Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bakker01
#1895450
Dag allemaal,

Sinds 3 weken hebben wij een pup in huis. Zijn naam is Cooper en hij is nu 12 weken.
Via het hondenforum ben ik hier terecht gekomen.
Zondag zijn wij begonnen met het geven van Carnibest en hij is er ontzettend dol op. We zijn meteen 'cold turkey' gegaan.
De reden dat we zijn overgegaan op kvv is omdat hij nogal last had van zijn anaalklieren.
We hadden al twee worsten gekregen van mijn tante en gisteren zijn we zelf worsten wezen halen in een dierenwinkel hier in de buurt. Ze hadden alleen niet dezelfde die wij hadden, maar hebben ons de natuurvoeding aangeraden.
Nu zei de meneer van de dierenwinkel dat je slechts twee dagen vlees moet geven en vijf dagen brok.
Klopt dit?

En Cooper eet nu 3x per dag, kan ik hem gewoon 3x kvv geven (in dit geval de natuurvoeding van Carnibest) of moet ik het afwisselen?
B.v.d.
Door ollybeausteffy
#1895524
Hallo.
Wat leuk een pup!!! Lekker volledig op carnibest zetten!! Welke variant had je van je tante gekregen dan??
De natuur is prima hoor!!! In het begin kun je hem idd 3x dgs geven, daarna over op 2x daags. En natuurlijk vinden ze het lekker!!!
Veel plezier nog met je pup!!
Door Bakker01
#1895545
Dank je wel!! :)
En bedankt voor het antwoord. Ik kon ook al helemaal niks vinden op de site van Carnibest over een afwisselen met brok.
Ik had de kip/rijst gekregen en had al opgezocht of afwisseling geen kwaad kon, ik ben er namelijk nog niet helemaal in thuis :-[
Door Limpy
#1895564
[quote="Bakker01"]
Nu zei de meneer van de dierenwinkel dat je slechts twee dagen vlees moet geven en vijf dagen brok.
Klopt dit? [/quote]
:o Laat maar zwetsen, lekker volledig CB geven!
Afwisseling qua smaakjes zal alleen maar lekker zijn voor cooper!
Door ollybeausteffy
#1895574
Zullen ze dan zoveel meer verdienen op de brok?? Anders ga je dat toch niet aanpraten??
Of ze weten er gewoon echt niks van!!! Jammer hoor!!
Daarom wil Carnivoer ook geen vlees verkopen in de standaard dierenwinkels!
Als je pup straks helemaal gewend is aan vlees kun je lekker vanalles uitproberen met andere
vleesjes!! Leuk hoor!!
Door Limpy
#1895606
[quote="ollybeausteffy"]
Zullen ze dan zoveel meer verdienen op de brok?? Anders ga je dat toch niet aanpraten??
Of ze weten er gewoon echt niks van!!! Jammer hoor!! [/quote]

Ik denk een combi van beiden...
Door lolpugz
#1895645
hier hadden ze in het begin ook brokken en carnibest en dan 4 dagen carnibest andere dagen brokken na veel lezen hier overgegaan op volledig carnibest en kreeg zelfs complimenten van de fokker dat ze er zo goed uitzagen dus gewoon lekker overgaan op volledig carnibest als je alleen de natuurvoer neemt hoef je niet af te wisselen hoor doe ik ook niet
Door Bakker01
#1895685
Heel erg bedankt voor de reacties!!
Nu weet ik in ieder geval dat het volledig geven van Carnibest juist is :)

Kan de voerton met brokjes weg :biggrin2:
Door bloemetje
#1895776
Ik koop wel Carnivoer bij de dsz hoor  :biggrin2:. Maar dat meisje heeft verstand van zaken en verkoopt ook CB, Energique, Duck etc etc.
Maar idd, weg met de brokken en lekker afwisselen!
Door ollybeausteffy
#1895875
Dan is dat idd een goeie dsz!! anders krijgen ze echt geen carnivoer int assortiment!!!

[quote="bloemetje"]
Ik koop wel Carnivoer bij de dsz hoor  :biggrin2:. Maar dat meisje heeft verstand van zaken en verkoopt ook CB, Energique, Duck etc etc.
Maar idd, weg met de brokken en lekker afwisselen!
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door