Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1895580
Beste BP-ers,

Oepsss, stond in de verkeerde rubriek...
Nu maar even bij vragen en problemen gezet i.p.v. alternatieve geneeswijzen...


Afgelopen maand heb ik bij de Tuinen groenlipmossel en MSM gekocht.
Ik geef dit nu gedurende 1 maand zo'n 3x per week naast de Synoquin, visolie en een kwart tablet Previcox.
Luka (ruim 12 jaar) heeft arthrose in haar rug. Verder is zij een sterke en gezonde hond.
Nu valt mij op dat ze sinds het slikken hiervan veel meer drinkt dan normaal.
Luka is incontinent en krijgt daarom Propalin. Dat werkt heel goed want ze is 100% droog.
Maar nu ze zoveel drinkt heeft ze al diverse keren een natte mand gehad. 
Normaliter drinkt zij echt weinig.
Hebben jullie hier een verklaring voor? Ook zo'n ervaring?
En hebben jullie tips?
Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ineke
Door Lizzy
#1895671
Sommige van mijn honden (Linga) krijgen beide ook en ik heb geen toename van water gemerkt. Pinkel krijgt groenlipmossel en ook bij haar merk ik niks. Ik zou zelf zekerheidshalve toch even bloed laten prikken en UREA en CREA even na laten kijken.
#1895705
Lizzy schreef: Sommige van mijn honden (Linga) krijgen beide ook en ik heb geen toename van water gemerkt. Pinkel krijgt groenlipmossel en ook bij haar merk ik niks. Ik zou zelf zekerheidshalve toch even bloed laten prikken en UREA en CREA even na laten kijken.
Dank voor je reactie Lizzy.  :-*
'k Vond het ook al een vreemde reactie die ik niet in verband kon brengen met groenlipmossel of MSM.
Ik ga even afspraak maken met DA.
Kun je urea en crea waarden meten in de urine?
En dan nog een vraag: weet jij misschien wat de effecten zijn van langdurig gebruik van Previcox?
Luka gebruikt dit nu 1 jaar. DA had 1/2 tabl. voorgeschreven maar dankzij de natuurlijke middelen die zij krijgt en het barfen kan dosis gehalveerd worden naar 1/4 tabl.
Nogmaals dank,
groetjes Ineke
#1895720
tieneke schreef: Tinus krijgt ook groenlipmossel en drinkt nauwelijks op de 4 capsules per dag.
Dank voor je reactie Tieneke.
Hmmmmm... dat geeft te denken dat jouw Tinus niet extra drinkt...  ???
Waar geef jij Tinus groenlipmossel voor? Heeft hij ook arthrose?
En geef jij nog andere supplementen e.o. aanvullingen?
Groetjes,
Ineke
Door tieneke
#1896544
luka en kira schreef: Dank voor je reactie Tieneke.
Hmmmmm... dat geeft te denken dat jouw Tinus niet extra drinkt...  ???
Waar geef jij Tinus groenlipmossel voor? Heeft hij ook arthrose?
En geef jij nog andere supplementen e.o. aanvullingen?
Groetjes,
Ineke
Tinus heeft last van artrose aan 1 voorpoot en krijgt hiervoor corta rx en de groenlipmossel uit Nieuw Zeeland,voor de rest niets.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door