Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1893205
Grote beer heeft al heel lang (ik denk vanaf juni) een jeukplek aan de rechterkant van de ruggegraat ter hoogte van de lendenen. Ze had er eigenlijk 2 ook 1 links. Op dat moment werkte haar schildklier energetisch niet optimaal. Daarvoor is ze behandeld. Die behandeling werkte eerst niet en toen was het nog 1x alternatief (dus homeopathie en accupunctuur) en anders zou ik laten prikken omdat ze dan mogelijk aan de pillen moest. Vanaf dat moment is de meting goed. De plek aan de linkerkant is weg, er zit weer vacht op. Rechts zit er wel vacht op, maar die is korter, ze krapt denk ik de haren stuk. Echt eraan happen doet ze niet. Er zitten hier en daar steeds wat korstjes op (ik denk door de nagel bij het krabben), het is dus geen hotspot achtige plek. Het jeukt (merk ik omdat ze wil dat ik er aan kriebel en ze krabt zelf). Ik geef haar extra zalm (op een menu van 6 kilo in de week zit zo'n 800 gram zalm). Verder krijgt ze nu slusler zouten (hoop dat ik het goed spel).

Ik wil haar nu tegen de jeuk insmeren met pepermunt/lavendel olie (op een basisolie). Iemand verder nog een idee voor een toevoeging? Ik heb diverse olieen voor door het eten (dus zalm, borage etc) laten doormeten, maar die kwamen allemaal niet uit als oplossing.
Door pallas
#1895716
Ik denk eerder dan spieren of andere ongemakken. Kan je Ttouch met haar doen of naar een osteopaat gaan?
Best kans dat er toch nog een ophoping van afvalstoffen op dat punt zit, als het lichaam het wil opruimen veroorzaakt dat ook vaak jeuk.

Is de plek ook warm of koud? (denk ook aan de spiegeling naar de voorhand als je dat uitzoekt. daar kan je ook info uithalen)
Door nienk
#1895730
misschien de plek warmen of juist afkoelen met iets? merk je verschil met het weer buiten?
Gebruikersavatar
Door kira
#1896392
@pallas, ik ben daar op die plek eigenlijk uitbehandeld qua osteopathie e.d. Het vervelende is ook dat al het andere nu onder controle is (hormonale wisselingen en de gevolgen daarvan) en nu dit als laatste opkomt en dus blijft. Welke Tthouch zou je voorstellen? Ik heb er ooit een workshop in gedaan en ik heb er heel veel boeken van. Masseren (klassieke massage) wil ze niet, maar Ttouch denk ik wel, is meer de essentie van kriebelen. Zou ik dan van voor (kop) richting staart gaan of omgekeerd, of juist van rug naar beneden toe? Het vreemde is dat de plek links wel over is gegaan, rechts niet. Verschil warm/koud merk ik niet zo, wel is de huid daar wat droger.
@nienk, ik had hoop dat de kou het zou beteren, maar daar merk ik niets van. Omdat ze een mengsel met pepermunt erin wel komt halen en pepermunt verkoeld, dacht ik dus dat kou zou helpen.
Door pallas
#1896419
kira schreef: @pallas, ik ben daar op die plek eigenlijk uitbehandeld qua osteopathie e.d. Het vervelende is ook dat al het andere nu onder controle is (hormonale wisselingen en de gevolgen daarvan) en nu dit als laatste opkomt en dus blijft. Welke Tthouch zou je voorstellen? Ik heb er ooit een workshop in gedaan en ik heb er heel veel boeken van. Masseren (klassieke massage) wil ze niet, maar Ttouch denk ik wel, is meer de essentie van kriebelen. Zou ik dan van voor (kop) richting staart gaan of omgekeerd, of juist van rug naar beneden toe? Het vreemde is dat de plek links wel over is gegaan, rechts niet. Verschil warm/koud merk ik niet zo, wel is de huid daar wat droger.
@nienk, ik had hoop dat de kou het zou beteren, maar daar merk ik niets van. Omdat ze een mengsel met pepermunt erin wel komt halen en pepermunt verkoeld, dacht ik dus dat kou zou helpen.

Ik had net een nieuwe TT gezien van een vriendin die me hier wel geschikt voor leek. Daarmee werk je om het gebied heen en er niet in. Ik ga uitzoeken welke dat precies is, want ik ben zelf nog niet zover met de TT. Ik denk dat je beter van kop naar staart kan werken, dat geef meer ontspanning. Maar je kan het ook uitproberen. Of aansluitend een bandage omdoen voor het aarden.
Door nienk
#1896457
kira schreef: @nienk, ik had hoop dat de kou het zou beteren, maar daar merk ik niets van. Omdat ze een mengsel met pepermunt erin wel komt halen en pepermunt verkoeld, dacht ik dus dat kou zou helpen.
hm dat is jammer. al kan ik me ook indenken dat met een vacht als die van Grote Beer, kou buiten niet zoveel verschil maakt? ik merk bij Reus erg dat na flink nat regenen zijn jeuk minder is, maar dan buiten spelen in de kou of sneeuw niet. daarom spoel ik Reus ook regelmatig af met de douche. wellicht helpt water haar ook. hoewel dat met zo'n hond natuurlijk wel iets meer gedoe is..(ik vind ze ZO tof hè, later als ik groot ben (aka, ruimte heb) dan weet ik het wel!) misschien kun je, omdat je zegt dat de huid daar droog is, het heel licht insmeren met iets vettigs?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door