Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1895836
de kat komt net thuis en zijn rechter oog zit dicht. Hij knijpt er mee, het is niet dik er komt ook geen prut uit. Ik heb er geprobeerd in te kijken, maar ik kan er niets aan zien, het wordt zeker niet gewaardeerd. Verder ook geen vechtwonden ofzo. Hij zit zit nu te wassen, dan zal hij niet veel pijn hebben denk ik...
Zal hij een takje oid in zijn oog gekregen hebben of moet ik nu naar de DA?!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1895856
Kijk even een dagje aan. Morgen nog zo of erger, dan naar de dokter. Kan idd iets in het oog zijn geweest, kan ook ineens oogontsteking zijn (dat kan ineens snel opkomen). In het geval van een dingetje in het oog, kan er een beschadiging zijn. Dan moet er met een lamp en contrastvloeistof gekeken worden.
Door *Flip*
#1895863
ondertussen ligt hij naast mij (proberen) te kijken wat ik aan het doen ben, dat is gelukkig normaal. Hij wilt graag met 2 ogen kijken, maar de rechter werkt niet echt mee, met als gevolg dat hij dan maar beide ogen dicht doet. Dan ziet het er wel normaal uit, dus denk dat het wel mee valt. Alarmbelfase (beestje binnen,2u te vroeg,iets raars,whaa!!) is voorbij ;D
Hij heeft zich nu verstopt in zijn staart (ook normaal:) ) en gaat slapen. Zal over n uurtje eens kijken hoe het er dan uit ziet en hem de rest vd dag binnen houden. Scheelt weer dweilen met dit weer  :)
Door mirdj
#1896664
Snoepie heeft ook weer een ontstoken oog, komt bij hem toch wel met enige regelmaat voor. Vanavond even de DA gebeld want ik was door m'n AB zalfje heen en dat kon ik gelijk komen halen.
Door *Flip*
#1896965
hoe ziet een ontstoken oog eruit?
Flips oog is nog niet helemaal 100%, hij knijpt er nog mee. wel typisch, als er een propje aluminiumfolie in de buurt is kan het oog ineens ver open... Niet dat hij zich aan stelt hoor, maar hij is net zo speels als normaal en eet goed. Hij geeft niet het idee dat hij pijn heeft. Het oog ziet er ook schoon uit, ik kan er aan komen. Het voelt niet dikker/warmer dan rond het andere oog. Kan het dan toch een oogontsteking zijn?
Gisteren heb ik zijn oogje wel uit gespoeld, daarna leek het er wat ontspannender uit te zien.
Het binnen houden was vandaag geen optie, na een poging het luikje te mollesteren moet alles van tafel op de grond, als je dan nog niet snapt wat hij wilt is het gordijn de l*l...
Hij kwam net nog ff hallo zeggen, vieze natte modderpootjes brengen en nu is hij weer weg, met zijn oogje half open
Door mirdj
#1896974
Bij Snoepie zie je dat hij begint met een tranend oog en dat hij er heel veel aan zit te wrijven. Het 3e ooglid is rood en omdat die bij Snoepie zichtbaar zijn zijn ze snel geïrriteerd en het zwelt dan ook snel op. Soms zo erg dat het half uit z'n oog hangt. Heel eng om te zien en Snoepie blijft er ook niet vanaf, maar daar doe ik verder niets aan behalve hem waarschuwen er af te blijven. Die zwelling is meestal de volgende dag weer weg en zie je hem alleen nog knijpen. Af en toe zie je in de ooghoek bij de neus ook wat pus zitten, maar dat is echt heel weinig. Een weekje AB zalf en het is over.
Door *Flip*
#1896985
denk niet dat Flip een oogontsteking heeft, onder tussen is hij weer op mijn bureau geland en kijkt bijna symmetrisch uit zijn ogen. Hij zit er ook niet aan. Gisteren was zijn oogje terug getrokken ipv eruit gedrukt (lijkt mij idd een naar gezicht, zeker als ze er aan willen krabben!). Ga er ff vanuit dat t tegen de avond weer helemaal normaal is, anders kan ik altijd nog langs t spreekuur.
Door mirdj
#1897033
Dan zal het allemaal wel mee vallen. Soms is het heel moeilijk in te schatten. Snoepie zit af en toe ook wel eens met een nagel in z'n oog, de sukkel.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1897397
Als Sien een ontstoken oog heeft, moet ze de hele dag roepen dat ze heel zielig is en op schoot moet, omdat ze vindt dat ze anders dood gaat. Ik als overbeschermende moeder ga daar natuurlijk in mee. Ot laat weinig zien, ook weinig roodheid. Die doet daar verder ook niet moeilijk over en gewoon als anders, behalve het aangedane oog dicht of op kierstand. Bij Otje zie ik dan wel snel toch een beetje meer roze, maar omdat ze wit is, zie je dat dan sneller. Bij Sien heb ik nog nooit excessieve roodheid gezien. En ze zitten er dan meer in te wassen.
Door *Flip*
#1897401
hier is het volgens mij anders om: overbezorgde moeder en kat denkt: joehoe aandacht!!! Of zal ik dan ook echt iets hebben ???
Hij is net gekomen met zijn rietje, daar moet ik op passen, en gaat beginnen aan wasprogramma 5, daarna zijn slaapje. Oogjes zijn zo goed als symmetrisch. Als je t niet weet zal je t niet zien of omdat ik het weet zie ik het nog....
Door mirdj
#1897578
Zucht, die sukkel hier zit net z'n hele andere oog open te halen. Helemaal rood en opgezwollen en half dicht. Ik was gelukkig al met AB voor beide ogen gestart dus dat zetten we voorlopig even door.
Door *Flip*
#1897648
[quote="mirdj"]
Zucht, die sukkel hier zit net z'n hele andere oog open te halen. Helemaal rood en opgezwollen en half dicht. Ik was gelukkig al met AB voor beide ogen gestart dus dat zetten we voorlopig even door.
[/quote]

ach arm jong, krabt hij omdat zijn 3e ooglid irriteert en krijg hij vervolgens een ontsteking of ontsteekt zijn oog omdat zijn 3e ooglid altijd zichtbaar is en gaat hij dan krabben?
of is het echt een sukkeltje en begint de ellende omdat hij in zijn oog krabt?
Door mirdj
#1897733
Dat is lastig te zeggen. Het begint bij hem altijd met een tranend oog. Waar het vandaan komt, geen flauw idee. Het komt ook heel snel en de irritatie is meestal ook weer heel snel weg. Hij is nu zo druk bezig geweest dat het ook boven het oog helemaal rood is. Ik heb de ogen net weer gezalfd en dat lijkt al te gaan helpen.

Het 3e ooglid is alleen zichtbaar in de ooghoek, zeg maar tot aan de rand van de iris. Hij heeft ook een voedselintolerantie/allergie en toen ze nog niet op vers zaten waren de oogleden nog veel beter zichtbaar. Nu zijn ze al een heel eind terug getrokken. Bij Max zie ik ze helemaal niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door