag. Er moet ook ochtend urine worden afgegeven.

Er wordt idd gedacht aan: schildklier maar ook ziekte van Cushing.... o,ja dierenarts zei ook nog dat ze wel wat jong is (4 jaar) voor schildkleir aandoening.

dus even ong. een weekje geduld hebben maar onze vermoedens werden dus deels bevestigd. Vriendin van me liet me nog weten dat Cushing ook nog een "mogelijkheid" is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door